Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.33) – Nevyužitý priestor na prenájom

Ešte nedávno zúrila vo svete veľká ekonomická kríza a jej dôsledky cítiť v mnohých prípadoch dodnes. Ľudia opäť začali šetriť a premýšľať, v mnohom už neplytvajú a tiež začali premýšľať, ako výhodne speňažiť to, čo už vlastnia. Práve na týchto myšlienkach je založený aj dnešný inšpiratívny podnikateľský nápad.

Prázdna garáž a roľa po prababičke

Mnohí z nás majú k dispozícií priestor, ktorý je nevyužitý. Či už je to prázdna pivnica, garáž na druhom konci mesta, zdedená roľa po prababke, záhradka vedľa domu, prázdna posteľ v nájomnom byte či parkovacie miesto. Veci, ktoré sú na prvý pohľad na príťaž. Keď sa však na tieto priestory pozrieme okom obchodníka, ukáže sa nám príležitosť jednoduchého zárobku.
Tento potenciál využili aj zakladatelia britskej stránky Spareground, ktorá slúži ako „trhovisko“ nevyužitých priestorov.
K dispozícií je v podstate čokoľvek – od spomínaných voľných garáží, pivníc či záhradiek až po polia, sklady, voľné izby, postele či parkovacie miesta. Na jednom webe sa tak stretnú ľudia, ktorí si vedia vzájomne pomôcť. Napríklad? Chystá sa veľký koncert vo vašom meste, vy máte voľné parkovacie miesto vedľa autami beznádejne obkolesenej koncertnej haly a niekto by práve takéto miesto potreboval... aké ľahké, však? Zárobok je na svete!

Článok pokračuje pod reklamou


Rozmach online biznisu

Portál Spareground funguje od leta 2008, darí sa mu teda očividne dobre. Zameraný je iba na trh Veľkej Británie, existuje však potenciál rozvíjať inzerciu voľnej plochy aj medzinárodne.
Publikovanie inzercie na stránke Spareground je zadarmo, rovnako tak vyhľadávanie a reagovanie na konkrétne ponuky. Užívatelia, ktorí hľadajú niečo konkrétne, no doposiaľ nenašli, môžu prostredníctvom tejto online platformy inzerovať aj dopyt. Samotný obchod prebieha už priamo medzi inzerentom a hľadajúcim.
Pýtate sa, ako teda portál zarába? Odpoveď je jednoduchá – z externej platenej reklamy. Tento model je dnes vo svete pomerne častý, vyžaduje si však buď trh s veľkým množstvom online užívateľov (ako napríklad Anglicko), alebo globálny rozmer projektu a teda dosah na celý svet.
Podobným modelom online podnikania je aj poskytnutie priestoru online za provízie z predaja. Tak fungujú napríklad mnohé zľavové portály ale aj špecificky či komunitne zamerané predajné portály a la Etsy.com.


Online biznis na Slovensku?

Projekt Spareground by si určite našiel priaznivcov aj na Slovensku, jeho myšlienka totiž vôbec nie je zlá. Horšie je to však už s biznis modelom takejto online platformy. Spoliehať sa na príjmy z reklamy je pri lokálne zameranom webe a počte slovenských užívateľov internetu viac než riskantné. Provízny model by sa už mohol oplatiť viac.
Otvára sa však hlavne otázka online podnikania. Ak ste dobrí v IT alebo máte dobrý nápad a financie na najatie dobrých programátorov a dizajnérov, je dosť možné, že jedného dňa spravíte dieru do sveta. Stalo sa to i nedávno – mnohí tvrdili, že na internete bolo už všetko vymyslené a potom prišiel Mark Zuckerberg! Ako ste na tom vy? Napadá vás niečo podobné ako Spareground? Čo by mohli ľudia chcieť predávať / prenajímať online a vy by ste z toho mali zisk? Existuje niečo, čo by bolo takto obchodovateľné globálne? Ak áno, potom hor sa do realizácie, možno budeme čoskoro písať aj o megaúspešnom inšpiratívnom podnikateľskom nápade zo Slovenska!

 

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu www.podnikajte.sk a  Združenia mladých podnikateľov Slovenska

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky