Mud Jeans: Prenájom auta alebo bytu je celkom bežný. Čo tak prenajať si džínsy?

Mud Jeans je holandská spoločnosť, ktorej biznis model tvorí prenajímanie džínsov. Bola založená v roku 2013 Bertom van Sonom. Bert pracoval 30 rokov v textilnom priemysle a strávil niekoľko rokov v textilných fabrikách v Číne.

Základy svojho biznisu položil na absolútnom protipóle tzv. fast fashion vlny, ktorá ponúka lacné a dostupné oblečenie vyrobené v rozvojových krajinách. Značka Mud Jeans začala ako čistá utópia s cieľom eliminovať odpad vznikajúci pri výrobe oblečenia. Vyznáva princípy obehového hospodárstva a chápe limity prírodných zdrojov.

Mud Jeans je zelená firma, ktorá spolupracuje len s vybranými dodávateľmi, ktorí dokážu splniť prísne podmienky udržateľného biznisu. Používa sa iba certifikovaná bavlna a pracovníci majú férové pracovné podmienky. Bavlna, ktorú spracúvajú v Mud Jeans odobrili Fair Wear Foundation a GOTS – Global Organic Textile Standard.

Princíp prenájmu funguje nasledovne

Vy si bežným spôsobom kúpite džínsy na splátky, ktoré ostanú vašim vlastníctvom. Mud Jeans si ale nárokuje vlastníctvo prvotného materiálu – bavlny.

Cena džínsov pri priamom predaji je skoro baťovských 98 eur. Pri lízingu je potrebné zaplatiť 25 eur ako členský poplatok a potom každý mesiac po dobu jedného roka 7,50 eur. Na konci tohto obdobia máte možnosť skončiť a vrátiť staré džínsy. V takomto prípade dostanete kredit 30 eur na ďalší nákup. Takto Mud Jeans motivuje svojich zákazníkov, aby džínsy poslali späť na opätovný prenájom alebo druhotné spracovanie. Džínsy sa ďalej prenajímajú a pridelí sa im meno podľa prvého majiteľa. V prípade, že džínsy už nie sú vhodné na ďalší prenájom sú druhotne spracované a vlákna bavlny sa použijú pri výrobe nových džínsov alebo sa z nich vyrobia napríklad svetre.

V prípade, ak sa zákazník rozhodne pokračovať v prenájme, po roku má nárok na nový pár džínsov a môže pokračovať v mesačných splátkach.

Zaujímavosťou je, že v prípade, že sa vám stane nehoda a džínsy roztrháte, Mud Jeans vám ich v rámci lízingu zadarmo opraví. V Mud Jeans mysleli na každý detail. Štítok, na ktorý sme zvyknutí na zadnej strane džínsov, nie je z kože, ale je vytlačený priamo na džínsy, aby sa uľahčil process recyklácie.

Značka cieli na ľudí vyznávajúcich udržateľný spôsob života. Podľa majiteľa spoločnosti si džínsy kupujú hlavne mladí a scestovaní s vyšším vzdelaním. Mud Jeans zatiaľ expandovali z Holandska do Škandinávie a na pláne je Amerika.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky