BUFF Dudes: Zo záľuby vo fitnes biznis na Youtube s miliónmi zhliadnutí

Video návody a užitočné „youtuberstvo“ sa stáva novým hitom a skvelou príležitosťou na podnikanie. BUFF Dudes sú v prvom rade dvaja bratia z USA, ktorí v roku 2012 založili kanál na Youtube s vtipnými návodmi na cvičenie. Zo začiatku šlo len o zábavu a zviditeľnenie sa, ktoré neskôr prerástlo vo výnosný biznis. Slovo BUFF je v skutočnosti skratka z anglického Better Understanding of Food & Fitness (pozn. redakcie: Lepšie pochopenie jedla a fitnes).

Bratia Hudson & Brandon Whiteovci založili BUFF Dudes najskôr ako platformu na sociálnych sieťach s návodmi ako správne cvičiť a stravovať sa. Ich kanál na Youtube sa podstatne líši od podobných inštruktážnych videí, ktorých je na webe neúrekom, hlavne ich osobitným štýlom a humorom. Ľudia na ich videá začali veľmi pozitívne reagovať a pýtať sa, kde si môžu kúpiť typicky modré tričko BUFF Dudes. Odpoveď nenechala na seba dlho čakať a BUFF Dudes rozbehli eshop s jednoduchými produktami so značkou BUFF Dudes. Nasledovala vlastná knižka s 12-týždenným cvičebným plánom. Prvé zisky umožnili bratom zamestnať v BUFF Dudes svoju mamu, ktorá má na starosti objednávky a komunikáciu so zákazníkmi. Okrem základných pracovných povinností sa venuje aj tvorbe receptov a pravidelne bloguje.

Bratia sa dostali k fitnes cez svojho otca, ktorého napodobňovali od útleho detstva. Vo svojich videách ukazujú ľuďom, že cvičiť sa dá aj mimo posilňovne, a preto dokážu zasiahnuť veľmi široké publikum. Video je trendom posledných rokov, na ktorý zákazníci veľmi dobre reagujú. Prináša dávku autenticity a ľahko sa zdieľa. Množstvo sociálnych sietí ako Facebook alebo Youtube už prinášajú možnosť živého prenosu. Na Youtube je množstvo kanálov, ktoré sa snažia speňažiť svoj obsah, bratom Whiteovcom sa to podarilo vďaka svojej charizme a jedinečnému humoru.

Produkciu videí bratia stíhali popri zamestnaní. Vstávali a stretávali sa každý deň o piatej ráno. Spolu cvičili a premýšľali nad scenárom pre epizódy, ktoré váčšinou natáčali v sobotu doobeda. Editovanie videa prebiehalo v priebehu pracovného týždňa. Celková produkcia jednej epizódy si takto vyžadovala približne desať hodín práce. Dnes sa bratia Brandon a Hudson venujú BUFF Dudes na plný úväzok a produkcia videa nabrala nový kvalitatívny rozmer.

Okrem bežných epizód s cvičením sa BUFF Dudes vrhli aj do tvorby virálneho videa. Natočili modernú kultúru fitnes centier a porovnali ju s divokou prírodou. Vtipný komentár a trefné poukázanie na momentálnu situáciu v každej posilňovni si získalo už viac ako 23 miliónov zhliadnutí. Parodovanie tradičných kreatúr z fitness centra bude známe každému, kto sa tam chodí pravidelne spotiť. Kľúčovým pre úspech BUFF Dudes je správa sociálnych sietí. Tá je na top úrovni. V komunikácii dokonca používajú svoje animované podobizne. Na Facebooku majú 63,000 fanúšikov, podobne na Twitteri a Instagrame. Na svojom kanáli na Youtube majú nahraných viac ako 300 videí a počet odberateľov ich videí presiahol hranicu 1 milióna.

Začiatkom roka BUFF Dudes podpísali zásadné partnerstvo s popredným výrobcom výživových doplnkov pre športovcov MuscleTech. Hodnota tejto dohody nebola zverejnená, ale vzhľadom na kvalitu a produkciu videí BUFF Dudes a vedúce postavenie MuscleTech na americkom trhu určite nepôjde o bezvýznamnú sumu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ekologické projekty hýbu aj slovenským podnikateľským prostredím

Že sa oplatí myslieť na ekológiu aj v biznise, dokazujú viaceré úspešné projekty. Aké inovácie vymysleli slovenskí podnikatelia a akú podporu môžu zelené podniky získať?

Nápady na podnikanie: inšpirácia zo zahraničia

Riešenie problémov spočíva často v jednoduchých inováciách. Inšpirujte sa podnikateľskými nápadmi, ktoré si na trhu našli svoje miesto aj zákazníkov.

Ako chrániť životné prostredie? Jedlé slamky ako jedno z riešení

Ako eliminovať množstvo slamiek, ktoré často končia v prírode? Úspešné podnikateľské nápady prišli s riešením, slamka sa dá napríklad zjesť.

Ako bojovať proti škodcom bez chémie? Zatočí s nimi hydina

Jednoduchý nápad sa stal úspešným biznisom. Prenájom kačíc sa postará o zárobok ich majiteľke, zákazníkom zasa o ekologické odstránenie škodcov zo záhrady.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky