Finančná správa spúšťa bezplatné školenia k elektronickej komunikácii

Finančná správa pripravila bezplatné školenia k elektronickej komunikácii pre fyzické osoby – podnikateľov, ktorí od 1. júla tohto roku majú zákonnú povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky. Zatiaľ osem naplánovaných štvorhodinových školení sa uskutoční v troch mestách – v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Košiciach – v termíne od 21. mája do 6. júna 2018.

Povinná elektronická komunikácia čaká od 1. júla na všetky fyzické osoby – podnikateľov

Finančná správa pripravila sériu bezplatných školení, na ktorých budú mať podnikatelia možnosť oboznámiť sa s témou povinnej elektronickej komunikácie s finančnou správou. Súčasťou školenia budú aj praktické ukážky registrácie na portáli finančnej správy či samotného podávania dokumentov. Súčasťou školenia tak budú aj praktické príklady z praxe. Školenia sa uskutočnia v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Košiciach v termíne od 21. mája do 6. júna. Školiť budú odborní lektori priamo z finančnej správy.

„Našim cieľom je uľahčiť elektronickú komunikáciu s finančnou správou fyzickým osobám podnikateľom, pretože častokrát nedisponujú takými technickými kapacitami ako právnické osoby a ani takou mierou podpory od daňových poradcov. Na školeniach sa preto dozvedia všetko potrebné,“ vysvetlil prezident finančnej správy František Imrecze.

Na školenia je potrebné sa prihlásiť formou zaslania všeobecnej prihlášky, ktorú treba zaslať najneskôr do 16. mája na e-mailovú adresu [email protected] Prihlásiť sa je možné aj prostredníctvom stránky www.skolenia.sk. Maximálny počet účastníkov na jednom termíne školenia je 50, v prípade väčšieho počtu záujemcov môže finančná správa termíny aj rozšíriť. Každému účastníkovi bude k dispozícii internetové pripojenie prostredníctvom siete wifi, lektori im poskytnú technickú podporu.

Termíny školení finančnej správy o elektronickej komunikácii fyzických osôb - podnikateľov

Bratislava Daňový úrad, Ševčenkova 32 21.05.2018 28.05.2018 04.06.2018
Banská Bystrica Colný úrad, Partizánska cesta 17 22.05.2018 09.05.2018 05.06.2018
Košice Colný úrad, Komenského 39/A 30.05.2018 06.06.2018

Školenia začínajú o 9:00. V prípade zvýšeného záujmu o prezentáciu budú v totožných dňoch uskutočnené školenia aj o 13.30 hod.

Školenia k elektronickej komunikácii sú súčasťou pripravovaného balíčka opatrení na zjednodušenie elektronickej komunikácie pre nových elektronicky komunikujúcich klientov (fyzické osoby – podnikateľov: registrovaných na dani z príjmu a podnikajúcich v zmysle Obchodného zákonníka).

Finančná správa pripravuje aj redizajn portálu (napr. zjednodušenie označení), zjednodušenie procesu registrácie, informačné materiály a video návody, špecializované letáky, kampaň na sociálnych sieťach či špecializovaný newsletter.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Registrácia daňového subjektu a pridelenie DIČ od 1.1.2023

Od 1. januára 2023 funguje zjednodušená registrácia a pridelenie daňového identifikačného čísla (DIČ) pre osoby zapísané v živnostenskom registri a obchodnom registri.

Uznané spôsoby autorizácie od 1.1.2023: alternatíva pre e-podpis

Kto nestihol vymeniť občiansky preukaz pre končiacu platnosť certifikátov na e-podpis, môže niektoré úkony naďalej vybavovať elektronicky. Ktoré to sú a kedy je akceptovaný iba KEP?

Výmena občianskeho preukazu a nahlásenie zmeny v obchodnom registri

Kto musí nahlásiť nové číslo dokladu totožnosti do obchodného registra, ako postupovať, do kedy to treba stihnúť a na čo dať pozor, radí advokát Tomáš Vavro.

E-faktúra – o čo ide a kedy sa má spustiť?

Čo prinesie nový systém e-faktúra, na koho by sa mal vzťahovať a kedy sa plánuje zaviesť v praxi? Ministerstvo financií hovorí o výhodách jeho zavedenia, podnikatelia upozorňujú na novú byrokratickú záťaž.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky