Facebook mení spôsob, akým sa zobrazujú príspevky. Pripravte si peniaze na reklamu

Facebook mení spôsob, akým sa zobrazujú príspevky. Pripravte si peniaze na reklamu

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Prezentácia firmy na najväčšej sociálnej sieti bude opäť o niečo náročnejšia. Facebook sa rozhodol presunúť príspevky obľúbených stránok do samostatnej časti. Ak chcete zobrazovať firemné príspevky medzi novinkami od priateľov, tak ako doteraz, budete musieť zaplatiť.

Prieskumník slúžil pôvodne ako zdroj inšpiratívneho obsahu. Mohli ste tam nájsť odporúčané stránky, ktorých obsah by vás mal zaujať. To sa však zmenilo a v súčasnosti zobrazuje Prieskumník príspevky vašich obľúbených stránok (médií, firiem). Tie už viac v novinkách nenájdete. V novinkách uvidíte príspevky od vašich priateľov a samozrejme sponzorované odkazy (reklamu). V tejto súvislosti je ešte dôležité poznamenať, že táto zmena nemusí byť finálna. Facebook testuje toto zobrazenie okrem Slovenska vo viacerých krajinách a definitívne zmeny budú závisieť od výsledkov tohto testu.

Zobrazenie Prieskumníka v internetovom prehliadači počítača

Zobrazenie Prieskumníka v aplikácií na mobilnom zariadení s operačným systémom Android

Malý dosah príspevkov vo Facebooku

Mnohé stránky hlásia prepad čísel dosahu ich príspevkov. Väčšina ľudí totiž o tejto novinke nevie. Niektorí sa nechcú preklikávať a používajú iba záložku novinky. A tam sa môžu zobraziť vaše príspevky iba keď si zaplatíte reklamu alebo niekto zdieľa váš príspevok.

Faktom je, že užívatelia čoraz viac čítajú na Facebooku správy. Mnohí majú kvôli tomu dokonca nastavené prednostné zobrazenie. To je ďalšia zlá správa, hlavne pre menšie a začínajúce firmy. Bude totiž náročné presadiť sa a zaujať medzi príspevkami, hlavne, keď sa budú tieto príspevky zobrazovať až pri konci dlhého zoznamu príspevkov.

Ak váš biznis aspoň z časti závisí od Facebooku, skúste si čím skôr zaplatiť reklamu. Jej priestor je obmedzený. Konkurencia ešte nemusí inzerovať a tak môžete rýchlo osloviť veľké množstvo potencionálnych zákazníkov.

Upozornenie na presun príspevkov

Ako osloviť čo najviac ľudí po zmenách zobrazenia Facebooku?

  • Zakúpte si reklamný priestor na Facebooku.
  • Vyskúšajte inú formu inzercie - Google, Instagram, zľavové portály...
  • Produkujte kvalitný obsah. Ľudia ho budú zdieľať.
  • Zlepšite svoju optimaliáciu pre vyhľadávače - SEO.
  • Využite e-mail marketing.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk


Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?

Firmy používajú sociálne siete pri nábore, ale aj na overenie integrity

Určite ste už počuli o tom, že potenciálni zamestnávatelia si uchádzača o prácu prezerajú či preverujú aj na sociálnych médiách. Prečo to robia a v čom vidia súvislosť našich bežných súkromných aktivít a profesijného života?