Význam farieb v marketingu

Pri výbere loga pre firmu či úprave internetovej stránky je potrebný správny výber farieb, pretože majú v marketingu svoj význam, a tým dokážu ovplyvniť vnímanie ľudí.

Prečo sa farbám prikladá taký veľký význam?

Na túto otázku nám odpovie týchto pár zaujímavých faktov uvedených na internetovom portáli attwooddigital.com 92,6 % ľudí si pri nákupoch všíma najprv vizuálnu stránku a pripisuje jej značnú dôležitosť

  • Vďaka farebnosti si značky a logá všímame o 80% lepšie a najmä podrobnejšie
  • Viac si všímame reklamy, v ktorých je použitá pestrá škála farieb
  • Využívanie farieb posilňuje našu pohotovosť v čítaní o 40%
  • Symbolika farieb nám napomáha k zlepšeniu porozumenia o 73%

Najpoužívanejšie farby a ich konkrétny význam

  1. Červená

Červená farba symbolizuje akciu, dobrodružstvo, oheň, hnev, rebéliu.

Touto farbou by ste vlastne nemali nič pokaziť, pretože patrí medzi dve najobľúbenejšie farby všetkých ľudí. Táto skutočnosť je ľahko vysvetliteľná: ak si všimnete, červená patrí medzi najpoužívanejšie farby na vlajkách jednotlivých štátov. Napokon, aj my Slováci sme sšasti červení. Až 77% národných vlajok obsahuje červenú farbu. Medzinárodne je táto farba používaná ako stopka, nielen na semafóroch.

Túto farbu je vhodné využiť na propagáciu výrobkov, ktoré predstavujú akciu. Takisto vzbudzuje apetít a vyvoláva hlad, takže svoje uplatnenie nájde aj v potravinárskom priemysle. Populárny McDonald´s a na západe viac preferovaný Burger King či KFC, tieto všetky fastfoody obsahujú červenú a zjavne sa im na ňu oplatilo staviť.

Článok pokračuje pod reklamou
  1. Žltá

Žltá farba je farba radosti. Symbolizuje šťastie, optimizmus, slnko, kreativitu, zábavu.

Žltá je takisto ozdobou semafórov a predstavuje pripravenosť. Je to farba, ktorá dokáže prilákať pozornosť viac ako ktorákoľvek iná. S touto farbou je potrebné zaobchádzať opatrne, pretože aj napriek jej kladne znejúcim symbolom môže byť pre masu ľudí nevhodná.

Žltá v kombinácii s oranžovou je farba detí. Ak sa orientujete sa výrobky zamerané práve na túto oblasť zákazníkov, neváhajte použiť žlté motívy. Obľúbené žlté postavičky Simpsonovci si svoju popularitu udržujú už roky a možno je to vďaka ich farbe. V rozprávkovom svete na túto farbu stavili aj Mimoňovia z rozprávky Ja zloduch či logo rozprávky Toy Story. V hračkárskom priemysle si žltú do svojho loga zvolilo aj All Toys.

  1. Zelená

Zelená predstavuje rast, znovuzrodenie, revitalizáciu, sviežosť, plodnosť.

Zelená je najčastejšie spájaná s prírodou a životným prostredím. Ako celosvetovo uznávaná je farbou štartu na semafóroch. Preto ak rozbiehate nový biznis, neváhajte zvoliť túto farbu začiatku a nádeje. Ak sa špecializujete na akýkoľvek druh tovaru, ktorý má dočinenia s ochranou prírody, zelená je vaša. Na túto farbu stavili svetoznáme firmy ako Starbucks aj Greentree.

  1. Modrá

Na záver najobľúbenejšia farba, ktorá si u ľudí získala číslo 1. Symbolizuje dôstojnosť, inteligenciu, pokoj, dôveru, čistotu a bezpečnosť.

Ďalšia zo série vlajkových farieb. Až 53% vlajok sveta tvorí modrá farba. Ak si zvolíte modrú, nemôžete nič pokaziť. Kníhkupectvá Panta Rhei si túto farbu vybrali a zvolili si správne. Banky si často do svojho loga volia modrú farbu, aby navodzovali pocit bezpečia pre vaše úspory. Ak teda chcete vyvolať u ľudí rovnaké pocity, zafarbite svoje logo modrou. K tejto farbe sa dajú ľahko doladiť ostatné, takže to pre vás nebude problém.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


See think do care model v marketingu: čo to je a ako ho využiť v praxi?

Model SEE-THINK-DO-CARE pomáha firmám zvoliť vhodnú komunikáciu, vytvoriť efektívnu kampaň a získať zákazníkov. O čo ide a ho začať využívať?

Reklama orientovaná na deti

Čo je reklama zameraná na deti a aké podmienky musí spĺňať? Ktoré reklamy sa nesmú orientovať na maloletých?

Deti v reklame

Čo treba dodržať pri reklame, v ktorej účinkujú deti? Môžu sa samé hrať na ulici, sedieť nepripútané v aute alebo propagovať bankové produkty? Súhrn zákonných pravidiel.

Marketing vo filmovom priemysle: spôsob propagácie sa prispôsobuje aj divákom

Vylepiť plagát o premietaní filmu v kine už v súčasnosti nestačí. Ako v iných odvetviach, aj v tom filmovom sa treba prispôsobiť trendom. Čím sa snažia tvorcovia divákov zaujať a vyniknúť medzi konkurenciou?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky