Horúce letné dni v práci - ako sa s nimi vyrovnávajú zamestnávatelia v zahraničí?

Horúce letné dni v práci - ako sa s nimi vyrovnávajú zamestnávatelia v zahraničí?
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, čo je aj dôvodom môjho navštevovania a absolvovania Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, odboru masmediálna komunikácia. Momentálne si obzory rozširujem aj v marketingovej komunikácii. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, nakoľko som vyštudovala Obchodnú akadémiu v Dolnom Kubíne. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Aké benefity pre svojich zamestnancov zavádzajú zahraničné firmy počas vysokých teplôt v lete, aby im prácu uľahčili a zároveň ich ochránili? Inšpirujte sa.

Horúce dni môžu byť pre pracovníkov životu nebezpečné. Ide najmä o zamestnania, ktoré sú vykonávané v exteriéri, ako napríklad stavbári, farmári, no taktiež ľudia pracujúci vo väčších fabrikách či v kanceláriách.

Niektorí zamestnávatelia si však uvedomujú možné riziká a svojich zamestnancov sa snažia chrániť zavedením rôznych výhod či benefitov. Chcú tak zároveň predchádzať  poklesu produktivity pracovníkov, ktorá je podľa viacerých výskumov v lete prirodzená.

Načerpať sily je dôležité

Vo viacerých zahraničných firmách sa stretnete s benefitmi, ktoré majú slúžiť najmä na to, aby zamestnanci v lete načerpali čo najviac nových síl aj počas pracovnej doby. V niektorých firmách v tomto období predlžujú obednú prestávku, aby mali pracovníci viac času na prechádzku po čerstvom vzduchu v parku či možnosť zájsť na zmrzlinu. Inde budujú zamestnanecké záhrady so živými stenami plnými byliniek a rastlín. Nielenže dobre vyzerajú, ale zamestnanci majú priestor na relax a môžu sledovať progres v raste zelene.

V mnohých organizáciách sa tiež stretávame s úpravou pracovného času, či ponúknutím tzv. letných hodín. Pracovníci môžu prísť skôr ako obvykle a rovnako skôr z práce odísť, alebo si hodiny nadrobiť a v iných dňoch si odpracovať menej.

Šťastný zamestnanec = šťastný zákazník

Kampaň OSHA na prevenciu ochorení z tepla sa od roku 2011 snaží školiť, informovať a učiť zamestnávateľov chrániť pracovníkov a predchádzať zdravotnému riziku spojenému s horúcim počasím. Držia sa najmä troch kľúčových slov:

  • voda,
  • odpočinok,
  • tieň.

Ich odporúčaním je poskytnúť zamestnancom dostatok tekutín, budovať napríklad chladné miestnosti pre odpočinok, umožniť častejšie prestávky, vyškoliť pracovníkov v oblasti prevencie a monitorovať ich v prípade akýchkoľvek príznakov nevoľnosti.

Asi netreba dodávať, že ak zamestnávateľ vytvorí vhodné podmienky pre svojich zamestnancov, sú spokojnejší, čo sa automaticky prejavuje aj v správaní voči zákazníkom.

Ako sa s horúcimi dňami pasujú zahraničné firmy? Prečítajte si pár inšpiratívnych príkladov.

Zmrzlina, fitness poradca či obedná prechádzka

Britská spoločnosť Home group sa snaží svojim zamestnancom spríjemniť prácu v lete rôznymi spôsobmi. Počas minulých rokov sa im osvedčila napríklad zmrzlinová dodávka, ktorá prišla na pracovisko. Pre pracovníkov pracujúcich najmä v kanceláriách sa rozhodli zaviesť prechádzky počas obednej pauzy. Zamestnancom veľmi pomáha chvíľka mimo „ofisu“ a tento benefit má pozitívny dopad aj na ich produktivitu.

Ako byť viac aktívni v teplejších mesiacoch im prišiel prezentovať fitness poradca. Oboznámil ich s určitými produktmi na trhu, a tiež s tým, ako ich využiť pre svoj prospech.

Vedenie tejto firmy si tiež dobre uvedomuje, že mnohí z jej zamestnancov majú deti a myšlienkami sú často viac pri nich ako v práci. Aj preto sa snažili nájsť spôsob, ako zlepšiť flexibilný pracovný prístup najmä v lete. Pracovníci, ktorých deti majú počas prázdnin nejakú športovú udalosť, majú možnosť ísť sa na ich výkony pozrieť a do práce prísť neskôr. Počas pekných slnečných dní tiež môžu skončiť o niečo skôr. Tieto benefity majú na výkon a motiváciu zamestnancov skutočne veľmi dobrý účinok.

Článok pokračuje pod reklamou

Sezóna, počas ktorej sa zamestnanci tešia do práce

BI Worldwide je americká agentúra, ktorá sa zaoberá angažovanosťou zamestnancov a do svojho programu zahŕňa každoročnú sezónu výhod s názvom „Summer of Love“. V rámci nej poskytuje svojim zamestnancom mnohé výhody.

Vedenie tejto spoločnosti sa snaží o uvoľnené pracovné prostredie, čoho súčasťou je možnosť prísť do práce v pohodlnom každodennom oblečení. Aj keď počas iných mesiacov majú predpísaný dresscode, v lete toto pravidlo neplatí a nosiť môžu čokoľvek - tričká, tielka, šortky či jóga nohavice.

Prečítajte si tiež

Spoločnosť taktiež každoročne organizuje sériu koncertov, ktoré sa konajú na terase v areáli piatich budov. Okrem kultúry vytvárajú príležitosti pre volejbalové či basketbalové turnaje, aby sa ich zamestnanci odreagovali a zabavili priateľskými zápasmi i zdravým pohybom.

Horúce počasie nie je náročné len pre ľudí, ale aj pre zvieratá, a tak majú pracovníci v určitých dňoch dovolené vziať si na pracovisko aj svojho domáceho miláčika. Využiť tiež môžu sedem voľných piatkov, a to v období od mája do septembra. Jedinou podmienkou je, aby sa ubezpečili, že ich oddelenie má dostatočné pokrytie a ich prítomnosť v práci nebude nevyhnutná.

Zaujímavý teambuilding

Generálna riaditeľka kanadskej organizácie UsedEverywhere vie, že práca v kancelárii počas celého leta môže byť zložitá a náročná. Vymyslela preto spôsob ako dostať svojich zamestnancov preč z pracoviska, no zároveň posilniť tím.

Spoločne so svojím manželom a dcérou ich pozvali na plachetnicu, kde však nešli len za zábavou. Ponúkli sa, že zamestnancov naučia základné námorné pojmy, rozumieť prístrojom a v neposlednom rade pracovať ako tím pod tlakom v otvorenom prostredí. Na záver sa ešte zúčastnili súťaže v podobe pretekov plachetníc.

Zdroje: osha.gov, benefitnews.com, employeebenefits.co.uk, grasshopper.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, čo je aj dôvodom môjho navštevovania a absolvovania Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, odboru masmediálna komunikácia. Momentálne si obzory rozširujem aj v marketingovej komunikácii. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, nakoľko som vyštudovala Obchodnú akadémiu v Dolnom Kubíne. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Firemná kultúra Netflixu: Zamestnaj najlepších, dobre ich zaplať a daj im slobodu

Firemná kultúra Netflixu nie je pre ľudí, ktorí hľadajú pokojné a stabilné miesto, naopak priťahuje ľudí, ktorí sú pripravení neustále podávať najlepšie výkony a za to sú vysoko odmeňovaní.

Koncesionárske poplatky a ich nejasný výklad pri povinnostiach podnikateľa

Výška koncesionárskych poplatkov zamestnávateľa sa odvíja od počtu jeho zamestnancov v pracovnom pomere. Zarátavajú sa do tohto počtu aj tzv. dohodári? Štátne inštitúcie nemajú jednotný názor.

Firemné hodnoty - ako ich zadefinovať tak, aby ich ľudia pri rozhodovaní v práci používali

Praktický návod, vďaka ktorému si zadefinujte firemné hodnoty, ktoré nebudú len frázami ale užitočným pomocníkom uľahčujúcim firemné rozhodnutia.

Dohoda o vykonaní práce a dohoda o pracovnej činnosti v roku 2020 – podmienky a vzory

Za akých podmienok je možné v roku 2020 uzatvoriť so zamestnancom dohodu o vykonaní práce alebo dohodu o pracovnej činnosti? Prinášame aj vzory dohôd.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky