Facebook mení spôsob, akým sa zobrazujú príspevky. Pripravte si peniaze na reklamu

Facebook mení spôsob, akým sa zobrazujú príspevky. Pripravte si peniaze na reklamu
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Prezentácia firmy na najväčšej sociálnej sieti bude opäť o niečo náročnejšia. Facebook sa rozhodol presunúť príspevky obľúbených stránok do samostatnej časti. Ak chcete zobrazovať firemné príspevky medzi novinkami od priateľov, tak ako doteraz, budete musieť zaplatiť.

Prieskumník slúžil pôvodne ako zdroj inšpiratívneho obsahu. Mohli ste tam nájsť odporúčané stránky, ktorých obsah by vás mal zaujať. To sa však zmenilo a v súčasnosti zobrazuje Prieskumník príspevky vašich obľúbených stránok (médií, firiem). Tie už viac v novinkách nenájdete. V novinkách uvidíte príspevky od vašich priateľov a samozrejme sponzorované odkazy (reklamu). V tejto súvislosti je ešte dôležité poznamenať, že táto zmena nemusí byť finálna. Facebook testuje toto zobrazenie okrem Slovenska vo viacerých krajinách a definitívne zmeny budú závisieť od výsledkov tohto testu.

Zobrazenie Prieskumníka v internetovom prehliadači počítača

Zobrazenie Prieskumníka v aplikácií na mobilnom zariadení s operačným systémom Android

Malý dosah príspevkov vo Facebooku

Mnohé stránky hlásia prepad čísel dosahu ich príspevkov. Väčšina ľudí totiž o tejto novinke nevie. Niektorí sa nechcú preklikávať a používajú iba záložku novinky. A tam sa môžu zobraziť vaše príspevky iba keď si zaplatíte reklamu alebo niekto zdieľa váš príspevok.

Faktom je, že užívatelia čoraz viac čítajú na Facebooku správy. Mnohí majú kvôli tomu dokonca nastavené prednostné zobrazenie. To je ďalšia zlá správa, hlavne pre menšie a začínajúce firmy. Bude totiž náročné presadiť sa a zaujať medzi príspevkami, hlavne, keď sa budú tieto príspevky zobrazovať až pri konci dlhého zoznamu príspevkov.

Ak váš biznis aspoň z časti závisí od Facebooku, skúste si čím skôr zaplatiť reklamu. Jej priestor je obmedzený. Konkurencia ešte nemusí inzerovať a tak môžete rýchlo osloviť veľké množstvo potencionálnych zákazníkov.

Tipy, ako vytvoriť zaujímavú reklamu pre užívateľov Facebooku nájdete v článku Tipy na zaujímavé reklamy na Facebooku

Upozornenie na presun príspevkov

Ako osloviť čo najviac ľudí po zmenách zobrazenia Facebooku?

  • Zakúpte si reklamný priestor na Facebooku.
  • Vyskúšajte inú formu inzercie - Google, Instagram, zľavové portály...
  • Produkujte kvalitný obsah. Ľudia ho budú zdieľať.
  • Zlepšite svoju optimaliáciu pre vyhľadávače - SEO.
  • Využite e-mail marketing.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Rozbeh e-shopu: 10 krokov, ktoré treba urobiť

Rozbehnúť úspešne online obchod nie je len tak. Ako ho založiť, na čo dať pozor pri tvorbe domény či mailovej adresy a ako si získať prvých zákazníkov?

Marketing vo filmovom priemysle: spôsob propagácie sa prispôsobuje aj divákom

Vylepiť plagát o premietaní filmu v kine už v súčasnosti nestačí. Ako v iných odvetviach, aj v tom filmovom sa treba prispôsobiť trendom. Čím sa snažia tvorcovia divákov zaujať a vyniknúť medzi konkurenciou?

Ako zvýšiť predaj na e-shope a udržať si zákazníkov?

Ako môže webová stránka, sociálne siete či vhodný ERP systém zvýšiť šancu, že e-shop na trhu zaujme a získa zákazníkov? Na čo by mali podnikatelia myslieť, radia odborníci z praxe.

55 tipov a návodov na úspešný e-shop: to najpodstatnejšie v jedinej knihe

Viac ako 50 expertov zdieľalo svoje skúsenosti v e-commerce (nielen) so začínajúcimi podnikateľmi. Čo v knihe možno nájsť a „ochutnávku“ niekoľkých rád, ponúkol jeden z autorov Štefan Polgári.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky