Podnikateľ na internete – časť 3: Firemný Facebook krok za krokom

Sociálna sieť Facebook predstavuje z hľadiska online marketingu obrovský potenciál. Získať si pre svoju stránku milióny fanúšikov ako americká Coca Cola asi v slovenských podmienkach nie je reálne, no mať svoju firmu aj na Facebooku určite nebude na škodu. Ako na to? Všetko Vám prezradíme v tomto článku – názorne a krok za krokom!

Byť či nebyť?

Túto Shakespearovskú otázku si musíte položiť ešte predtým, ako budete Váš firemný Facebook vytvárať. Na vytvorenie akejkoľvek Stránky či Skupiny totiž musíte mať svoj osobný profil. Ak ho nemáte, najmä v prípade Skupiny by mohol nastať problém (viac v predošlom článku). Založte si teda najskôr vlastný profil alebo o to požiadajte zamestnanca. Je dobré, aby akúkoľvek prezentáciu firmy zakladal človek z interného prostredia, alebo aby bol takýto človek neskôr aspoň adminom. Registrovať na Facebook sa môžete na stránke www.facebook.com, stačí vyplniť pár úvodných informácií. S vyplňovaním osobného profilu sa na začiatok netrápte, postačí Vám aktívny účet.

Vytvorenie Stránky

Predpokladajme, že už máte svoj osobný Facebook profil a že máte Facebook nastavený v jazyku slovenčina. Ideálny stav je v prípade, ak ste čítali aj predošlý článok seriálu a orientujete sa v jednotlivých pojmoch a tiež viete, na aký typ aktivít je Stránka určená. Ak je tomu tak, potom sa môžeme pustiť do práce. Jednoducho nasledujte nižšie uvedené pokyny, ktoré sú názorne zobrazené aj na priložených ilustračných obrázkoch.

Krok č.1 – Kde hľadať vytvorenie Stránky
Stačí mať otvorený svoj Facebook v základnom móde, čiže vtedy, keď sa Vám na nástenke zobrazuje aktivita Vás aj Vašich priateľov a v ľavom stĺpci vidíte položky ako Novinky, Správy, Udalosti, Priatelia a celkom dolu potom Reklamy a Stránky. Kliknite na tento odkaz a pokračujte krokom č.2.

Krok č.2 – Výber typu Stránky
Po rozkliku vyššie uvedeného odkazu sa dostanete na Výber typu Stránky. K dispozícii je viac typov. Výber si dobre zvážte a pristupujte k nemu zodpovedne, nedá sa totiž dodatočne meniť! Takisto sa od výberu odvíja neskôr aj ďalšia funkcionalita stránky (položky v záložke Info, rôzne typy záložiek, atď.)

Článok pokračuje pod reklamou

Krok č.3 – Vyplnenie podrobností o type Stránky
Keď kliknete na konkrétny typ, rozbalí sa Vám panel s podrobnosťami, kde bude potrebné vyplniť ďalšie špecifiká a takisto názov Stránky. Ten opäť treba uvádzať s rozmyslom, keďže sa nedá dodatočne meniť.

Krok č.4 – Vytvorená stránka (začíname)
Po vyplnení všetkých úvodných náležitostí sa Stránka automaticky vytvorí a Vy sa dostanete na provizórny Úvod, ktorý Vám pomôže s vyplnením potrebných informácií. Na tejto stránke si môžete napríklad nahrať logo priamo z počítača, pridať prvých fanúšikov či prvý status. Pri pozývaní fanúšikov nezabudnite pridať personalizovanú správu a poprosiť priateľov, aby pozvali aj svojich priateľov. Zároveň sa sami môžete stať prvým fanúšikom, stačí celkom hore kliknúť na Páči sa mi. V ľavom stĺpci máte v kruhu možnosť vidieť štatistiky, ktoré Vám v budúcnosti budú poskytovať cenné merania návštevnosti Stránky či aktivity na nej.

Krok č.5 – Nástenka
Po prekliku na záložku nástenka uvidíte všetky doterajšie aktivity. V budúcnosti bude práve toto dejiskom Vašej Facebook komunikácie. Zároveň si tu môžete prepínať medzi záložkami Vy a fanúšikovia, iba fanúšikovia a iba Vy. Ako admin vidíte ešte aj záložku spam. Na nástenke máte zároveň možnosť publikovať nový obsah (čiže statusy, fotky, videá či odkazy).


Krok č.6 – Info
Záložke Info venujte zvlášť veľkú pozornosť, obsahuje totiž dôležité informácie o Vašej firme. Keď info vypíšete, nezabudnite vždy kliknúť na Uložiť, aby sa Vaše informácie dostali do systému.

 

Krok č.7 – Ďalšie záložky
Čo sa týka záložiek, môžete si doplniť aj ďalšie. Spravíte tak celkom jednoducho v hornej časti symbolom +.

Krok č.8 – Spravovanie Stránky
Samotnú Stránku môžete samozrejme aj ďalej spravovať, môžete napríklad nastaviť vekové obmedzenie (ak ide trebárs o propagáciu alkoholického nápoja), krajinu zobrazovania Stránky či nastaviť vstupnú záložku. Do správy sa dostanete kliknutím odkaz Upraviť Stránka pod logom firmy. Po vykonaní úprav opäť nezabudnite na uloženie zmien.


Vytvorenie Skupiny

Opäť Vás už považujeme za Facebooku znalého človeka, preto poďme priamo na vec. Krok za krokom si znovu vysvetlíme zakladanie Skupiny, ktoré sa od zakladania Stránky mierne líši. Pozor dajte najmä na osobu zakladateľa, tá je totiž pri Skupine nemenná!

Krok č.1 – Kde hľadať vytvorenie Skupiny
Podobne ako aj pri Stránke, stačí mať otvorenú osobnú homepage na Facebooku a v ľavom stĺpci si vyhľadať odkaz Vytvoriť skupinu... Potom už iba jeden klik a Facebook Vás sám automaticky nasmeruje k druhému kroku.

 


 

Krok č.2 – Názov Skupiny, typ Skupiny a import členov
Prvým krokom v tejto fáze je voľba názvu Skupiny. Dbajte na to, že názov je neskôr nemenný. Ďalšou podstatnou položkou je voľba typu skupiny. Sú 3 typy – otvorená (čiže verejne viditeľná a tiež prístupná pre každého), zatvorená (verejne viditeľná, ale prístupná len na pozvanie) alebo tajná Skupina, ktorá je neviditeľná a prístupná len na pozvanie. Zvoľte podľa vlastného uváženia a podľa odporúčaní z predošlého článku. Keď už budete mať napísaný názov a vybratý typ, môžete ešte prípadne zmeniť ikonku skupiny (po kliknutí vedľa názvu) alebo importovať (pozvať) prvých členov z radov Vašich priateľov. V tomto prípade nie je možné pridávať personalizované správy.

 

Krok č.3 – Orientácia v skupine, ďalšie možnosti
Po vykonaní predošlých krokov sa dostanete už priamo do novovytvorenej Skupiny. Funguje podobne, ako Stránka, akurát bez záložiek a s mierne odlišným rozložením. Logo skupiny je v hornej časti v hlavičke webu, kde si ho môžete na úvode aj nahrať. Hneď vedľa je názov skupiny, pod ním typ skupiny a skupinový e-mail, ak je nastavený. V pravom stĺpci sú potom členovia Skupiny, možnosť pozývať ďalších a na samotnej nástenke všetok obsah vyprodukovaný Vami i Skupinou. Nad nástenkou je minipanel, v ktorom sú umiestnené všetky funkcie – pridávanie statusov (príspevkov), fotiek, videí, odkazov, udalostí a dokumentov.

Krok č.4 – Ďalšie nastavenia a skupinový e-mail
Ďalšie podrobnejšie nastavenia môžete meniť, keď kliknete na admin odkazy v pravom hornom rohu. Po kliknutí na odkaz Upraviť skupinu môžete vytvoriť aj skupinový e-mail, ktorý výrazne uľahčuje komunikáciu so všetkými členmi. Viac k tejto problematike v predchádzajúcej časti seriálu.

Ako zmeniť URL adresu Stránky alebo Skupiny
Tento bod je dôležitý z hľadiska optimalizácie Vášho firemného Facebooku. Ak bude mať totiž Vaša Stránka či Skupina peknú URL adresu (napríklad ako portál podnikajte.sk – facebook.com/podnikajte), vyhľadávače Vás ľahšie nájdu a privedie to k Vám možno zasa o niečo viac budúcich zákazníkov. Taktiež je tento krok potrebné urobiť v prípade, ak chcete firemný FB promovať aj offline a dať vytlačiť napríklad Facebook-vizitky. Zmenu URL adresy vykonáte jednoducho na adrese www.facebook.com/username/ , kde si môžete zmeniť jednak svoju osobnú profilovú URL, ale aj URL Stránky či Skupiny. Zmenu je možné vykonať až po určitom počte získaných fanúšikov (pri Stránke je to momentálne 25, počet sa zvykne meniť). Dbajte na dôslednosť, URL adresa je do budúcnosti nemenná!

Ako prepojiť firemný Facebook a Twitter
Ak si na Facebooku zriadite firemnú Stránku a máte zároveň vytvorený aj firemný Twitter, potom by bolo zbytočné strácať čas a vkladať ten istý obsah na obe siete zvlášť. Existuje totiž aplikácia, vďaka ktorej si firemnú stránku jednoducho prepojíte s Twitterom. Nečakajte žiadne zložité tutorialy, stačí navštíviť stránku http://www.facebook.com/twitter/ a aplikácia Vás už povedie sama.


Ak ste sa odhodlali a spoločne s nami ste si vytvorili firemný Facebook, neostáva nám iné, než zapriať Vám veľa úspechov na sociálnych sieťach. Ak Vás zaujímajú stratégie, ako na Facebooku či Twitteri uspieť, prečítajte si predošlý článok z tohto seriálu. Facebookom však nekončíme, už v nasledujúcej časti Vám prinesieme ďalšie užitočné tipy z oblasti internetu, ktoré Vám uľahčia Vaše podnikanie.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky