Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.37) – Vlastný e-shop bez počiatočného kapitálu a obrovských skladov

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.37) – Vlastný e-shop bez počiatočného kapitálu a obrovských skladov

Dnešný inšpiratívny podnikateľský nápad bude trošku odlišný – neprinášame totiž konkrétny príklad z praxe, ale skôr opis obchodného princípu, ktorý sa uchytil v praxi najmä za oceánom. O čo ide? Čítajte ďalej a dozviete sa, ako na vlastný e-shop celkom netradičným spôsobom.

 

Zabudnite na sklady a veľký počiatočný kapitál

Ak si chcete otvoriť internetový obchod a premýšľate klasickým spôsobom, potom určite beriete do úvahy veľký počiatočný kapitál na zadováženie si všetkého ponúkaného tovaru a tiež nemalé investície do priestorov, kde tento tovar budete skladovať. Okrem toho musíte myslieť na personál, ktorý bude objednávky vybavovať, baliť a odosielať. Čo ak ale všetky tieto položky možno celkom jednoducho odstrániť?
Čarovné slovíčko znie DropShipping. Tento anglický výraz v praxi znamená nový model prevádzkovania internetového obchodu, ktorý neberie do úvahy zásoby tovarov a sklady. Ako je to možné? Princíp je jednoduchý. Časť povinností sa totiž prenesie na dodávateľa. Majiteľ e-shopu má na starosti len vytvorenie samotného internetového obchodu a vyvesenie ponuky. Tovar fyzicky ostáva u dodávateľa a až keď si zákazník tovar v e-shope kúpi, naštartuje sa celý proces. V tom momente objedná majiteľ e-shopu tovar u dodávateľa, ten ho zabalí a pošle pod hlavičkou e-shopu priamo zákazníkovi. Platba prebieha reťazovito – zákazník platí prevádzkovateľovi e-shopu (celková suma za tovar + poštovné) a prevádzkovateľ zasa dodávateľovi (dohodnutá suma za tovar + poštovné). Pre jasnejšiu predstavu sme vám k DropShippingu pripravili malú ilustráciu:


Výhody a nevýhody

Internetový obchod na princípe DropShipping má hneď niekoľko nepopierateľných výhod. Snáď najväčšou je jednoduchosť štartu podnikanianepotrebujete žiadny extra veľký kapitál na nákup tovaru ani prostriedky na platenie nájomného za sklady. Takisto nepotrebujete zamestnancov, ktorí by vybavovali objednávky, balili tovar a posielali ho zákazníkom. Môžete sa plne sústrediť na marketingové stratégie a rozvoj obchodu. Poďakuje sa vám zrejme aj váš dodávateľ, pretože vďaka kvalitnej starostlivosti o e-shop bude zrejme aj viac objednávok a tým pádom vyšší zisk.
Ako všetko, aj DropShipping má však samozrejme i svoje nevýhody. Prvou je závislosť povesti e-shopu od serióznosti dodávateľa. Ak bude dodávateľ meškať s tovarom, bude ho baliť nekvalitne alebo pošle tovar poškodený, utrpí tým predovšetkým váš e-shop. Ďalšou nevýhodou je to, že ako majiteľ nemáte možnosť garantovať dodaciu dobu tovaru. A práve to si zákazníci často veľmi cenia – ak majú svoju objednávku doma v čo najexpresnejšom termíne.
Nevýhodám systému DropShipping sa dá v podstate vyhnúť jedným dobre miereným krokom, ktorým je výber spoľahlivého dodávateľa a zazmluvnenie jednotlivých procesov.

Článok pokračuje pod reklamou


Slovenské DropShipping e-shopy?

Systém DropShipping je bez pochyby nesmierne zaujímavým konceptom a rysuje sa ako online obchodovanie zajtrajška. Už dnes však môže predstavovať veľkú konkurenčnú výhodu.
Ako je to s týmto obchodným princípom na Slovensku? Poznáte niekoho, kto DropShipping vo svojom biznise využíva? Trúfli by ste si vy osobne na tento inovatívny koncept?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.