Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.
Otázku „Čo si obliecť, aby to bolo trendy?“ riešia ráno pred zrkadlom mnohé ženy, no to, o aké módne kúsky bude záujem o pár mesiacov, zaujíma zasa mnohé značky a návrhárov. Nájsť odpoveď pomáha inovatívny nápad, ku ktorého vzniku inšpiroval svetoznámy módny návrhár Louis Vuitton.
Módny priemysel je pod neustálym tlakom
Do roku 2030 sa očakáva zvýšenie objemu výroby odevov a obuvi až o 62 %. Na druhej strane spotrebitelia požadujú, aby značky zlepšili svoju ponuku tak, aby zodpovedala sociálnym, environmentálnym a etickým zásadám.
Módne značky čelia obrovskému tlaku svojich obchodných partnerov či zákazníkov, musia preto prispôsobiť systém, akým fungujú už celé desaťročia. Neustále treba vytvárať ďalšie a ďalšie produkty, čo veľmi negatívne vplýva na životné prostredie. Vďaka technológii Heuritech však môžu módne značky použitím umelej inteligencie a dát začať vyrábať odevy zodpovednejšie a efektívnejšie.
Heuritech spája umelú inteligenciu s podnikaním
Spoločnosť Heuritech vznikla v Paríži v roku 2013. Jej zakladateľ Tony Pinville práve končil štúdium odboru strojové učenie (tzv. machine learning) na parížskej univerzite Sorbonna. V tej dobe sa ešte tak často nehovorilo o umelej inteligencii a strojovom učení. Tony si preto dal za cieľ prekonať priepasť medzi touto technológiou a podnikaním. Rozhodol sa založiť si firmu, ktorá tieto oblasti prepojí.
Spočiatku vytvoril s tímom odborníkov špičkové algoritmy strojového učenia, schopné rozpoznať čokoľvek na obrázku. Najskôr sa snažili aplikovať túto technológiu v rôznych priemyselných odvetviach, aby zistili, čo môžu najviac ovplyvniť. Rozhodnutie zamerať sa na módu prišlo v roku 2016 po stretnutí Tonyho s Louisom Vuittonom. Toho zaujala sila technológie, spoločne tak vytvorili softvér, ktorý predpovedá, čo sa bude nosiť počas ďalšej sezóny.
Predpovedať módne trendy pomáhajú sociálne siete
Spoločnosť vytvára prediktívne analýzy vďaka technológii rozpoznávania obrázkov. Umelá inteligencia každý deň skenuje 3 milióny fotografií zdieľaných na sociálnych sieťach, aby určila trendy a správanie ľudí. Automaticky zisťuje všetky módne prvky – farby, tvary, textúry, tlač – a spracúva ich tak, aby predvídala trendy až na jeden rok vopred. Softvér dokáže rozpoznať viac ako 2 000 módnych detailov na danom obrázku, od konkrétneho modelu po všeobecné trendy.
Technológia od spoločnosti Heuritech denne rozpozná jeden nový módny kúsok. Módnym značkám tak pomáha presnejšie predpovedať dopyt a trendy ďalších sezón, produkovať výrobky udržateľnejšie a dosahovať konkurenčné výhody. Heuritech v roku 2021 ponúkal svoje služby širokej škále značiek, aj tým svetoznámym, ako sú Adidas, Louis Vuitton či Moncler.
Zdroje: heuritech.com, theheroes.media, startup.info, fashionretail.blog