Inšpiratívny podnikateľský nápad (č. 4) – Nepredávajte, požičiavajte!

Požičovňa namiesto klasickej predajne môže byť veľmi úspešný podnikateľský koncept! Ktorá módu milujúca žena by sa nechcela každý mesiac pochváliť novou kabelkou značky Gucci, Fendi či Prada? Pre väčšinu slovenských žien je to len veľmi ťažko realizovateľný sen. Predpokladáme, že len málo žien si môže dovoliť kúpiť každý mesiac novú kabelku v hodnote 1000 eur... A čo takto vyriešiť tento problém zákazníčiek a ponúknuť im low-costové riešenie spočívajúce v tom, že si prostredníctvom internetu budú môcť požičiavať kabelky podľa vlastného výberu a ešte k tomu na ľubovoľne dlhý čas?

Autorka tejto idey Maik Senger hovorí, že jej typickým zákazníkom je žena vo veku 25 až 39 rokov. Obchodný model je pomerne jednoduchý a spočíva v tom, že zákazníčky podpíšu so spoločnosťou nájomnú zmluvu v hodnote od 29 do 79 eur mesačne v závislosti od požadovanej luxusnej kategórie kabeliek. Internetová stránka tak funguje ako vzdialený šatník zákazníčky, ktorá sa ním môže prehrabávať a vyberať si produkty podľa svojej nálady alebo toho, čo sa jej aktuálne hodí. Zákazníčka si môže vybranú kabelku ponechať tak dlho, ako chce a keď ju omrzí, vymení ju za iný kus, ktorý sa jej páči viac. Podnikateľka kabelky zákazníčkam zasiela balíkom prostredníctvom kuriéra.

Článok pokračuje pod reklamou

Pred prvým nákupom zákazníčky si pani podnikateľka Senger najskôr overí jej bonitu a zároveň na začiatok požaduje zaplatenie vratnej zálohy a nájomného na prvý mesiac vopred. Tovar nakupuje priamo od výrobcov alebo v outletových predajniach, kde vyjde lacnejšie ako v klasických predajniach.

Maik Senger s úsmevom hovorí, že biznis začínala s dvanástimi opotrebovanými kabelkami a rozbehol sa jej takým závratným tempom, že o jeden a pol roka už mala v ponuke 150 kabeliek. Konkrétny príklad tohto podnikateľského konceptu si môžete prezrieť na stránke www.luxusbabe.de. Čo poviete, ide o skutočne zaujímavý nápad, k realizácii ktorého netreba veľké peniaze...

Možnosti použitia tohto obchodného modelu sú neobmedzené.

Napríklad spoločnosť Hilti, výrobca špecializovaného náradia, v tomto podnikateľskom koncepte našla veľmi silný doplnkový zdroj tržieb – len v Nemecku má viac ako desaťtisíc zákazníkov, ktorí si za cenu 2,50 až 4,50 eur na deň požičiavajú náradie ako napr. príklepová vŕtačka, brúska a podobne.

Séria článkov o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Študentská firma LIGO búra stereotypy: zubná pasta ako cukríky

Žiaci z Košíc vyrábajú inovatívnu zubnú pastu a patria medzi najlepšie európske študentské firmy. V čom sú výnimoční, ako oslovujú zákazníkov a koľkokrát museli „prehryznúť“ neúspech, kým našli správnu receptúru?

Inovatívne slúchadlá prispôsobujú zvuk každému používateľovi na mieru

Startup Nura ponúka slúchadlá, ktoré fungujú na základe špeciálnej lekárskej techniky. Nápad zaujal aj na crowdfundingovej platforme a získal najviac financií zo všetkých austrálskych kampaní.

So šetrením vody v domácnosti či vo firme pomáha tryska s netradičným dizajnom

Jednoduché riešenie zo Švédska má veľký dopad na udržateľnosť. Inovatívny nápad pomáha v boji proti plytvaniu vodou a šetrí aj peňaženky domácností, gastro prevádzok či ubytovacích zariadení.

Originálne prianie k sviatkom: správa vyrytá do zemiaku

Bežné odkazy či fotografie sa môžu stať výnimočnými – napríklad, keď sú vyryté do zemiaku. Ako môže takýto nápad zarábať a stať sa úspešným biznisom? Dokázala to firma Potato Parcel.
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky