Mud Jeans: Prenájom auta alebo bytu je celkom bežný. Čo tak prenajať si džínsy?

Mud Jeans je holandská spoločnosť, ktorej biznis model tvorí prenajímanie džínsov. Bola založená v roku 2013 Bertom van Sonom. Bert pracoval 30 rokov v textilnom priemysle a strávil niekoľko rokov v textilných fabrikách v Číne.

Základy svojho biznisu položil na absolútnom protipóle tzv. fast fashion vlny, ktorá ponúka lacné a dostupné oblečenie vyrobené v rozvojových krajinách. Značka Mud Jeans začala ako čistá utópia s cieľom eliminovať odpad vznikajúci pri výrobe oblečenia. Vyznáva princípy obehového hospodárstva a chápe limity prírodných zdrojov.

Mud Jeans je zelená firma, ktorá spolupracuje len s vybranými dodávateľmi, ktorí dokážu splniť prísne podmienky udržateľného biznisu. Používa sa iba certifikovaná bavlna a pracovníci majú férové pracovné podmienky. Bavlna, ktorú spracúvajú v Mud Jeans odobrili Fair Wear Foundation a GOTS – Global Organic Textile Standard.

Princíp prenájmu funguje nasledovne

Vy si bežným spôsobom kúpite džínsy na splátky, ktoré ostanú vašim vlastníctvom. Mud Jeans si ale nárokuje vlastníctvo prvotného materiálu – bavlny.

Cena džínsov pri priamom predaji je skoro baťovských 98 eur. Pri lízingu je potrebné zaplatiť 25 eur ako členský poplatok a potom každý mesiac po dobu jedného roka 7,50 eur. Na konci tohto obdobia máte možnosť skončiť a vrátiť staré džínsy. V takomto prípade dostanete kredit 30 eur na ďalší nákup. Takto Mud Jeans motivuje svojich zákazníkov, aby džínsy poslali späť na opätovný prenájom alebo druhotné spracovanie. Džínsy sa ďalej prenajímajú a pridelí sa im meno podľa prvého majiteľa. V prípade, že džínsy už nie sú vhodné na ďalší prenájom sú druhotne spracované a vlákna bavlny sa použijú pri výrobe nových džínsov alebo sa z nich vyrobia napríklad svetre.

V prípade, ak sa zákazník rozhodne pokračovať v prenájme, po roku má nárok na nový pár džínsov a môže pokračovať v mesačných splátkach.

Zaujímavosťou je, že v prípade, že sa vám stane nehoda a džínsy roztrháte, Mud Jeans vám ich v rámci lízingu zadarmo opraví. V Mud Jeans mysleli na každý detail. Štítok, na ktorý sme zvyknutí na zadnej strane džínsov, nie je z kože, ale je vytlačený priamo na džínsy, aby sa uľahčil process recyklácie.

Značka cieli na ľudí vyznávajúcich udržateľný spôsob života. Podľa majiteľa spoločnosti si džínsy kupujú hlavne mladí a scestovaní s vyšším vzdelaním. Mud Jeans zatiaľ expandovali z Holandska do Škandinávie a na pláne je Amerika.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


J. K. Rowlingová: Z nezamestnanej slobodnej matky jedna z najlepšie zarábajúcich autoriek sveta

Predala vyše 450 miliónov výtlačkov a jej knihy sa preložili do 80 jazykov. Dnes meno J. K. Rowling pozná milióny ľudí, no pred vyše 20 rokmi bola Joanne Rowlingová nezamestnaná slobodná matka, ktorá žila z 80 eur na týždeň.

Slovák absolvoval prestížny podnikateľský kurz MIT Bootcamp. Nebojte sa chýb a zlyhania, odkazuje

Má len 23 rokov, no už stihol založiť vlastnú firmu, absolvovať jeden z najprestížnejších podnikateľských programov na Massachusetts Institute of Technology a dostať sa na Harvard University.

Život za značkou: Mladý podnikateľ z Rohožníka rozbehol unikátny projekt s vtipným názvom Krtkodom

Hneď po vysokej škole sa Martin Pribila chytil myšlienky nového ekologického bývania. Vytvoril projekt pasívneho domu, v ktorom smart riešenia zabezpečuje príroda.

Veronika Cifrová Ostrihoňová (SIT DOWN stories): Nemám Show Jana Krausa, no je moja a milujem ju

Študovala politológiu a históriu, dnes robí televíznu redaktorku a na Instagrame ju sleduje 120-tisíc ľudí. Má vlastnú show v rádiu a živý formát, s ktorým vypredáva 250-miestne sály.