E-schránky

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka
Norbert Seneši | 11.12.2017

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka

Do elektronických schránok je možné sa prihlasovať len s občianskym preukazom. Vstupujú do nich takto štatutári všetkých firiem. Čo robiť v prípade výmeny alebo straty eID karty?

Používanie štátnej elektronickej schránky a povinnosť nechať si vypracovať bezpečnostný projekt
Tomáš Vavro | 28.06.2017

Používanie štátnej elektronickej schránky a povinnosť nechať si vypracovať bezpečnostný projekt

Kto a prečo musí mať vypracovaný tzv. bezpečnostný projekt podľa zákona o ochrane osobných údajov. Je potrebné bezpečnostný projekt vytvárať či upravovať v súvislosti s používaním štátnej e-schránky?

Ako nastaviť SMS a e-mailové notifikácie v elektronickej schránke
Norbert Seneši | 27.04.2017

Ako nastaviť SMS a e-mailové notifikácie v elektronickej schránke

Čoskoro budú úrady s firmami komunikovať len elektronicky. Ak nechcete každý deň vstupovať priamo do e-schránky a nechcete si neskoro prečítať dôležité úradné správy, nastavte si SMS alebo e-mailové notifikácie.

Elektronické schránky pre občianske združenia a iné nepodnikateľské právnické osoby od 1.5.2018
Norbert Seneši | 14.04.2017

Elektronické schránky pre občianske združenia a iné nepodnikateľské právnické osoby od 1.5.2018

Občianskym združeniam a iným nepodnikateľským právnickým osobám budú úrady povinne doručovať dokumenty len do ich elektronickej schránky až od 1. mája 2018. Koho sa táto povinnosť bude týkať a na čo sa musia štatutári pripraviť?

Alternatívny autentifikátor je ďalší spôsob vstupu do e-schránky
Norbert Seneši | 13.03.2017

Alternatívny autentifikátor je ďalší spôsob vstupu do e-schránky

Od marca 2017 začalo Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky vydávať tzv. alternatívne autentifikátory, s ktorými sa dá prihlásiť do elektronickej úradnej schránky.

Čo robiť, ak si nestihnete prečítať správu v elektronickej úradnej schránke (tzv. eschránke)
Norbert Seneši | 16.01.2017

Čo robiť, ak si nestihnete prečítať správu v elektronickej úradnej schránke (tzv. eschránke)

Doručovanie úradných dokumentov do elektronických schránok podnikateľov začne od polovice roka 2017. Ak si podnikateľ nestihne správu prečítať, môže mu to spôsobiť ťažkosti. Existuje niekoľko možností, ako to napraviť.

12 najčastejších otázok a odpovedí o elektronických úradných schránkach (tzv. e-schránkach)
Norbert Seneši | 10.01.2017

12 najčastejších otázok a odpovedí o elektronických úradných schránkach (tzv. e-schránkach)

Prehľad praktických odpovedí na časté otázky, ktoré podnikateľov zaujímajú v súvislosti s elektronickými úradnými schránkami (e-schránkami)
Štát znovu posúva doručovanie do elektronických schránok na 1.7.2017
Norbert Seneši | 05.12.2016

Štát znovu posúva doručovanie do elektronických schránok na 1.7.2017

Chystá sa v poradí už tretí posun termínu, od ktorého by mal štát s každou firmou komunikovať elektronicky. Novým termínom by mal byť až 1. júl 2017. Pripravujú sa aj iné menšie zmeny.