Budovanie identity fashion e-shopu: Ako sa odlíšiť od konkurencie?

Ako dosiahnuť, aby bol váš e-shop rozpoznateľný hneď na prvý pohľad a mal prvky, ktorými sa odlišuje od konkurencie? Odpoveď ponúkla na MastersGate Ecommerce Summit rozobrala Jana Kutlíková z fashion e-shopu ZOOT.sk.

Viac ako 90 % ľudí verí odporúčaniam od svojej rodiny, priateľov a známych viac, než akejkoľvek reklame, preto je dôležité, aby Váš e-shop vynikal medzi konkurenciou. Zvesti o vás a o vašom nadštandardnom, prípadne originálnom prístupe, sa medzi ľuďmi budú najľahšie šíriť v prípade, že budete ľahko rozpoznateľný.

Ako na to?

1. Unique selling proposition

Váš produkt by mal mať unique selling proposition alebo unikátny predajný argument. Znamená to, že vaše produkty by mali mať špecifický benefit, pre ktorý chce zákazník nakúpiť práve u vás.

2. Core product

Môžete predávať veľa produktov, ale potrebujete aspoň jeden, ktorým budete jedinečný. Napríklad, hoci Louis Vuitton predáva viac produktov, ale preslávili ho najmä kabelky.

3. Detaily

Módny e-shop sa od offline-u odlišuje tým, že zákazník nemôže daný predmet alebo oblečenie chytiť, hoci chce vedieť, z akého je materiálu a ako by na ňom oblečenie vyzeralo. Preto by ste mu mali dať čo najviac detailov o produkte. Čím viac ich bude, tým lepšie, pričom opis by mal byť čo najvernejší skutočnosti.

Pri fashion e-shope je najlepšie používať produktové videá. Klient uvidí, ako sa produkt správa na postave. Ide o pomôcku, ktorá je náročná na výrobu, ale stojí za to – znížite ňou pravdepodobnosť, že zákazník bude nespokojný, a teda aj množstvo reklamácií.

4. Emócie

Prečo by si mal zákazník kúpiť daný tovar? Nezabudnite k produktom pridávať aj svoje komentáre ako „tieto nádherné topánky vám budú všetky priateľky závidieť“ alebo „vďaka týmto šatám sa za vami všetci chlapi otočia“.

5. Jednota

Integrita na celom webe je veľmi podstatná zložka budovania značky. Používajte rovnaký font, typografiu, farby. Konzistentnosť by mala platiť aj na všetky touch pointy. V kamenných predajniach by ste mali so zákazníkmi komunikovať rovnako ako na e-shope.

Článok pokračuje pod reklamou

6. Túžba

Vytvárajte v zákazníkovi túžbu vlastniť produkt a zároveň byť súčasťou vašej komunity, resp. komunity, ktorá u vás nakupuje. Organizujte súťaže na sociálnych sieťach, pýtajte sa zákazníkov na názor.

7. Dôvera

Ak raz stratíte zákazníkovu dôveru, či už vo vaše služby alebo produkty, je veľmi ťažké získať ju späť. Dôležité je, aby to, čo návštevníci vidia na webe, bolo také isté aj v skutočnosti. Nech sa nestáva, že mu príde produkt v inej farbe, než na obrázku. Taktiež musíte budovať dôveru v doručenie. Ak raz sľúbite, že objednávku doručíte do zajtra, spravte pre to všetko. V prípade, že sa vám tovar nepodarí dopraviť, zavolajte zákazníkovi a dajte mu vedieť, kedy môže objednávku očakávať. Vždy buďte ku klientovi úprimný!

8. Strach

Budujte v zákazníkovi strach, že pokiaľ si niečo nekúpi teraz, nebude mať ďalšiu možnosť.

9. Prekvapenie

Nájdite si spôsoby, ktorými budete klientov prekvapovať. Napríklad im zavolajte a spýtajte sa ich, či boli spokojní s nákupom.

10. Dajte zákazníkovi viac, než očakáva

Odmeňujte zákazníkov. Pribaľte im k objednávke malý darček. Vybudujete v nich vernosť a budú chcieťu vás opäť nakúpiť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.

Prepojenie online a offline sveta v reklame

Viac ako polovica nákupov na predajniach je ovplyvnená online reklamou. Také sú údaje z interných štatistík Facebooku. Otázka znie, ako prepojiť online prostredie s offline predajmi a domerať priamy dopad na tržby.

Investujete do digitálneho marketingu a nedarí sa vám? Možno vám chýba digitálna stratégia!

Ak vám vaše marketingové aktivity v online neprinášajú požadované výsledky napriek tomu, že do nich investujete značnú časť rozpočtu, je čas zamyslieť sa nad vašou digitálnou stratégiou.

Tri príklady natívnej reklamy zo sveta

Ak chcete využívať natívnu reklamu, dajte si pozor, aby ste ňou rozprávali príbeh a nešírili strohé PR o sebe. Pozrite si príklady, ako sa to dá robiť.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky