Horúce letné dni v práci - ako sa s nimi vyrovnávajú zamestnávatelia v zahraničí?

Horúce letné dni v práci - ako sa s nimi vyrovnávajú zamestnávatelia v zahraničí?
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, čo je aj dôvodom môjho navštevovania a absolvovania Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, odboru masmediálna komunikácia. Momentálne si obzory rozširujem aj v marketingovej komunikácii. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, nakoľko som vyštudovala Obchodnú akadémiu v Dolnom Kubíne. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?

Články autora
Zobraziť viac
Zobraziť menej

Aké benefity pre svojich zamestnancov zavádzajú zahraničné firmy počas vysokých teplôt v lete, aby im prácu uľahčili a zároveň ich ochránili? Inšpirujte sa.

Horúce dni môžu byť pre pracovníkov životu nebezpečné. Ide najmä o zamestnania, ktoré sú vykonávané v exteriéri, ako napríklad stavbári, farmári, no taktiež ľudia pracujúci vo väčších fabrikách či v kanceláriách.

Niektorí zamestnávatelia si však uvedomujú možné riziká a svojich zamestnancov sa snažia chrániť zavedením rôznych výhod či benefitov. Chcú tak zároveň predchádzať  poklesu produktivity pracovníkov, ktorá je podľa viacerých výskumov v lete prirodzená.

Načerpať sily je dôležité

Vo viacerých zahraničných firmách sa stretnete s benefitmi, ktoré majú slúžiť najmä na to, aby zamestnanci v lete načerpali čo najviac nových síl aj počas pracovnej doby. V niektorých firmách v tomto období predlžujú obednú prestávku, aby mali pracovníci viac času na prechádzku po čerstvom vzduchu v parku či možnosť zájsť na zmrzlinu. Inde budujú zamestnanecké záhrady so živými stenami plnými byliniek a rastlín. Nielenže dobre vyzerajú, ale zamestnanci majú priestor na relax a môžu sledovať progres v raste zelene.

V mnohých organizáciách sa tiež stretávame s úpravou pracovného času, či ponúknutím tzv. letných hodín. Pracovníci môžu prísť skôr ako obvykle a rovnako skôr z práce odísť, alebo si hodiny nadrobiť a v iných dňoch si odpracovať menej.

Šťastný zamestnanec = šťastný zákazník

Kampaň OSHA na prevenciu ochorení z tepla sa od roku 2011 snaží školiť, informovať a učiť zamestnávateľov chrániť pracovníkov a predchádzať zdravotnému riziku spojenému s horúcim počasím. Držia sa najmä troch kľúčových slov:

  • voda,
  • odpočinok,
  • tieň.

Ich odporúčaním je poskytnúť zamestnancom dostatok tekutín, budovať napríklad chladné miestnosti pre odpočinok, umožniť častejšie prestávky, vyškoliť pracovníkov v oblasti prevencie a monitorovať ich v prípade akýchkoľvek príznakov nevoľnosti.

Asi netreba dodávať, že ak zamestnávateľ vytvorí vhodné podmienky pre svojich zamestnancov, sú spokojnejší, čo sa automaticky prejavuje aj v správaní voči zákazníkom.

Ako sa s horúcimi dňami pasujú zahraničné firmy? Prečítajte si pár inšpiratívnych príkladov.

Zmrzlina, fitness poradca či obedná prechádzka

Britská spoločnosť Home group sa snaží svojim zamestnancom spríjemniť prácu v lete rôznymi spôsobmi. Počas minulých rokov sa im osvedčila napríklad zmrzlinová dodávka, ktorá prišla na pracovisko. Pre pracovníkov pracujúcich najmä v kanceláriách sa rozhodli zaviesť prechádzky počas obednej pauzy. Zamestnancom veľmi pomáha chvíľka mimo „ofisu“ a tento benefit má pozitívny dopad aj na ich produktivitu.

Ako byť viac aktívni v teplejších mesiacoch im prišiel prezentovať fitness poradca. Oboznámil ich s určitými produktmi na trhu, a tiež s tým, ako ich využiť pre svoj prospech.

Vedenie tejto firmy si tiež dobre uvedomuje, že mnohí z jej zamestnancov majú deti a myšlienkami sú často viac pri nich ako v práci. Aj preto sa snažili nájsť spôsob, ako zlepšiť flexibilný pracovný prístup najmä v lete. Pracovníci, ktorých deti majú počas prázdnin nejakú športovú udalosť, majú možnosť ísť sa na ich výkony pozrieť a do práce prísť neskôr. Počas pekných slnečných dní tiež môžu skončiť o niečo skôr. Tieto benefity majú na výkon a motiváciu zamestnancov skutočne veľmi dobrý účinok.

Článok pokračuje pod reklamou

Sezóna, počas ktorej sa zamestnanci tešia do práce

BI Worldwide je americká agentúra, ktorá sa zaoberá angažovanosťou zamestnancov a do svojho programu zahŕňa každoročnú sezónu výhod s názvom „Summer of Love“. V rámci nej poskytuje svojim zamestnancom mnohé výhody.

Vedenie tejto spoločnosti sa snaží o uvoľnené pracovné prostredie, čoho súčasťou je možnosť prísť do práce v pohodlnom každodennom oblečení. Aj keď počas iných mesiacov majú predpísaný dresscode, v lete toto pravidlo neplatí a nosiť môžu čokoľvek - tričká, tielka, šortky či jóga nohavice.

Prečítajte si tiež

Spoločnosť taktiež každoročne organizuje sériu koncertov, ktoré sa konajú na terase v areáli piatich budov. Okrem kultúry vytvárajú príležitosti pre volejbalové či basketbalové turnaje, aby sa ich zamestnanci odreagovali a zabavili priateľskými zápasmi i zdravým pohybom.

Horúce počasie nie je náročné len pre ľudí, ale aj pre zvieratá, a tak majú pracovníci v určitých dňoch dovolené vziať si na pracovisko aj svojho domáceho miláčika. Využiť tiež môžu sedem voľných piatkov, a to v období od mája do septembra. Jedinou podmienkou je, aby sa ubezpečili, že ich oddelenie má dostatočné pokrytie a ich prítomnosť v práci nebude nevyhnutná.

Zaujímavý teambuilding

Generálna riaditeľka kanadskej organizácie UsedEverywhere vie, že práca v kancelárii počas celého leta môže byť zložitá a náročná. Vymyslela preto spôsob ako dostať svojich zamestnancov preč z pracoviska, no zároveň posilniť tím.

Spoločne so svojím manželom a dcérou ich pozvali na plachetnicu, kde však nešli len za zábavou. Ponúkli sa, že zamestnancov naučia základné námorné pojmy, rozumieť prístrojom a v neposlednom rade pracovať ako tím pod tlakom v otvorenom prostredí. Na záver sa ešte zúčastnili súťaže v podobe pretekov plachetníc.

Zdroje: osha.gov, benefitnews.com, employeebenefits.co.uk, grasshopper.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, čo je aj dôvodom môjho navštevovania a absolvovania Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, odboru masmediálna komunikácia. Momentálne si obzory rozširujem aj v marketingovej komunikácii. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, nakoľko som vyštudovala Obchodnú akadémiu v Dolnom Kubíne. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?

Články autora
Zobraziť viac
Zobraziť menej

Skončenie pracovného pomeru

Za akých okolností možno ukončiť pracovný pomer? Aké má možnosti zamestnanec a aké zamestnávateľ?

Prihlasovanie zamestnancov a dohodárov do Sociálnej poisťovne – termíny a kódy

V akom termíne a pod akým kódom treba prihlásiť zamestnanca či dohodára do Sociálnej poisťovne?

Pracovná pohotovosť zamestnanca – vzor dohody

V akom rozsahu môže zamestnávateľ nariadiť zamestnancovi pracovnú pohotovosť? Aké nároky má zamestnanec vykonávajúci pracovnú pohotovosť?

Povinnosti zamestnávateľa pri vysokých teplotách a chlade pri práci od 1.8.2019

Prehľad kľúčových zmien pri práci v teple alebo chlade a zhrnutie povinností, ktoré má zamestnávateľ od 1. 8. 2019.