Najbláznivejšie názvy slovenských firiem

Vymyslieť dobrý názov firmy nie je len tak. Zvyčajne mu predchádzajú dlhé dni až týždne analýz a brainstormingu. Niekedy však stačí k názvu pristupovať s vtipom a originálne meno je na svete.

U nás aj v zahraničí sa dá nájsť nespočetne veľa príkladov na vtipné názvy či už samotných firiem, ale aj reštaurácií a barov. Niektoré sú vtipné zámerne a iné majú svoj zmysel vďaka významu v ich jazyku.

„Celkom úsmevné lokálne názvy sú napríklad Šuhajíci pri panvici, Švihaj šuhaj, Fusakle či Lapaj. V Prahe, kde sme zopár rokov žili, sme sa stretli s množstvom originálnych názvov podnikov ako bistro Bistrá kráva, reštaurácie Slušnej Kanál, V rohlíku, vináreň Záletná sova. Takéto názvy pomáhajú podnikom odlíšiť sa na už dosť preplnenom trhu,“ konštatuje Mirka Pastierová, spoluzakladateľka prvej namingovej agentúry na Slovensku GoBigname.

Zábavné názvy slovenských firiem

Zo živnostenského a obchodného reigstra sme vybrali niekoľko názvov firiem, ktoré na prvý pohľad zaujmú.

  • Ing. Zuzana Laučíková - Nemám čo na seba! (poradenská činnosť v oblasti módneho stylingu)
  • Pavol Sivý - Idem si svoje a ostatne ma nezaujima, tak pojd, nenavid ma, jou jou Yeah (programátor, web developer)
  • Jozef Pukan - Stačí Prezvoniť
  • Pohrebná služba EXIT, spol. s r.o.    
  • Konkurzný podvod, s.r.o.
  • zazito.ooo s. r. o. (eventová agentúra)
  • Železný vták s.r.o. (veľkoobchod s kovmi a kovovými rudami)
  • WIKTOR nás požiadal, aby sme boli jeho priatelia - spoločnosť s ručením obmedzeným v skratke: "WIKTOR s.r.o." (pôvodný názov známej reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett)
  • Žltá Maringotka - pridružená výroba Wiktor Leo Burnett, s.r.o. (tiež jedna z pôvodných firiem okolo reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett)

Ako byť pri názve firmy vtipný?

Niekedy ide o náhodu, ale vo veľa prípadoch o snahu nájsť unikátnu odlišnosť. Názov je to, čo o vás vedia ľudia ako prvé, a preto túto šancu zaujať netreba premeškať.

„Najlepšie to funguje vtedy, keď je názov firmy prepojený na biznis stratégiu. Napr. existuje americká spoločnosť zameraná na maľovanie čiar na cesty a parkoviská – „We Do Lines“. V angličtine má tento názov aj iný význam, ale vo finále si ho práve kvôli tomu, že je vtipný, zapamätá viac ľudí. „We Do Lines“ funguje ako reklama a nič viac si pri namingu ani nemôžete priať,“ vysvetľuje Mirka Pastierová.

Vtipné názvy sú totiž prepojené na pozitívne emócie, tým pádom pomôžu budovať vzťah značky so zákazníkom efektívnejšie. Ak je názov vtipný, ľudia si ho jednoduchšie zapamätajú a vedia sa s ním aj ľahšie stotožniť.

Niekedy to nevyjde

Značky, ktoré sa chcú prezentovať seriózne, by nemali siahať po vtipných názvoch. Niekedy sa môže stať, že aj takéto značky môžu stroskotať na tom, že sa nevenujú dostatočne kontrole významu názvu v rozličných jazykoch.

„Stalo sa tak aj v prípade názvu modelu auta Chevrolet „Nova“. „No va“ znamená po španielsky „nejde“. V prípade, že si nie ste istý významom názvu v iných jazykoch a chcete sa vyhnúť možným problémom, odporúčame určite lingvistickú kontrolu a kontrolu kultúrneho významu na trhoch, na ktoré plánujete v budúcnosti expandovať,“ konštatuje Mirka Pastierová z agentúry GoBigname.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Ondruš
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.


Ako vytvoriť účinný názov a logo spoločnosti

Čaká vás kreovanie nového loga a názvu firmy alebo uvažujete o ich zmene? Praktický návod ako na to poskytol Jozef Šétaffy na príklade vizuálu reštaurácií Pizza Mizza, ktoré spoluvlastní.

Perfektné meno pre váš biznis

Prinášame pár užitočných rád a inšpirácií, ktoré vám pomôžu s výberom správneho mena pre Vaše podnikanie.

Vyberáme meno pre novorodenca (názov firmy alebo meno produktu)

Jedným z prvých krokov pri štarte podnikania, alebo uvedenia produktu je výber vhodného mena. Väčšinu dobrých mien už niekto, bohužiaľ, použil, ale stále je z čoho vyberať. Dobrý názov môže byť najcennejšou zložkou značky. Vďaka nemu si vás zákazníci ľahko zapamätajú, odlíšia od konkurencie. Dobrý názov urýchli rast vášho biznisu. Voľbou nevhodného mena si naopak narobíte veľa problémov a bude vás stáť veľa času, energie, vysvetľovania a ušlých ziskov.

Obchodné meno

Obchodným menom sa rozumie názov, pod ktorým podnikateľ vykonáva právne úkony pri svojej podnikateľskej činnosti. Obchodným menom fyzickej osoby je jej meno a priezvisko a môže obsahovať dodatok odlišujúci osobu podnikateľa alebo druh podnikania. Obchodné meno nesmie byť zameniteľné s obchodným menom iného podnikateľa a nesmie vzbudzovať klamlivú predstavu o podnikateľovi alebo o predmete podnikania.