Online trhoviská: budovanie perspektívnej predajnej stratégie s Kaufland Global Marketplace

Popularita e-commerce rastie, no podnikatelia nemusia zakladať len vlastný e-shop. Využiť môžu online trhovisko spoločnosti Kaufland. Ako funguje?

Online trhoviská ako kľúčová hnacia sila príjmov v e-commerce

Európsky elektronický obchod sa aj naďalej rozrastá: podľa údajov spoločnosti Statista sa celkový obrat v európskom e‑commerce za rok 2022 odhaduje na takmer 671 miliárd eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa predpokladá nárast obratu o približne 12 percent. Očakáva sa, že tento trend bude pokračovať a objem trhu by mal v roku 2025 dosiahnuť až 986 miliárd eur, pričom priemerný obrat na jedného zákazníka bude predstavovať približne 1 282 eur.

Online trhoviská pritom zohrávajú kľúčovú úlohu v cezhraničnom e-commerce obchode v Európe. Ako uvádza nemecký portál E-commerce-magazin, v roku 2020 predstavoval celkový obrat cezhraničného online obchodu v Európe 198,5 miliardy eur. Z toho bolo vygenerovaných 115,4 miliardy eur – teda 58 percent len prostredníctvom online trhovísk. Pre európskych predajcov sú online trhoviská ďalším predajným kanálom s obrovským potenciálom pre zvýšenie obratu, ktorý by si nemali nechať ujsť.

Od roku 2020 patrí aj spoločnosť Kaufland k úspešným hráčom v tomto biznise. Online trhovisko Kaufland.de je s takmer 7 000 predajcami jedno z najväčších v Nemecku. V roku 2023 spustí Kaufland nové online trhoviská Kaufland.sk na Slovensku a Kaufland.cz v Česku, na ktorých sa predajcovia môžu predregistrovať už teraz.

Výhody online trhovísk

Zriadenie vlastného e-shopu si vyžaduje veľa času, technického úsilia a je tiež finančne náročné. Ak sa však predajcovia rozhodnú pre predaj na online trhovisku, môžu hneď po jednoduchej a rýchlej registrácii využívať jeho technickú infraštruktúru a sústrediť sa na procesy prepravy a komunikáciu so zákazníkmi. Vďaka vysokému povedomiu o značke Kaufland zaručujú online trhoviská optimálny dosah ponuky predajcov, keďže dokonale poznajú príslušné trhy, na ktorých už pôsobia. Nielenže ponúkajú rôzne ďalšie služby, ako napríklad spracovanie platieb a špičkový zákaznícky servis, ale umožňujú predajcom aj realizáciu marketingových kampaní pre ich ponuky. 

Predaj na Kaufland.sk a Kaufland.cz prostredníctvom Kaufland Global Marketplace

Od začiatku roku 2023 môžu slovenskí a českí predajcovia ponúkať svoj tovar aj na nových online trhoviskách Kaufland.sk a Kaufland.cz. Všetky takéto služby spoločnosti Kaufland disponujú technológiou Multi Marketplace Technology, čo znamená, že predajcovia, ktorí už predávajú svoj tovar na jednom z online trhovísk spoločnosti Kaufland, môžu v budúcnosti rýchlo a jednoducho ponúkať svoj tovar aj na ďalších online trhoviskách – nie je potrebná žiadna ďalšia registrácia.

V súčasnosti môžu predajcovia ponúkať svoj tovar na online trhovisku Kaufland.de.  

Článok pokračuje pod reklamou

Výhody pre predajcov na Kaufland.de sú:

  • široký dosah ponuky vďaka vysokému povedomiu o značke Kaufland,
  • marketingové opatrenia ako SEA či porovnávače cien na Kaufland.de,
  • zákazníci môžu využiť všetky relevantné platobné metódy,
  • jednoduchá správa ponúk prostredníctvom nahrania súboru alebo priameho pripojenia (ak sa produkt už nachádza na Kaufland.de a má pridelený GTIN kód, nie sú potrebné žiadne ďalšie údaje o produkte),
  • viacjazyčná špecializovaná osobná podpora pre predajcov,
  • Kaufland.de sa postará o všetky platobné procesy,
  • profesionálny zákaznícky servis (first level),
  • žiadne zmluvné lehoty,
  • férové podmienky (základný mesačný poplatok a provízie).

Predajcovia, ktorí sa predregistrujú na nových online trhoviskách Kaufland.sk a Kaufland.cz, neplatia počas prvých šiestich mesiacov základný poplatok ani províziu z predaja a navyše získajú špeciálny kredit na reklamu. Online trhovisko ponúka predajcom rôzne služby, ako je preklad údajov o produktoch alebo pomoc s daňovými a právnymi otázkami špecifickými pre danú krajinu, aby boli ich začiatky čo najjednoduchšie.

Nepremeškajte atraktívnu early bird ponuku!

Zdroj: Kaufland e-commerce
Zdroj: Kaufland e-commerce

Kaufland.de ako osvedčený koncept

Kaufland.de je jedným z najrýchlejšie rozrastajúcich sa online trhovísk v Nemecku. Zákazníci si môžu vybrať z 30 miliónov produktov v 5 000 kategóriách, vrátane napríklad elektroniky, športových potrieb či náradia. Obrovskú rozmanitosť ponuky na Kaufland.de zabezpečuje najmä 7 000 miestnych a medzinárodných online predajcov. Predajcovia profitujú hlavne zo širokého dosahu a vysokého povedomia značky Kaufland. Nezáleží na tom, či má firma vlastný e-shop alebo nie - predaj na Kaufland.de je pre každého predajcu vynikajúca možnosť, ako dosiahnuť vyšší obrat z online predaja.

Slovenskí a českí predajcovia sa môžu už dnes zaregistrovať na online trhovisku Kaufland.de – a v roku 2023 len s jednou registráciou následne preniesť svoju ponuku aj na nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz. Výhodou je, že už teraz sa môžu oboznámiť s technikou a procesmi skrývajúcimi sa za technológiou Multi Marketplace Technology, ktorou tieto služby disponujú. Okrem toho predajcovia nemusia platiť počas prvých šiestich mesiacov predaja na Kaufland.sk a Kaufland.cz základný mesačný poplatok ani provízie z predaja a navyše získajú špeciálny kredit na reklamy, ktorý môžu použiť na propagovanie svojej ponuky.

Zaregistrujte sa už dnes ako predajca na Kaufland.de

Zaregistrujte sa ako predajca na Kaufland.de: takto to funguje

V prvom kroku registrácie sa online predajcovia musia rozhodnúť pre jeden z dvoch ponúkaných balíkov. Predajcovia, ktorí majú vlastný e-shop, si ho môžu s rozšíreným balíkom prepojiť s online obchodom na Kaufland.de. Následne je potrebné zadať svoje osobné údaje a doklady o spoločnosti. Potrebný je aj výpis z obchodného registra a IČ DPH predajcu. Po skontrolovaní všetkých údajov a dokumentov aktivujeme účet predajcu. Následne môžu predajcovia upraviť svoje nastavenia prepravy a doručenia.

Ďalším krokom je vytvorenie údajov o produktoch a ponuke na Kaufland.de. Dôležité je, aby boli tieto údaje úplné, správne a zrozumiteľné. Zákazníci tak získajú komplexné informácie o produkte a v ideálnom prípade si ho aj zakúpia.

Hlavná výhoda online trhoviska Kaufland.de je, že ak už existujú údaje o niektorých produktoch, noví predajcovia ich už nemusia zasielať a nie je potrebný ani ich preklad do nemčiny. Online predajcovia na Kaufland.de majú prístup ku katalógu údajov o produktoch s viac ako 30 miliónmi produktov, ktoré môžu priamo ponúkať.

Predajcovia nie sú viazaní žiadnymi zmluvnými lehotami – predplatený balík môžu kedykoľvek zmeniť a predaj na Kaufland.de kedykoľvek ukončiť. Okrem toho profitujú aj z férových a transparentných podmienok.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako sa stať výdajným miestom a aké sú benefity pre podnikateľa?

Ktoré prevádzky sa môžu stať výdajným miestom zásielok, s akými nákladmi počítať a ako sa rieši nedostatok miesta počas návalu objednávok? Prezradil Milan Golský zo spoločnosti Packeta.

Nový zákon o elektronických komunikáciách od 1. 2. 2022

Od februára 2022 platí nový zákon o elektronických komunikáciách. Čo všetko upravuje a aké zmeny priniesol?

Cookies a pravidlá ich spracúvania od 1.2.2022

Za porušenie nových pravidiel spracúvania cookies hrozí sankcia do 10 % z obratu. Na čo dať pozor, ako po novom súhlas získať a ako dlho ho možno uchovať? Odpovede na praktické otázky.

User onboarding bez testovania: pomôžu štyri overené modely

Vypracovanie user onboardingovej stratégie si vyžaduje dostatok času, personálnych aj finančných kapacít. Pokiaľ nič z toho podnikateľ nemá, pri tvorbe onboardingového sprievodcu sa môže riadiť štyrmi overenými modelmi.
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky