Facebook mení spôsob, akým sa zobrazujú príspevky. Pripravte si peniaze na reklamu

Facebook mení spôsob, akým sa zobrazujú príspevky. Pripravte si peniaze na reklamu
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Prezentácia firmy na najväčšej sociálnej sieti bude opäť o niečo náročnejšia. Facebook sa rozhodol presunúť príspevky obľúbených stránok do samostatnej časti. Ak chcete zobrazovať firemné príspevky medzi novinkami od priateľov, tak ako doteraz, budete musieť zaplatiť.

Prieskumník slúžil pôvodne ako zdroj inšpiratívneho obsahu. Mohli ste tam nájsť odporúčané stránky, ktorých obsah by vás mal zaujať. To sa však zmenilo a v súčasnosti zobrazuje Prieskumník príspevky vašich obľúbených stránok (médií, firiem). Tie už viac v novinkách nenájdete. V novinkách uvidíte príspevky od vašich priateľov a samozrejme sponzorované odkazy (reklamu). V tejto súvislosti je ešte dôležité poznamenať, že táto zmena nemusí byť finálna. Facebook testuje toto zobrazenie okrem Slovenska vo viacerých krajinách a definitívne zmeny budú závisieť od výsledkov tohto testu.

Zobrazenie Prieskumníka v internetovom prehliadači počítača

Zobrazenie Prieskumníka v aplikácií na mobilnom zariadení s operačným systémom Android

Malý dosah príspevkov vo Facebooku

Mnohé stránky hlásia prepad čísel dosahu ich príspevkov. Väčšina ľudí totiž o tejto novinke nevie. Niektorí sa nechcú preklikávať a používajú iba záložku novinky. A tam sa môžu zobraziť vaše príspevky iba keď si zaplatíte reklamu alebo niekto zdieľa váš príspevok.

Faktom je, že užívatelia čoraz viac čítajú na Facebooku správy. Mnohí majú kvôli tomu dokonca nastavené prednostné zobrazenie. To je ďalšia zlá správa, hlavne pre menšie a začínajúce firmy. Bude totiž náročné presadiť sa a zaujať medzi príspevkami, hlavne, keď sa budú tieto príspevky zobrazovať až pri konci dlhého zoznamu príspevkov.

Ak váš biznis aspoň z časti závisí od Facebooku, skúste si čím skôr zaplatiť reklamu. Jej priestor je obmedzený. Konkurencia ešte nemusí inzerovať a tak môžete rýchlo osloviť veľké množstvo potencionálnych zákazníkov.

Tipy, ako vytvoriť zaujímavú reklamu pre užívateľov Facebooku nájdete v článku Tipy na zaujímavé reklamy na Facebooku

Upozornenie na presun príspevkov

Ako osloviť čo najviac ľudí po zmenách zobrazenia Facebooku?

  • Zakúpte si reklamný priestor na Facebooku.
  • Vyskúšajte inú formu inzercie - Google, Instagram, zľavové portály...
  • Produkujte kvalitný obsah. Ľudia ho budú zdieľať.
  • Zlepšite svoju optimaliáciu pre vyhľadávače - SEO.
  • Využite e-mail marketing.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky