Online trhoviská: budovanie perspektívnej predajnej stratégie s Kaufland Global Marketplace

Popularita e-commerce rastie, no podnikatelia nemusia zakladať len vlastný e-shop. Využiť môžu online trhovisko spoločnosti Kaufland. Ako funguje?

Online trhoviská ako kľúčová hnacia sila príjmov v e-commerce

Európsky elektronický obchod sa aj naďalej rozrastá: podľa údajov spoločnosti Statista sa celkový obrat v európskom e‑commerce za rok 2022 odhaduje na takmer 671 miliárd eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa predpokladá nárast obratu o približne 12 percent. Očakáva sa, že tento trend bude pokračovať a objem trhu by mal v roku 2025 dosiahnuť až 986 miliárd eur, pričom priemerný obrat na jedného zákazníka bude predstavovať približne 1 282 eur.

Online trhoviská pritom zohrávajú kľúčovú úlohu v cezhraničnom e-commerce obchode v Európe. Ako uvádza nemecký portál E-commerce-magazin, v roku 2020 predstavoval celkový obrat cezhraničného online obchodu v Európe 198,5 miliardy eur. Z toho bolo vygenerovaných 115,4 miliardy eur – teda 58 percent len prostredníctvom online trhovísk. Pre európskych predajcov sú online trhoviská ďalším predajným kanálom s obrovským potenciálom pre zvýšenie obratu, ktorý by si nemali nechať ujsť.

Od roku 2020 patrí aj spoločnosť Kaufland k úspešným hráčom v tomto biznise. Online trhovisko Kaufland.de je s takmer 7 000 predajcami jedno z najväčších v Nemecku. V roku 2023 spustí Kaufland nové online trhoviská Kaufland.sk na Slovensku a Kaufland.cz v Česku, na ktorých sa predajcovia môžu predregistrovať už teraz.

Výhody online trhovísk

Zriadenie vlastného e-shopu si vyžaduje veľa času, technického úsilia a je tiež finančne náročné. Ak sa však predajcovia rozhodnú pre predaj na online trhovisku, môžu hneď po jednoduchej a rýchlej registrácii využívať jeho technickú infraštruktúru a sústrediť sa na procesy prepravy a komunikáciu so zákazníkmi. Vďaka vysokému povedomiu o značke Kaufland zaručujú online trhoviská optimálny dosah ponuky predajcov, keďže dokonale poznajú príslušné trhy, na ktorých už pôsobia. Nielenže ponúkajú rôzne ďalšie služby, ako napríklad spracovanie platieb a špičkový zákaznícky servis, ale umožňujú predajcom aj realizáciu marketingových kampaní pre ich ponuky. 

Predaj na Kaufland.sk a Kaufland.cz prostredníctvom Kaufland Global Marketplace

Od začiatku roku 2023 môžu slovenskí a českí predajcovia ponúkať svoj tovar aj na nových online trhoviskách Kaufland.sk a Kaufland.cz. Všetky takéto služby spoločnosti Kaufland disponujú technológiou Multi Marketplace Technology, čo znamená, že predajcovia, ktorí už predávajú svoj tovar na jednom z online trhovísk spoločnosti Kaufland, môžu v budúcnosti rýchlo a jednoducho ponúkať svoj tovar aj na ďalších online trhoviskách – nie je potrebná žiadna ďalšia registrácia.

V súčasnosti môžu predajcovia ponúkať svoj tovar na online trhovisku Kaufland.de.  

Článok pokračuje pod reklamou

Výhody pre predajcov na Kaufland.de sú:

  • široký dosah ponuky vďaka vysokému povedomiu o značke Kaufland,
  • marketingové opatrenia ako SEA či porovnávače cien na Kaufland.de,
  • zákazníci môžu využiť všetky relevantné platobné metódy,
  • jednoduchá správa ponúk prostredníctvom nahrania súboru alebo priameho pripojenia (ak sa produkt už nachádza na Kaufland.de a má pridelený GTIN kód, nie sú potrebné žiadne ďalšie údaje o produkte),
  • viacjazyčná špecializovaná osobná podpora pre predajcov,
  • Kaufland.de sa postará o všetky platobné procesy,
  • profesionálny zákaznícky servis (first level),
  • žiadne zmluvné lehoty,
  • férové podmienky (základný mesačný poplatok a provízie).

Predajcovia, ktorí sa predregistrujú na nových online trhoviskách Kaufland.sk a Kaufland.cz, neplatia počas prvých šiestich mesiacov základný poplatok ani províziu z predaja a navyše získajú špeciálny kredit na reklamu. Online trhovisko ponúka predajcom rôzne služby, ako je preklad údajov o produktoch alebo pomoc s daňovými a právnymi otázkami špecifickými pre danú krajinu, aby boli ich začiatky čo najjednoduchšie.

Zdroj: Kaufland e-commerce
Zdroj: Kaufland e-commerce

Kaufland.de ako osvedčený koncept

Kaufland.de je jedným z najrýchlejšie rozrastajúcich sa online trhovísk v Nemecku. Zákazníci si môžu vybrať z 30 miliónov produktov v 5 000 kategóriách, vrátane napríklad elektroniky, športových potrieb či náradia. Obrovskú rozmanitosť ponuky na Kaufland.de zabezpečuje najmä 7 000 miestnych a medzinárodných online predajcov. Predajcovia profitujú hlavne zo širokého dosahu a vysokého povedomia značky Kaufland. Nezáleží na tom, či má firma vlastný e-shop alebo nie - predaj na Kaufland.de je pre každého predajcu vynikajúca možnosť, ako dosiahnuť vyšší obrat z online predaja.

Slovenskí a českí predajcovia sa môžu už dnes zaregistrovať na online trhovisku Kaufland.de – a v roku 2023 len s jednou registráciou následne preniesť svoju ponuku aj na nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz. Výhodou je, že už teraz sa môžu oboznámiť s technikou a procesmi skrývajúcimi sa za technológiou Multi Marketplace Technology, ktorou tieto služby disponujú. Okrem toho predajcovia nemusia platiť počas prvých šiestich mesiacov predaja na Kaufland.sk a Kaufland.cz základný mesačný poplatok ani provízie z predaja a navyše získajú špeciálny kredit na reklamy, ktorý môžu použiť na propagovanie svojej ponuky.

Zaregistrujte sa ako predajca na Kaufland.de: takto to funguje

V prvom kroku registrácie sa online predajcovia musia rozhodnúť pre jeden z dvoch ponúkaných balíkov. Predajcovia, ktorí majú vlastný e-shop, si ho môžu s rozšíreným balíkom prepojiť s online obchodom na Kaufland.de. Následne je potrebné zadať svoje osobné údaje a doklady o spoločnosti. Potrebný je aj výpis z obchodného registra a IČ DPH predajcu. Po skontrolovaní všetkých údajov a dokumentov aktivujeme účet predajcu. Následne môžu predajcovia upraviť svoje nastavenia prepravy a doručenia.

Ďalším krokom je vytvorenie údajov o produktoch a ponuke na Kaufland.de. Dôležité je, aby boli tieto údaje úplné, správne a zrozumiteľné. Zákazníci tak získajú komplexné informácie o produkte a v ideálnom prípade si ho aj zakúpia.

Hlavná výhoda online trhoviska Kaufland.de je, že ak už existujú údaje o niektorých produktoch, noví predajcovia ich už nemusia zasielať a nie je potrebný ani ich preklad do nemčiny. Online predajcovia na Kaufland.de majú prístup ku katalógu údajov o produktoch s viac ako 30 miliónmi produktov, ktoré môžu priamo ponúkať.

Predajcovia nie sú viazaní žiadnymi zmluvnými lehotami – predplatený balík môžu kedykoľvek zmeniť a predaj na Kaufland.de kedykoľvek ukončiť. Okrem toho profitujú aj z férových a transparentných podmienok.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Nákup cez platformu Alibaba: na čo si dať pozor?

Ako rozoznať podvodníkov, prečo neplatiť na súkromné účty a čo si od dodávateľa pýtať? Tipy, ako neprísť o peniaze a ako sa vyhnúť problémom s dodaním tovaru.

Odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v praxi

Kedy spotrebiteľ (ne)môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez udania dôvodu? Aké sú podmienky vrátenia tovaru a peňazí? Praktické informácie a príklady.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky