Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.33) – Nevyužitý priestor na prenájom

Ešte nedávno zúrila vo svete veľká ekonomická kríza a jej dôsledky cítiť v mnohých prípadoch dodnes. Ľudia opäť začali šetriť a premýšľať, v mnohom už neplytvajú a tiež začali premýšľať, ako výhodne speňažiť to, čo už vlastnia. Práve na týchto myšlienkach je založený aj dnešný inšpiratívny podnikateľský nápad.

Prázdna garáž a roľa po prababičke

Mnohí z nás majú k dispozícií priestor, ktorý je nevyužitý. Či už je to prázdna pivnica, garáž na druhom konci mesta, zdedená roľa po prababke, záhradka vedľa domu, prázdna posteľ v nájomnom byte či parkovacie miesto. Veci, ktoré sú na prvý pohľad na príťaž. Keď sa však na tieto priestory pozrieme okom obchodníka, ukáže sa nám príležitosť jednoduchého zárobku.
Tento potenciál využili aj zakladatelia britskej stránky Spareground, ktorá slúži ako „trhovisko“ nevyužitých priestorov.
K dispozícií je v podstate čokoľvek – od spomínaných voľných garáží, pivníc či záhradiek až po polia, sklady, voľné izby, postele či parkovacie miesta. Na jednom webe sa tak stretnú ľudia, ktorí si vedia vzájomne pomôcť. Napríklad? Chystá sa veľký koncert vo vašom meste, vy máte voľné parkovacie miesto vedľa autami beznádejne obkolesenej koncertnej haly a niekto by práve takéto miesto potreboval... aké ľahké, však? Zárobok je na svete!

Článok pokračuje pod reklamou


Rozmach online biznisu

Portál Spareground funguje od leta 2008, darí sa mu teda očividne dobre. Zameraný je iba na trh Veľkej Británie, existuje však potenciál rozvíjať inzerciu voľnej plochy aj medzinárodne.
Publikovanie inzercie na stránke Spareground je zadarmo, rovnako tak vyhľadávanie a reagovanie na konkrétne ponuky. Užívatelia, ktorí hľadajú niečo konkrétne, no doposiaľ nenašli, môžu prostredníctvom tejto online platformy inzerovať aj dopyt. Samotný obchod prebieha už priamo medzi inzerentom a hľadajúcim.
Pýtate sa, ako teda portál zarába? Odpoveď je jednoduchá – z externej platenej reklamy. Tento model je dnes vo svete pomerne častý, vyžaduje si však buď trh s veľkým množstvom online užívateľov (ako napríklad Anglicko), alebo globálny rozmer projektu a teda dosah na celý svet.
Podobným modelom online podnikania je aj poskytnutie priestoru online za provízie z predaja. Tak fungujú napríklad mnohé zľavové portály ale aj špecificky či komunitne zamerané predajné portály a la Etsy.com.


Online biznis na Slovensku?

Projekt Spareground by si určite našiel priaznivcov aj na Slovensku, jeho myšlienka totiž vôbec nie je zlá. Horšie je to však už s biznis modelom takejto online platformy. Spoliehať sa na príjmy z reklamy je pri lokálne zameranom webe a počte slovenských užívateľov internetu viac než riskantné. Provízny model by sa už mohol oplatiť viac.
Otvára sa však hlavne otázka online podnikania. Ak ste dobrí v IT alebo máte dobrý nápad a financie na najatie dobrých programátorov a dizajnérov, je dosť možné, že jedného dňa spravíte dieru do sveta. Stalo sa to i nedávno – mnohí tvrdili, že na internete bolo už všetko vymyslené a potom prišiel Mark Zuckerberg! Ako ste na tom vy? Napadá vás niečo podobné ako Spareground? Čo by mohli ľudia chcieť predávať / prenajímať online a vy by ste z toho mali zisk? Existuje niečo, čo by bolo takto obchodovateľné globálne? Ak áno, potom hor sa do realizácie, možno budeme čoskoro písať aj o megaúspešnom inšpiratívnom podnikateľskom nápade zo Slovenska!

 

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu www.podnikajte.sk a  Združenia mladých podnikateľov Slovenska

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Krabička FabFitFun obsahuje všetko pre zdravý životný štýl

Z webovej stránky, ktorá hodnotila kozmetické a zdravotnícke produkty, sa stala predplatiteľská služba. Balíčky s kvalitnými kozmetickými produktmi pravidelne tešia viac ako milión zákazníkov.

BibeCoffee dokáže vďaka monitorovaniu kávovarov minimalizovať straty kaviarní

Niet nad chutnú a kvalitnú kávu, avšak dôležitý je aj kávovar. Ak nie je v dobrom stave, môže ovplyvniť kvalitu a chuť aj tej najvýnimočnejšej kávy. Trojica priateľov z Grécka však vymyslela spôsob, ako je možné tento problém riešiť.

Navigácia v topánkach – inovatívne vložky vedú do cieľa pomocou vibrácií

Špeciálne vložky v topánkach nahradia navigáciu v telefóne, pomáhajú nevidiacim, no aj športovcom a ďalším. O predobjednávky nebola núdza a produkt zaujal vo viac ako sto krajinách sveta.

Fastfood a mäsiarstvo, kde živočíšne mäso nenájdete

V netradičnom mäsiarstve si zákazníci môžu kúpiť výlučne rastlinné mäso. Priaznivcov vegánskej náhrady obľúbenej potraviny nie je málo.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky