Príklad úspešnej expanzie do zahraničia pomocou Google reklám

Príklad úspešnej expanzie do zahraničia pomocou Google reklám
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Úspešných príbehov, ako sa firmám podarilo expandovať do zahraničia alebo rozšíriť svoje zahraničné aktivity práve pomocou internetu, sú stovky. Internet odbúrava hneď niekoľko zásadných prekážok, ktoré by inak odradili spoločnosti zaoberať sa obchodom mimo Slovenska. Možnosti a nástroje, ako využiť potenciál internetu a hlavne Google pri expanzii na nové trhy, sme už zhrnuli v predchádzajúcich článkoch a prirodzene asi najvýkonnejší smer je využitie PPC reklám v systéme Google AdWords. Úspešných príkladov je k dispozícii od Google hneď niekoľko.

Cloggs - eshop s topánkami expanduje na ďalšie trhy

 

 

World of books - knihy do celého sveta

 

Purely Gadgets - elektronické hračky bez hraníc

 

Arena flowers - aj kvetiny sa dajú predávať medzinárodne

 

Česko ako prirodzený trh na expanziu

Veľa slovenských firiem berie Českú republiku ako prirodzený trh pre svoju najbližšiu expanziu a samozrejme, že to platí aj naopak. V online prostredí je rozhodovanie ešte jednoduchšie, príbuznosť jazykov, jednoduchá logistika a možnosť integrovať podporu zákazníkov do jedného miesta robia z Česka ideálny trh. Sila konkurenčného prostredia je samozrejme už na inú debatu.

Podobne aj vo VISIBILITY máme viacero klientov, ktorí sa snažia minimálne pomocou online kanálov operovať na oboch trhoch. Jedným príkladom za všetky by mohla byť česká vysoká škola London International Graduate School (LIGS), ktorá má síce svoje sídlo v Prahe, ale ponúka rôzne možnosti vyššieho vzdelávania aj v online podobe, čím sa im otvoril prakticky ktorýkoľvek trh.

Článok pokračuje pod reklamou

Pre Slovensko teda LIGS vytvorilo slovenskú verziu webu www.ligschool.sk, nasledovala nami riadená PPC kampaň v systéme Google AdWords s mesačným rozpočtom 300 EUR. Za menej ako 10 mesiacov a s celkovým PPC rozpočtom približne 2800 EUR sa škole podarilo získať takmer 30 slovenských študentov pre svoje online štúdium. Pre porovnanie jedno celé online MBA štúdium stojí takmer 4000 EUR. Efekt PPC kampane na zahraničnom trhu bol pre LIGS teda nespochybniteľný.

Samozrejme do rozpočtu celého PPC projektu treba zahrnúť aj poplatok za správu kampane, ktorý sa platí agentúre, ten sa štandardne pohybuje na úrovni 10-15% z preinzerovaného rozpočtu alebo na základe fixnej dohody. Viac o možnostiach odmeňovania agentúr sa dozviete v nasledujúcom videu:

Pridanou hodnotou agentúry väčšinou býva práve znalosť lokálneho trhu a skúsenosti s podobnými kampaňami. PPC reklama na Google nie len o tom nahodiť ju a spustiť, konkurencia sa neustále mení, tak isto je potrebné optimalizovať skladbu kľúčových slov či štruktúru kampaní,  v neposlednom rade treba dôkladne nastaviť meranie konverzií.

Konkrétne pri projekte pre LIGS sa implementoval aj takzvaný remarketing, teda cielené zobrazovanie PPC reklám len ľuďom, ktorí už na stránke LIGS boli a neurobili definovanú konverziu. Takáto forma PPC reklamy býva častokrát niekoľkonásobne efektívnejšia, keďže ľudia už raz na webe boli, sú oboznámení s jeho ponukou a značkou a je už len otázka času, kedy konverziu naozaj urobia.

Naplno sa taktiež prejavili aj regionálne rozdiely, ktoré ale skôr súviseli s ponukou kurzov na stránkach LIGS. Na Slovensku mali najvyššie konverzie práve online MBA kurzy, v Čechách konvertovali vo väčšej miere aj prezenčné formy štúdia.

Samozrejme PPC reklamy na Google nie sú jediná forma možnosti expanzie do zahraničia a ideálny ekonomický efekt väčšinou klient dosiahne synchronizáciou viacerých online predajných kanálov, PPC reklamy však zostávajú aj naďalej jedna z najefektívnejších foriem online reklamy vôbec.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

S online marketingom začal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. V roku 2009 založil agentúru Visibility, z ktorej sa postupne stala full servis digitálna agentúra s viac ako 70 pracovníkmi v dvoch krajinách. Ako prvý v Československu som spracoval tému online reputačného manažmentu v dizertačnej práci MBA na LIGS University v Prahe.


Online obchod TEMU a jeho vplyv na e-commerce u nás

Napriek kritike, ktorej platforma čelí, je u zákazníkov stále obľúbená. Čím si ich získava, ako príchod TEMU ovplyvnil európske e-shopy a ako môžu obstáť v konkurenčnom boji?

HS kód tovaru podľa colného sadzobníka: ako ho zistiť?

Krátky sprievodca HS kódmi, ktoré sú dôležité pri preclievaní tovaru. Na čo všetko slúžia, ako sa určujú a ako sa v colnom sadzobníku orientovať?

Vyslanie zamestnancov a živnostníkov: Slovensko v EÚ vyniká

Ako sa vyvíja počet vyslanej pracovnej sily zo Slovenska, aké pravidlá platia pri opakovanom vyslaní, v čom je iné vyslanie cudzincov so slovenskou živnosťou a aké riziká vysielanie má?

Obchodný potenciál Indie rastie: čo ponúka slovenským podnikateľom?

India je najľudnatejšou krajinou sveta, no Číne konkuruje aj v obchodných príležitostiach pre zahraničných importérov a exportérov. Aké má výhody a na čo dať pozor?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky