Namiesto turistických prehliadok zábavná a netradičná hra, ktorá umožní vidieť mesto inak

Miestni obyvatelia či návštevníci viac ako 50 európskych miest sa môžu na ulice a námestia pozrieť inými, hravými očami. Nudnému potulovaniu sa urobí koniec zaujímavý nápad Slovenky a Holanďanky.

Koncept „školy hrou“ sa môže využívať rôznymi spôsobmi, a to nielen pri vzdelávaní detí. Hrať sa a zároveň sa učiť niečo nové umožňuje aj inovatívny nápad z Holandska. Či už ide o turistov na dvojdňovom výlete alebo o miestnych obyvateľov, startup Secret City Trails, na ktorého založení sa podieľala aj Slovenka, prináša každému originálne spoznávanie viac ako 50 európskych miest.

Nápad dvoch priateliek so zmyslom pre dobrodružstvo

Program Secret City Trails založili Slovenka Kristína Palovičová a Holanďanka Wendy van Leeuwenová v Amsterdame. Dievčatá sa spoznali počas práce pre európsku centrálu známej značky športovej obuvi v roku 2014. Mali spoločnú záľubu v cestovaní, no taktiež veľa nápadov na trávenie voľného času netradičnými spôsobmi. Cez víkendy často spolu chodili na víno alebo neskoré raňajky. V určitom okamihu ale dospeli k záveru, že sa takmer vždy stretávajú na rovnakých miestach, a poznajú tak len malú časť Amsterdamu.

Najskôr prišli s nápadom vínnej prechádzky po tomto meste. Postupne však nápad zdokonaľovali, až vytvorili tajnú mestskú hádankovú trasu v centre Amsterdamu, prostredníctvom ktorej turisti aj miestni obyvatelia prechádzali menej známymi barmi, múzeami, riešili hádanky a dozvedeli sa mnoho zaujímavostí vďaka príbehom, ktoré sa viažu k miestnym pamiatkam či atrakciám. Autorky hry najskôr aktivitu skúšali iba so svojimi kamarátmi a známymi. Tých však nápadom oslovili natoľko, že sa rozhodli sprístupniť ju aj širšej verejnosti.

Jedinečné a hravé spoznávanie mesta

Prostredníctvom webovej aplikácie Secret City Trails sa cestovatelia, ale aj miestni obyvatelia vydávajú na mestské dobrodružstvá, pričom môžu vytvoriť tím z dvoch až piatich hráčov. Cena je rôzna, závisí od dĺžky trasy, v priemere však jedna hra stojí 25 eur.

Dobrodružstvo štartuje na určitom bode v meste. Postupne hráči dostávajú nápovede, kadiaľ ísť, aby sa dostali na zaujímavé miesta, na ktorých následne plnia rôzne úlohy. Za ich splnenie získavajú prístup k špecifickým príbehom či zaujímavostiam o meste, alebo k odporúčaniam na dobré jedlo a pitie. Hra ponúka jedinečný spôsob spoznávania mesta.

Článok pokračuje pod reklamou

Pomoc pre miestny cestovný ruch

Cieľom zakladateliek bolo nielen umožniť obyvateľom a turistom objavovať mesto zábavnou formou, ale aj dať do centra pozornosti najmä miestnych podnikateľov a lokálne prevádzky. V hrách nikdy neodporúčajú veľké prevádzky patriace do svetových obchodných sietí, ale miestne, menej známe, no zato kvalitné obchody, kaviarne a reštaurácie.

Spoločnosť si získala viacerých investorov

Spočiatku nemala dvojica žiadneho investora, takže projekt financovala z vlastných úspor. V roku 2017 sa však autorky zúčastnili inovačného programu The Journey v Lisabone, zameraného na podporu startupov v oblasti cestovného ruchu. Vďaka tomu nadviazali kontakt so spoločnosťou Time Out, ktorá sa venuje cestovnému ruchu v Lisabone. Spoločne vymysleli množstvo hier, ktoré sa v Portugalsku uchytili. Rozhodli sa preto presunúť do Portugalska. Na svoj startup získali investíciu aj od rakúskeho fondu VC Speedinvest.

Najväčšiu investíciu vo výške 200 000 eur sa spoločnosti podarilo získať na lisabonskom Web Summite 2019 z fondu leteckej spoločnosti Transavia Airlines, vďaka čomu mohla firma Secret City Trails expandovať aj do ďalších metropol.

V roku 2021 bolo možné zapojiť sa do ich hry vo viac ako 50 európskych mestách vrátane Bratislavy, no taktiež v Dubaji. Ich plány sú však oveľa odvážnejšie. Chystajú sa preraziť v ďalších 200 mestách na celom svete, napríklad aj v New Yorku či San Franciscu.

Pandémia ovplyvnila nápad len čiastočne

V roku 2021 sa do hry pre pandémiu koronavírusu nebolo možné zapojiť v každom z 50 miest, nakoľko sa spoločnosť musela riadiť nariadeniami a opatreniami v daných krajinách. Napriek tomu sa ale snažili prispôsobiť hru a spoznávanie miest tak, aby bolo čo najbezpečnejším – aby si hráči udržiavali odstup od ľudí a zbytočne nenavštevovali interiéry, v ktorých hrozilo väčšie riziko nakazenia.

Zdroje: secretcitytrails.com, innovationorigins.com, medium.com, forbes.sk, websummit.com, tech.eu

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky