101 spoločností prezradilo svoj vzťah k digitálnym trendom

101 spoločností prezradilo svoj vzťah k digitálnym trendom

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Na otázky o zavádzaní digitálnych trendov, službách externej marketingovej agentúry či budgete, ktorý si na digitálny marketing vyčlenia, odpovedali aj také spoločnosti ako Subway, on-line banka Zuno či sieť predajní PEPCO.

Letný marketingový prieskum digitálnej agentúry HYPE odhaľuje aj to, že väčšina spoločností digitálne trendy pred ich implementáciou prefiltruje. Nadpolovičnú väčšinu zo zapojených spoločností (viac ako 61%) tvorili spoločnosti zamestnávajúce 10 alebo menej zamestnancov. Po nich (takmer 14%) nasledovali spoločnosti s 11 až 50 zamestnancami, menšou skupinou (takmer 10%) boli tie s 51 – 200 zamestnancami. V menšom percentuálnom zastúpení sa zúčastnili aj väčšie spoločnosti, dokonca aj tie s 10 000 a viac zamestnancami. Anketu svojou účasťou podporili aj spoločnosti zvučného mena nielen na domácom, ale aj zahraničnom trhu ako Pepco, Subway, Zuno či Hilkovič. „Prieskum spočiatku prebiehal VIP štýlom - oslovovali sme vytipované spoločnosti, až sa nám podarilo získať niekoľko top spoločností z finančného či telekomunikačného sektora. V priebehu septembra sme aj s pomocou podnikajte.sk do prieskumu pozvali aj všetkých podnikateľov, ktorí by chceli vedieť, ako sú na tom v porovnaní s trhovým priemerom či leadrami odvetvia,“ približuje Marek Didák z digitálnej marketingovej agentúry HYPE priebeh a vzorku účastníkov prieskumu.

„Digitálne trendy sa neustále menia, preto sme chceli vedieť, či spoločnosti tieto zmeny sledujú. Väčšina firiem ich síce sledovať stíha, ale nie na dennej báze,“ načrtáva zistenia prieskumu Marek Didák. Digitálne trendy každodenne sleduje len necelých 32% z oslovených spoločností. Takmer dvojnásobok tak robí občasne a približne 11% tvrdí, že na to nemá dostatok času.

Medzi trendmi selektujú

Dominantná skupina zo spoločností zapojených do prieskumu marketingové trendy berie do úvahy a implementuje ich do svojej stratégie. Spomedzi trendov, ktoré si vezmú za smerodajné, si však až 65% z firiem strategicky vyberá. Úplne všetky trendy aplikuje menej ako 20% firiem. Niektoré pritom využijú služby agentúry, iné si poradia samy. „Spoločnosti, ktoré marketingové aktivity outsourcujú, v drvivej väčšine (88,24%) zavádzajú marketingové trendy, ktoré predtým prefiltrujú. Zvyšok sa snaží zavádzať čo najviac trendov. Až 42% spoločností, ktoré marketingové aktivity neoutsourcujú, marketingové trendy pred zavedením taktiež filtruje. 36% týchto spoločností ale marketingové trendy nezavádza vôbec a 22% sa snaží preberať všetky trendy,“ uvádza Didák konkrétne čísla.

Služby externej marketingovej agentúry využíva približne 60% oslovených respondentov a každý mesiac na tieto aktivity vynakladajú sumu nižšiu ako 1000€. Drvivá väčšina spoločností s menej ako 10 zamestnancami na outsourcovaný marketing neutráca viac ako 200€. „Zaujímavosťou je, že čiastku presahujúcu 10 000 € vynakladajú mesačne na marketing iba spoločnosti, ktoré outsourcujú len časť marketingových aktivít,“ porovnáva Didák. Za lídra na marketingovom trhu oslovení zástupcovia spoločností považujú napr. spoločnosti Slovak Telecom, O2, Apple či Coca-Cola.

Výzvou sú aj Vianoce

Podrobný marketingový prieskum z dielne agentúry HYPE si posvietil aj na výzvy, pred ktorými sa aktuálne nachádzajú spoločnosti pôsobiace na našom trhu. Výsledky ukazujú, že malé firmy s menej ako 10 zamestnancami a veľké podniky zamestnávajúce nad 1 000 zamestnancov aktuálne čelia rovnakej výzve, ktorou je posilnenie internetového predaja. Veľké podniky pritom považujú za výzvu aj prípravu vianočných kampaní.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?

Natívna reklama - ako z nudnej PR správy vytvoriť pútavý obsah

Túto chybu robia mnohé firmy. Chcú pritiahnuť zákazníkov obsahom, preto dajú na web PR správu o jedinečnosti vlastných produktov. Keď to nefunguje, na obsahovú (natívnu) reklamu zanevrú. Ako teda urobiť natívnu reklamu tak, aby fungovala?