Inšpiratívny podnikateľský nápad (č. 4) – Nepredávajte, požičiavajte!

Požičovňa namiesto klasickej predajne môže byť veľmi úspešný podnikateľský koncept! Ktorá módu milujúca žena by sa nechcela každý mesiac pochváliť novou kabelkou značky Gucci, Fendi či Prada? Pre väčšinu slovenských žien je to len veľmi ťažko realizovateľný sen. Predpokladáme, že len málo žien si môže dovoliť kúpiť každý mesiac novú kabelku v hodnote 1000 eur... A čo takto vyriešiť tento problém zákazníčiek a ponúknuť im low-costové riešenie spočívajúce v tom, že si prostredníctvom internetu budú môcť požičiavať kabelky podľa vlastného výberu a ešte k tomu na ľubovoľne dlhý čas?

Autorka tejto idey Maik Senger hovorí, že jej typickým zákazníkom je žena vo veku 25 až 39 rokov. Obchodný model je pomerne jednoduchý a spočíva v tom, že zákazníčky podpíšu so spoločnosťou nájomnú zmluvu v hodnote od 29 do 79 eur mesačne v závislosti od požadovanej luxusnej kategórie kabeliek. Internetová stránka tak funguje ako vzdialený šatník zákazníčky, ktorá sa ním môže prehrabávať a vyberať si produkty podľa svojej nálady alebo toho, čo sa jej aktuálne hodí. Zákazníčka si môže vybranú kabelku ponechať tak dlho, ako chce a keď ju omrzí, vymení ju za iný kus, ktorý sa jej páči viac. Podnikateľka kabelky zákazníčkam zasiela balíkom prostredníctvom kuriéra.

Článok pokračuje pod reklamou

Pred prvým nákupom zákazníčky si pani podnikateľka Senger najskôr overí jej bonitu a zároveň na začiatok požaduje zaplatenie vratnej zálohy a nájomného na prvý mesiac vopred. Tovar nakupuje priamo od výrobcov alebo v outletových predajniach, kde vyjde lacnejšie ako v klasických predajniach.

Maik Senger s úsmevom hovorí, že biznis začínala s dvanástimi opotrebovanými kabelkami a rozbehol sa jej takým závratným tempom, že o jeden a pol roka už mala v ponuke 150 kabeliek. Konkrétny príklad tohto podnikateľského konceptu si môžete prezrieť na stránke www.luxusbabe.de. Čo poviete, ide o skutočne zaujímavý nápad, k realizácii ktorého netreba veľké peniaze...

Možnosti použitia tohto obchodného modelu sú neobmedzené.

Napríklad spoločnosť Hilti, výrobca špecializovaného náradia, v tomto podnikateľskom koncepte našla veľmi silný doplnkový zdroj tržieb – len v Nemecku má viac ako desaťtisíc zákazníkov, ktorí si za cenu 2,50 až 4,50 eur na deň požičiavajú náradie ako napr. príklepová vŕtačka, brúska a podobne.

Séria článkov o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Inovatívny nápad z dielne SPANNER SK- dezinfekčné brány môžu pomôcť mnohým firmám

Ešte donedávna vyrábali na zákazku zvárané a montované zariadenia. Kvôli koronakríze sústredili svoju pozornosť na vlastnú výrobu a za pár týždňov vytvorili produkt, ktorý pomáha s prevenciou pred šírením koronavírusu a uľahčuje firmám plniť vládne nariadenia.

E-šport alebo klasický šport? Hranie na počítači môže byť slušný biznis

Z miliónového biznisu sa za rok stal miliardový. Popularita e-športov každoročne rastie a sú veľkým lákadlom pre investorov. Ako vyzerá biznis vo svete e-športov?

Ako 17-ročný sa stal pilotom. Dnes Adam Kacvinský (Aprop) učí, ako lietať s dronmi

Letectvo nemali v rodine a nepatrilo ani k jeho vášni od detstva. Napriek tomu sa z Adama Kacvinského stal pilot bezmotorového lietadla a dronov, inštruktor lietania a zakladateľ spoločnosti zameranej na letecký výcvik Aprop s.r.o.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky