8 tipov pre váš e-shop, ktoré zazneli na MastersGate Ecommerce Summit

Konferencia MastersGate Ecommerce Summit v apríli 2017 ponúkla prednášky 20 spíkrov, ktorí spoločne priniesli množstvo zaujímavých rád zameraných na rast e-shopov. My vám teraz ponúkame malú časť z obrovského množstva tipov, ktoré odborníci na e-shopy spomenuli vo svojich prednáškach.

1. Nezabúdajte na bezpečnosť

Veľa e-shopov pristupuje k bezpečnosti, akoby sa dala dosiahnuť magickým tlačidlom – raz ho stlačíte a web je bezpečný. Rovnako ako mnohé iné oblasti v ecommerce, aj túto stránku e-shopu musíte neustále rozvíjať. Nestačí riešiť len dizajn, logo, rýchlosť webu a podobne – jedna z prvých vecí, na ktoré by ste sa mali pri spúšťaní webu sústrediť, je práve bezpečnostná stránka, napríklad zálohovanie alebo scenáre v prípade bezpečnostného incidentu. Zanedbanie tejto oblasti vás môže vyjsť draho. Nepodceňujte bezpečnosť!

2. Zvážte možnosť delegovania logistiky

Ak máte e-shop s fyzickým tovarom, môžete zvážiť možnosť delegovania logistiky na špecializované firmy, ktoré sa venujú skladovaniu, baleniu a doručovaniu tovaru. Výhodou je väčšinou zníženie nákladov a taktiež ušetríte čas a budete sa môcť venovať iným záležitostiam, ktoré sú pri podnikaní dôležité.

3. Sledujte konkurenciu

Analýzu konkurencie môžete robiť napríklad prostredníctvom alexa.com. Táto stránka vám pomôže sledovať návštevnosť webov alebo ich pozíciu v rámci globálneho či lokálneho trhu. Vďaka týmto informáciám si viete predstaviť obraty a budete vedieť, v akej sú pozícii a s kým máte dočinenia. Pred spustením e-shopu by ste mali preskúmať minimálne 5-6 relevantných konkurentov. Ku každému si spravte detailnú analýzu z hľadiska SEO, marketingu, brandu, nákupného procesu, cenotvorby a podobne.

4. Page fold – priestor pre najdôležitejšie informácie

Nie každý scrolluje. Preto je najlepšie dávať dôležité informácie na page fold, resp. na začiatok stránky. Nezahlcujte tento priestor bannermi na kampane a novinkami – využite ho tak, aby čo najlepšie prezentoval kľúčový sortiment vášho e-shopu. Nech je návštevníkovi na prvý pohľad jasné, čo ponúkate.

5. Prejdite na HTTPS

Veľmi veľa slovenských e-shopov stále používa nezabezpečené pripojenie HTTP. Zabezpečené pripojenie HTTPS ponúka šifrovanú komunikáciu medzi vaším prehliadačom a serverom, a preto z nej nikto nedokáže získať informácie. Má aj množstvo ďalších výhod, napríklad zvyšuje celkovú dôveryhodnosť webu, bezpečnosť a je SEO pozitívne.

6. Cross-selling

Ide o detail, ktorý dokáže značne zvýšiť zisk. Vždy sa zákazníkovi snažte k nákupu pridať aj súvisiace produkty – napríklad k zubnej kefke mu ponúknite zubnú pastu či zubnú niť. Na to, aby ste zistili, čo je vhodné priradiť k jednotlivým produktom, môžete použiť aj Google Analytics. Táto služba vám ponúka obrovské množstvo nástrojov, napríklad aj zoznam podobných alebo korelačných produktov.

7. Dajte si záležať na dobrej personalizácii

Takmer všetky e-shopy sa snažia personalizovať, avšak nerobia to správne. Pri dobrej personalizácii by ste nemali naivne škatuľkovať a domnievať sa, že každému v skupine bude vyhovovať rovnaký typ komunikácie. Snažte sa ju prispôsobiť každému zákazníkovi osobitne. Pomôžu vám v tom rôzne remarketingové technológie. Dobrá personalizácia môže výrazne zvýšiť vaše obraty.

8. Buďte tvárou vašej značky

Kto najlepšie pozná váš e-shop a vašu značku? No predsa vy, ktorí ste ju vybudovali a tvoríte obsah. Nebojte sa vystúpiť z davu a ukázať, kto ste. Nebojte sa použiť sami seba ako nástroj, ktorý bude predávať.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Poštovné od 1. 7. 2024: zmeny v cenníku poštových služieb

Ako sa zmenia ceny zaslania listov, balíkov či za použitie poštových poukazov? Prehľad aktuálne platného aj nového cenníka.

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky