Archivácia by mala ísť ruka v ruke s digitalizáciou

Ako podnikatelia ste určite postrehli zmeny zákona o účtovníctve, konkrétne predĺženú dobu archivácie dokumentov súvisiacich s podnikaním. V tomto čase možno plánujete rozšírenie skladu, vybavenia alebo zvažujete služby archivačnej spoločnosti. Predtým sa však zamyslite - budete môcť pristupovať k týmto dokumentom tak jednoducho, ako doteraz?

Uloženie dokumentov do externého archívu, akokoľvek je bezpečný, vám skomplikujem prístup k dôležitým údajom. Samozrejme, že archivovať budete dokumenty, ktoré aktuálne nepotrebujete a nemusíte využívať na dennej báze. Ako to však v podnikaní chodí, nikdy neviete, čo sa vám a vášmu biznisu prihodí. Preto by ste mali byť pripravení aj na možnosť, že archivovanú zmluvu s dátumom spred niekoľkých rokov budete musieť vytiahnuť.

„Často sa nám stáva, že klienti s archivovanými dokumentmi k nim potrebujú ad hoc prístup. Či už sú to zmluvy, faktúry, dohody, aj pri rýchlom sprocesovaní požadaviek v archíve a ideálnych podmienkach, môže zabrať doručenie archivovaného dokumentu späť ku klientovi pol dňa. A to v prípade, že sídlo jeho spoločnosti nie je na opačnom konci Slovenska. Práve v týchto prípadoch je digitalizácia archivovaných dokumentov nenahraditeľná,” hovorí Dáša Foglarová z DOCKitIN.

DOCKitIN je spoločnosť, ktorá sa digitalizácii venuje na dennej báze. Aby preklenula problém s dostupnosťou archivovaných dokumentov alebo otázku overenia nejakej informácie z dokumentu, vytvorila intuitívnu aplikáciu, v ktorej klienti nájdu všetky zdigitalizované dokumenty. Na jednom mieste, ľahko vyhľadateľné podľa kľúčových slov a použiteľné okamžite.

Vďaka prepojeniu klasickej služby, akou je bezpečná archivácia dokumentov, s cloudovou technológiou získavajú zákazníci skutočný komfort. Ako však hovorí pani Foglarová, CEO spoločnosti, archivácia je skutočne tou najmenšou časťou tohto komfortu.

„Klienti môžu archivovať dokumenty vážne kdekoľvek. Podstatné je, ako sa k nim dostanú. Aj v prípade klasických kartoték v rohu kancelárie môže trvať zbytočne dlho, kým sa im podarí nájsť práve to, čo hľadajú. To je tá najväčšia výhoda digitalizácie. Vďaka nej nezažívate nepríjemné chvíle, v ktorých sa hneváte sami na seba a nadávate si, prečo nemáte v archíve lepší systém alebo väčší poriadok.”

Preto, ak už zvažujete, ako sa prispôsobíte novým zákonným zmenám, určite nevynechajte zo svojich plánov digitalizáciu.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Kontroly v oblasti registratúry

Koľko kontrol sa za posledné roky uskutočnilo so zameraním na oblasť registratúry, aké sú najčastejšie nedostatky a aké vysoké pokuty boli v posledných rokoch uložené?

Registratúrny plán a registratúrny poriadok

Kto musí a kto nemusí vypracovať registratúrny plán a registratúrny poriadok a čo tieto dokumenty obsahujú?

Evidencia a správa registratúry

Čo znamená pre podnikateľov povinnosť evidovať registratúrne záznamy a ako si túto povinnosť splniť? Ako následne ukladať a ochraňovať už zaevidované registratúrne záznamy?

Registratúra – kto je pôvodca registratúry a aké má povinnosti

Registratúra sa spája so všetkými záznamami, ktoré z činnosti určitého subjektu vznikli a ktoré je potrebné podľa pravidiel evidovať, uchovávať a vyraďovať. Koho sa tieto povinnosti týkajú?
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky