Crowdfunding je alternatívnou formou financovania nových produktov. Crowdfunding funguje na princípe zbierania menších individuálnych príspevkov od väčšieho počtu osôb, ktorí si tým produkt prakticky predobjednajú. Ako pripraviť úspešnú crowdfundingovú kampaň a ako ju realizovať? Načo si pri príprave crowdfundingovej kampane dať pozor? Ktoré projekty zo sveta a zo Slovenska boli úspešné v crowdfundingových kampaniach? Aké skúsenosti s crowdfundingom majú slovenské startupy?
Nikdy nebolo jednoduchšie zachytiť a uložiť detské spomienky ako práve teraz. Slovenská firma Benjamin Button prináša prvú inteligentnú nositeľnú kameru v tvare gombíka vytvorenú pre deti a rodičov. Ak patríte medzi tých, ktorí zmeškali prvé slovo svojho dieťaťa alebo neskoro zaznamenali jeho prvé kroky na telefón či kameru, s vynálezom Benjamin Button to viac nestane. Na šikovnú kamerku sa počas crowdfundingovej kampane v priebehu 3,5 hodiny vyzbieralo 25 tisíc dolárov a je vysoký predpoklad, že firma prekoná v najbližších dňoch hranicu 50 tisíc dolárov.
Crowdfunding je na Slovensku stále pomerne neznámy a predsa sa nájdu ľudia, ktorí prostredníctvom neho nielen prispievajú ale aj ho používajú na zrealizovanie svojich projektov. Drvivá väčšina slovenských, resp. českých crowdfundingových portálov je založená na modeli odmeňovania a metóde financovania „All or nothing“.
Tri pojmy, ktoré vyzerajú na prvý pohľad rovnako, no predsa len sa líšia. Matematicky (ne)zjednodušene: tretí pojem je podmnožinou druhého a druhý je podmnožinou toho prvého.
Crowdfunding je na Slovensku stále iba v plienkach, no financovanie štartu podnikania formou crowdfundingu je vo svete pre mnohé projekty populárnou alternatívou.
Zážitok z dobre načapovaného piva a nadýchanej peny si chceli preniesť priamo do obývačky. Vyrobili si vlastný domáci výčapný systém, na ktorého výrobu sa im poskladali samotní fanúšikovia chmeľového moku. Spoznajte startup ako z amerického sna, ktorý ohrozuje existenciu pohostinstiev, pubov aj pivární.
Chcete realizovať svoj podnikateľský nápad, ale nemáte naň finančné prostriedky? Vyzbierajte ich dopredu priamo od zákazníkov formou limitovaného predpredaja, tzv. crowdfundingu. Ako takúto kampaň pripraviť a čo všetko to bude pre vás znamenať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky
Najdôležitejšie informácie, ktoré potrebujete pre vaše podnikanie.
Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.
Nastala neznáma chybaFormulár úspešne odoslaný
Žiaľ, formulár sa nám nepodarilo potvrdiť. Skúste to prosím znovaĎakujeme, vašu správu evidujeme a v krátkom čase na ňu odpovieme
Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Ďalšie informácie
Najdôležitejšie informácie, ktoré potrebujete pre vaše podnikanie.
Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.