Crio Bru: Horúca čokoláda, ktorá chce nahradiť kávu

Nápoj z pražených kakaových bôbov, ktorý ponúka alternatívu ku káve.

Crio Bru je kakaový nápoj získaný podobným spôsobom ako káva, ale namiesto pražených kávových zŕn sa pri jeho príprave používajú pražené kakaové bôby. Svoje pomenovanie Crio Bru získalo zo slova Criollo – druhu kakaových bôbov považovaných za najkvalitnejšie na trhu. Hlavným rozdielom oproti káve je, že kakaový nápoj obsahuje minimálne množstvo kofeínu. Jedná sa o prémiový produkt, ktorý neobsahuje žiadne pridané chemikálie, mliečne prísady alebo podobné aditíva. Kakaové bôby pochádzajú iba z certifikovaných fariem, kde má Crio Bru istotu, že pestovatelia dostanú za svoju prácu férovo zaplatené. Všetky druhy bôbov v ponuke Crio Bru pochádzajú z krajín ako Venezuela, Peru, Ekvádor, alebo Dominikánska republika.

Spoločnosť založili v roku 2010 Eric Durtschi a Jon Fortheringham z amerického Utahu. Ani jeden zo zakladateľov nemal predchádzajúce skúsenosti s pražením kakaových zŕn. Eric je pôvodným zamestnaním chiropraktik a Jon marketér.

V roku 2012 vyhralo Crio Bru 100 000 dolárov v súťaži na podporu malých podnikateľov Grow America. Tento nenávratny grant zahŕňa aj ďalšiu pomoc pri rozvoji podnikania. Jeho cieľom je podporiť tvorbu nových pracovných miest a je financovaný z rozpočtov veľkých firiem v rámci ich programov pre zodpovedné podnikanie. Malé a začínajúce podniky sú vyzvané, aby prihlásili svoje podnikateľské zámery a najperspektívnejšie z pohľadu zvýšenia zamestnanosti sú podporené týmto grantom. Zaujímavý spôsob, ako bojovať proti nezamestnanosti a rozhodne veľká príležitosť pre Crio Bru a akceleráciu ich rastu na začiatku podnikania.

Tvárou Crio Bru je Eric Durtschi, ktorý sa objavuje vo väčšine televíznych programov a poskytuje rozhovory. Jeho kredibilite pridáva aj titul Dr., ktorý sa používa napríklad v tlačových správach. Crio Bru komunikuje blahodárne vlastnosti svojich produktov a často používa magické slová ako antioxidanty, superpotravina a podobne. Crio Bru ale nespochybniteľne dodá energiu a jedná sa o zdravú potravinu. Túto značku vyhľadávajú aj športovci a Crio Bru sa venuje aj sponzoringu v tejto oblasti. Kakao je všeobecne označované za superpotravinu bohatú na minerály a antioxidanty. Crio Bru sa vo svojej komunikácii často obracia na Aztékov a ich “nápoj bohov”, ktorým má byť dnešné Crio Bru.

Popularita Crio Bru stále rastie. Na Facebooku má 120 000 fanúšikov a predáva sa vo viac ako 1 500 obchodoch v rámci USA vrátane veľkých supermarketov so zdravými potravinami ako sú Whole Foods a Sprouts Farmers Market. Začiatkom tohto roka Crio Bru získala zásadnú investíciu od Esperer Holdings. Jej výška nebola zverejnená, ale všetky okolnosti nasvedčujú tomu, že horúcej čokoláde Crio Bru sa darí a značka expanduje.

Z biznisu sa medzičasom stiahol jeden zo zakladateľov Jon Fortheringham. Firmu reprezentuje a ďalej rozvíja Eric Durtschi. Prednedávnom predstavil novinku v portfóliu Crio Bru produktov – čokoládu obalenú v čokoláde. Jedná sa o kakaové bôby obalené v čokoláde, ktoré by okrem svojej skvelej chuti mali fungovať ako prírodný stimulant.

Najnovším rozšírením podnikania je nova značka prémiových čokolád – Durci, čo je prezývka Erica Durtschiho z detstva.     

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Máte nápad na biznis? Takto si otestujte, či funguje

Asi to poznáte. Zobudíte sa ráno s parádnym nápadom, ktorý určite musí fungovať. Nasleduje hľadanie spôsobov, ako ho uviesť do života. Načo váhať, veď ste predsa čítali, že až trh povie, čo uspeje. Síce to platí, ale dá sa to urobiť aj s menším rizikom finančnej straty. Predtým, než nápad uvediete do života, otestujte ho.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky