Bezdrôtový ovládač od slovenských študentov zahviezdil medzi nápadmi študentských firiem z celej Európy

Slovenskí študenti, ktorí vyvinuli bezdrôtový ovládač, svojou inováciou porazili študentské firmy z celého kontinentu.

Ak si myslíte, že študentské firmy sú len takým „hraním“ sa na dospelákov, študentský projekt Irdify vás vyvedie z omylu. Na trh totiž preniesol univerzálny bezdrôtový ovládač, ktorý nahradí niekoľko diaľkových ovládačov. So svojím inovatívnym nápadom obsadil 2. miesto v európskom finále Company of the Year 2016 – Najlepšia študentská firma roka 2016.

Za nápadom venovať sa univerzálnym bezdrôtovým ovládačom stojí približne 20 študentov z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach. Cieľom ich snahy bolo priniesť inovácie, ktoré by mohol používať každý z nás priamo u seba doma. „Od začiatku sme verili, že naša študentská firma dokáže priniesť inovácie, ktoré sú jednoducho ovládateľné, praktické a súčasne dostupné,“ konštatuje Lenka Mirdová, prezidentka študentskej firmy.

Hlavná bola praktickosť

Princíp fungovania univerzálneho ovládača je veľmi jednoduchý. Z audio jacku sa stáva po pripojení k inteligentnému telefónu infračervený ovládač. Nevyhnutným predpokladom využívania tohto konektora je tak mať v mobilnom zariadení infraport (IrDA). Konektor Irdify vsuniete do audio jacku na vašom smartfóne, hlasitosť médií zvýšite na maximum a celé zariadenia ovládate prostredníctvom android aplikácie irplus WAVE - Infrared Remote alebo Audio IR. Na využívanie tejto služby nepotrebujete externý zdroj. Irdify One totiž pracuje bez batérie, využíva len elektrické napätie dodávané telefónom. Po zapojení dokáže nahradiť viaceré bežné diaľkové ovládače televízorov, rádií, set-top boxov, ale aj klimatizácií, alebo projektorov. S vhodnou mobilnou aplikáciou je jednoduchý na používanie a kompatibilný s množstvom android zariadení.

Úspech vo svete

Študentský nápad Irdify stavil najmä na funkčnosť a spoľahlivosť. Kreatívny nápad ocenili aj vo svete, kde obsadili 2. miesto v európskom finále Company of the Year 2016 – Najlepšia študentská firma roka 2016. Súťaž prebiehala vo švajčiarskom meste Luzern počas troch dní. Porota hodnotila študentské firmy na základe ich podnikateľského plánu, interview pri stánku, niekoľkominútovej prezentácie a súkromného panelového interview. „Konkurencia bola veľmi silná, pretože tu boli najlepšie študentské firmy Európy. Museli sme bojovať naplno po celé tri dni, aby sme porotu zaujali. Celá súťaž bola skvelá skúsenosť, ktorá nám dala do života naozaj veľa ,” konštatuje Pavol Drotár zo slovenskej študentskej firmy Irdify.

Myslia na budúcnosť

Irdify One je prvá verzia produktu, v ktorom študenti ešte vychytávali občasné nedostatky. Novšia generácia sa predáva pod označením Irdify Plus. Tá už disponuje vstavanou mikrobatériou pre lepšiu svietivosť a podporu viacerých zariadení. Cena základného modelu je k dispozícii za 4,45 eur. Študenti majú v hlave viacero nápadov, ako svoje podnikanie rozšíriť. Onedlho totiž plánujú spustiť elektronický obchod. Ich snahou je etablovať na domácom, ako aj na zahraničnom trhu a preniesť ich študentský nápad do reálneho „dospeláckeho“ podnikania.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Ondruš
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.