Tržby e-shopov prudko rastú, vytvoriť si svoj vlastný môžete za pár eur a jeden víkend

Záujem o online nákupy rastie. Prečo je najvyšší čas chopiť sa príležitosti založiť e-shop a ako sa to dá rýchlo a lacno?

Kedysi bol rozšírený názor, že e-shop sa oplatí založiť iba pre vybrané odvetvia. Áno, keď predávate športové potreby alebo odevy, je to dobrý nápad. Čo ak sú však vašou cieľovou skupinou starší zákazníci alebo predávate potraviny? Pandémia podľa odborníkov urýchlila prechod do onlinu o niekoľko rokov. Dnes nakupujú cez internet takmer všetci a takmer všetko. Na založenie e-shopu je preto ideálny čas a ak máte nápad, dobrý produkt na predaj alebo kamennú prevádzku, nemali by ste tento krok odkladať.

Starší Slováci sa už online nákupu neboja

Oblečenie a športové potreby sú stále najpredávanejšie. Podľa údajov Eurostatu si tieto tovary na webe pravidelne kupovalo až 64 % Európanov. Slováci dokonca prekročili európsky priemer a podľa údajov Štatistického úradu SR nakupovalo v roku 2020 oblečenie až 67,4 % ľudí. Neplatí už pritom tvrdenie, že online nakupujú len mladí. V prípade oblečenia boli najsilnejšou vekovou skupinou ľudia vo veku 25 – 34 rokov, medzi ktorými si odevy v e-shopoch kúpili až traja zo štyroch opýtaných. Ale aj vo vekovej skupine 65+ si cez internet kúpilo oblečenie až 46 % opýtaných. Starších ľudí naučili lepšie sa orientovať v e-shopoch dlhodobo zatvorené obchody.

V e-shopoch stúpa predaj potravín, ale aj nábytku

Ľudia sa počas pandémie naučili kupovať v e-shopoch aj iné produkty – napríklad potraviny. U nás už pred pandémiou nakupovalo potraviny online viac ako 23 % ľudí, v minulom roku ich už bolo viac ako 37 %. Štatistický úrad SR uvádza, že stúpli aj ďalšie odvetvia, ktorých produkty ešte pred pár rokmi ľudia nakupovali takmer výlučne v kamenných predajniach – napríklad nábytok dnes online nakupuje už 28 % ľudí a kozmetiku 27 %. Dá sa povedať, že obchodník bez e-shopu sa v súčasnosti vo väčšine odvetví pripravuje minimálne o tretinu až štvrtinu potenciálnych zákazníkov.

Vytvorenie e-shopu je jednoduché

Mnohí obchodníci, ktorí doteraz nemali skúsenosť s e-shopom, sa prechodu do onlinu obávajú. Myslia si totiž, že jeho založenie je rovnako náročné ako pred 10 či 15 rokmi, keď bolo potrebné celý obchod prácne naprogramovať či komplikovane vybaviť platobnú bránu. Vytváranie e-shopov sa však výrazne zjednodušilo. Spoločnosť Shoptet ponúka riešenie na kľúč za výhodnú cenu a dokonca od lokálnych vývojárov. Využíva ho už viac ako 27-tisíc e-shopov, ktoré vďaka nemu jednoducho predávajú svoje produkty.

Štýlový obchod máte za pár dní

Shoptet ponúka hneď niekoľko grafických šablón, ktoré sa hodia pre rôzne odvetvia či cieľovú a vekovú skupinu. Ak máte produkty nafotené a pripravené ich opisy, e-shop s pár desiatkami produktov si môžete vyklikať za pár dní. Aj vďaka kombinácii jednoduchého rozhrania v slovenčine, pestrých grafických kombinácií a silnej podpory od tvorcov systému, ako aj komunity, zaznamenali e-shopy na platforme Shoptet medziročný rast obratu o 51 %.

E-shop môžete mať aj zadarmo

Nastavenie e-shopu zvládne naozaj každý, a keby sa predsa len objavili nejaké nezodpovedané otázky, môžete využiť Shoptet podporu – a to nielen zo strany samotného dodávateľa, ale napríklad aj na Facebooku existuje silná komunita, kde si e-shoperi pomáhajú navzájom. Nováčikovia zrejme ocenia Shoptet univerzitu, v rámci ktorej získajú zaujímavé informácie a rady od profíkov, ako svoj biznis na webe rozbehnúť a vylepšovať.

Prečítajte si tiež

Čo sa týka nákladov, vlastný online obchod nemusí byť záležitosťou, ktorá firmu stojí veľa peňazí. Keď máte menej ako 10 produktov, na Shoptete ho môžete mať dokonca zadarmo. Základný paušál BASIC pre obchody do 100 produktov zasa stojí 13 eur mesačne. Ak ste sa odhodlali preniesť svoj kamenný biznis aj do digitálnej podoby, môžete si to vyskúšať najskôr úplne nezáväzne. Shoptet totiž ponúka mesačnú bezplatnú skúšobnú lehotu

Tento článok bol pripravený v spolupráci so spoločnosťou Shoptet, a.s.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Poštovné od 1. 7. 2024: zmeny v cenníku poštových služieb

Ako sa zmenia ceny zaslania listov, balíkov či za použitie poštových poukazov? Prehľad aktuálne platného aj nového cenníka.

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky