E-schránky

Elektronické schránky na Ústrednom portáli verejnej správy Slovensko.sk musia podnikatelia povinne využívať pri komunikácii s orgánmi verejnej moci. E-schránka je určená na prijímanie elektronických úradných dokumentov (rozhodnutí) od orgánov verejnej moci. Ako si nastaviť e-schránku, na čo si pri jej používaní dávať pozor?

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou

Od 1.7.2018 sú fyzické osoby registrované pre daň z príjmov a ich zástupcovia povinní komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Z uvedeného dôvodu finančná správa začiatkom júla 2018 zjednodušila registráciu a výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy.

Elektronický podpis, kvalifikovaný elektronický podpis, elektronická pečať a časová elektronická pečiatka

Aký je rozdiel medzi elektronickým podpisom a kvalifikovaným elektronickým podpisom, elektronickou pečaťou a časovou pečiatkou a na čo tieto prostriedky slúžia.

Finančná správa spúšťa bezplatné školenia k elektronickej komunikácii

Finančná správa pripravila bezplatné školenia k elektronickej komunikácii pre fyzické osoby – podnikateľov, ktorí od 1. júla tohto roku majú zákonnú povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky. Zatiaľ osem naplánovaných štvorhodinových školení sa uskutoční v troch mestách – v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Košiciach – v termíne od 21. mája do 6. júna 2018.

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka

Do elektronických schránok je možné sa prihlasovať len s občianskym preukazom. Vstupujú do nich takto štatutári všetkých firiem. Čo robiť v prípade výmeny alebo straty eID karty?

Používanie štátnej elektronickej schránky a povinnosť nechať si vypracovať bezpečnostný projekt

Kto a prečo musí mať vypracovaný tzv. bezpečnostný projekt podľa zákona o ochrane osobných údajov. Je potrebné bezpečnostný projekt vytvárať či upravovať v súvislosti s používaním štátnej e-schránky?


Ako nastaviť SMS a e-mailové notifikácie v elektronickej schránke

Čoskoro budú úrady s firmami komunikovať len elektronicky. Ak nechcete každý deň vstupovať priamo do e-schránky a nechcete si neskoro prečítať dôležité úradné správy, nastavte si SMS alebo e-mailové notifikácie.

Elektronické schránky pre občianske združenia a iné nepodnikateľské právnické osoby od 1.5.2018

Občianskym združeniam a iným nepodnikateľským právnickým osobám budú úrady povinne doručovať dokumenty len do ich elektronickej schránky až od 1. mája 2018. Koho sa táto povinnosť bude týkať a na čo sa musia štatutári pripraviť?

Alternatívny autentifikátor je ďalší spôsob vstupu do e-schránky

Od marca 2017 začalo Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky vydávať tzv. alternatívne autentifikátory, s ktorými sa dá prihlásiť do elektronickej úradnej schránky.


Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky