Aplikácia Sphere.Me z dielne mladého Slováka zaujala spoločnosť Twitter

Tomáš Halgaš je jedným z prvých Slovákov, ktorému sa podarilo svoju startupovú ideu rozvinúť a predať veľkej technologickej firme. Čo pre projekt a jeho tím znamená taký zásadný krok?

Tomáš Halgaš založil v roku 2015 v Londýne četovaciu aplikáciu Sphere, ktorá mení skupiny ľudí na webe na pulzujúce komunity. O projekt prejavila záujem jedna z najväčších sociálnych sietí na svete, spoločnosť Twitter, a prevzala ho ako svoju najnovšiu akvizíciu. Ide o veľký úspech 28-ročného Slováka, ktorý vyštudoval matematiku a informatiku na Oxfordskej univerzite a svoj startupový nápad rozvinul s Nickom D’Aloisiom, ktorý už ako 17-ročný predal svoj prvý startupový projekt do Yahoo. Twitter plánuje použiť najlepšie nápady a riešenia zo startupu Sphere a nasadiť ich do svojej sociálnej siete.

Startup Sphere začal s iným cieľom, dnes pomáha ľudí spájať do komunity

Na konci roka 2015 založili Nick D'Aloisio ako CEO a Tomáš Halgaš ako CTO spoločnosť Sphere Knowledge Limited. Ako mnohé iné startupy, Sphere začal s úplne iným cieľom. Pôvodná idea bola pomôcť ľuďom nachádzať a neustále zdieľať znalosti prostredníctvom online trhoviska platených expertov, prepojených cez skupinový čet. Skúsenosti ukázali, že najhodnotnejšie konverzácie vznikali v skupinách, ktorých členovia k sebe cítili silnú príslušnosť. Na základe tohto sa novým cieľom aplikácie Sphere stala výzva, aby si každý človek našiel svoju komunitu.

„Väčšina skupín trpí klasickými chorobami online komunikácie, ktoré bránia vzniku komunity. Reč je o trápnom tichu počas četovania či častom posune komunikácie divným smerom. Naša aplikácia tieto nedostatky rieši tým, že čistíme konverzácie od neaktuálnych príspevkov a podporujeme ľudí vo výmene informácií a názorov. Boli sme vždy presvedčení, že vytvorenie priestoru, v ktorom sa darí zmysluplným konverzáciám, je jednou z najzásadnejších výziev súčasnosti. Osobne som rád, že sa nám podarilo k tejto výzve prispieť našim riešením. Fakt, že sa Twitter rozhodol našu aplikáciu kúpiť a naše nápady začleniť do svojej sociálnej siete, je toho potvrdením,“ hovorí Tomáš Halgaš.

Dnes existuje len niekoľko spoločností, ktoré veria v túto víziu a sú schopné dosiahnuť zmysluplný pokrok smerom k nej. Tím Sphere sledoval investície Twitteru do budovania komunít, priestorov a funkcií, ktoré podporujú bezpečnosť. Keď sa stretli s tímom spoločnosti, boli ešte viac ohromení tým, ako vážne sledujú komunitu založenú na záujmoch a ako veľmi veria v jej potenciálny vplyv.

Teraz majú príležitosť vziať to, čo sa naučili v spoločnosti Sphere a posunúť ich úsilie na úplne novú úroveň.

Článok pokračuje pod reklamou

Čo sa stane s tímom Sphere po prechode do Twitteru

Samostatná aplikácia Sphere Messenger akvizíciou zo strany spoločnosti Twitter zanikne. Zámerom Twitteru je nasadiť najlepšie nápady a riešenia zo Sphere v rámci Twitter aplikácie. Súčasťou akvizície je aj prechod Tomáša s tímom do Twitteru, kde budú pokračovať vo svojej misii meniť skupiny ľudí na webe na pulzujúce komunity. V Twitteri sa stanú súčasťou tímov Komunity (Communities), Priame správy (DMs), Tvorcovia (Creators), Tweets (tím, ktorý rieši hlavnú mechaniku tvítovania) a Tvíty (Tweets - centrálna mechanika Twitteru). Cena akvizície Sphere.Me nemôže byť kvôli zmluvným klauzulám zverejnená.

Tím Sphere. Zdroj: Sphere
Tím Sphere. Zdroj: Sphere

Po úspešnom predaji projektu spoločnosti Twitter sa Tomáš pridá do Twitteru. V budúcnosti sa chce vrátiť na Slovensko a pomáhať inšpirovať študentov na vysokých školách a odovzdávať im svoje vedomosti a skúsenosti. Zároveň sa chce zapojiť do rozvoja slovenskej startupovej scény a pomôcť rozvíjať slovenské dobrovoľnícke komunity a záujmové skupiny.

Startupu od začiatku verili viacerí známi investori

Projekt Sphere s tímom 30+ ľudí financovali slávni investori ako Index Ventures, Horizons Ventures, Mike Moritz (jeden z prvých investorov do Google), Brian Chesky (zakladateľ Airbnb) a Sean Rad (zakladateľ Tinderu).

Zakladatelia Tomáš Halgaš s Nickom D’Aloisiom. Zdroj: Sphere
Zakladatelia Tomáš Halgaš s Nickom D’Aloisiom. Zdroj: Sphere

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Komunikačné aplikácie a ich využitie v marketingu firmy

Ako osloviť zákazníkov prostredníctvom aplikácie na online komunikáciu? Porovnanie funkcií a výhod najčastejšie využívaných platforiem v Európe – Messenger a WhatsApp.

Využitie e-mail alebo in-app správ pri user onboardingu

Pomocou doplnkových kanálov je možné onboardingový proces posunúť na vyššiu úroveň. V akých prípadoch používať e-mail a na čo sú vhodné in-app správy?

Ekologické projekty hýbu aj slovenským podnikateľským prostredím

Že sa oplatí myslieť na ekológiu aj v biznise, dokazujú viaceré úspešné projekty. Aké inovácie vymysleli slovenskí podnikatelia a akú podporu môžu zelené podniky získať?

Funguje sprievodca aplikáciou efektívne? 3 kroky, ako to zistiť

Účinnosť user onboardingového procesu nedokazujú len dlhodobé obchodné výsledky. Z akých ďalších metrík sa dajú zistiť užitočné informácie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky