Deň súkromného podnikania s SBA mal úspech

Deň súkromného podnikania s SBA mal úspech

Vzdelávajte a informujte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom praktických článkov a PR správ na podnikajte.sk - najväčšom špecializovanom podnikateľskom portáli v SR. Prečítajte si bližšie informácie o podmienkach textovej inzercie u nás.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Začínajúci, ale aj zabehnutí podnikatelia sa v stredu 4. októbra stretli na jedinečnom podujatí Deň súkromného podnikania so Slovak Business Agency (SBA). Konal sa v sídle SBA a navštívilo ho vyše 200 účastníkov. Mnohí z nich budú ešte roky ťažiť z vedomostí, ktoré im sprostredkovali úspešní podnikatelia zo sfér marketingu, gastra, nábytkárstva, online podnikania, startupov i ďalších odvetví.

Podujatie plné prednášok, diskusií, workshopov, ale aj zážitkov sa konalo po prvýkrát na Slovensku. Pod taktovku si ho zobrala Slovak Business Agency v spolupráci s veľkoobchodom METRO, ktorý je iniciátorom myšlienky Dňa súkromného podnikania a Združením mladých podnikateľov Slovenska. Návštevníci mali možnosť spoznať život podnikateľov, problémy, ale aj úspechy, ktoré ich stretli. Zároveň ich tak inšpirovať pre cestu podnikania či ukázať už existujúcich podnikateľov o tom, ako sa dá robiť úspešný biznis.

Prišli odborníci z najrozličnejších odvetví podnikania

"Verím, že návštevníkov podujatia obohatili inšpiratívne prednášky, zaujímavé diskusie a aj workshopy, ktoré organizovali odborníci z rôznych oblastí," povedal generálny riaditeľ Slovak Business Agency Martin Holák.

Medzi vystupujúcimi bol napríklad zakladateľ úspešnej nábytkárskej spoločnosti Idona Michal Zajko, majiteľky pekárne Fertucha z Fresh Marketu, spolumajiteľ siete rýchleho občerstvenia Deaf Kebab, v ktorej pracujú nepočujúci, majiteľ Barbell Smoothie Bar Samuel Ižar, Igor Benko, ktorý s manželkou svoje potraviny spojili s alianciou Môj obchod, stand-up komik a podnikateľ Ján Gordulič a ďalší odborníci z online a digitálneho prostredia, reklamy či sociálnych sietí.

"Sme veľmi radi, že SBA podporila myšlienku Dňa súkromného podnikania a aj touto cestou pomáha slovenským podnikateľom rásť," povedal riaditeľ marketingu METRO SK Richard Biznár.

Prednášalo sa vtipne, vážne, no najmä profesionálne

Návštevníci čerpali z vedomostí ľudí, ktorí už pred nimi prešliapali tŕnistú cestu podnikania, vypočuli si názory, rady a aj odporúčania autorít a odborníkov. S inšpiratívnym predslovom vystúpil aj scenárista, moderátor, stand-up komik a podnikateľ Ján Gordulič, ktorý spravil case study svojej show Silné reči. Na jej príklade vysvetlil mnoho úskalia ale aj krás podnikania. Podelil sa ale aj o viaceré tipy, názory či spôsoby, ako načerpáva inšpirácie on.

"Cestujte, rozmýšľajte nad tým, čo vidíte. Často krát sa dá spraviť úspešný biznis tak, že zoberiete hotovú vec, pozriete si ju, inšpirujete sa a začnete to robiť pod iným menom, v inej krajine," povedal počas prednášky. Okrem serióznych rád si neodpustil ani pár vtipov a medzi tipmi na podnikanie spomenul aj nápoj pre psov – „Prepsi Cola“ či sieť bufetov s juhoamerickým občerstvením Fidel Gastro.

Debata podnikateliek vo Womanoffice

Osobitný priestor v rámci celodenného podujatia dostali aj ženy – podnikateľky v diskusii pod názvom Womanoffice. Pozvanie do debaty s riaditeľkou súťaže Podnikateľka Slovenska Luciou Veselskou prijali viaceré známe tváre. Úspešné príbehy pod moderátorskou taktovkou Renáty Ďurišovej odprezentovali publiku Iveta Hrabovská z firmy Gentle Jam, Lenka Pechová z pojazdnej kaviarne On the Road a nechýbala ani známa tvár slovenského šoubiznisu Vera Wisterová. Diskutovalo sa okrem iného aj o tom, či sa dá vôbec odlišovať ženské a mužské podnikanie a ako sa podniká ženám na Slovensku.

Womanoffice bol prvou lastovičkou v sérií podujatí na podporu v poradí už 18. ročníka súťaže Podnikateľka Slovenska. Tá si kladie za cieľ prezentovať a podporiť ženské podnikanie na Slovensku.

Prineste niečo nové alebo buďte lepší než konkurencia

Vystupujúci a diskutujúci boli z najrôznejších odvetví. Medzi nimi sa objavil aj spolumajiteľ siete rýchleho občerstvenia, v ktorom pracujú nepočujúci Róbert Šarina. "Ak chcete podnikať napríklad v gastre, kým nemáte donášku, tak vás online nemusí zaujímať. Alfou a omegou je priestor. Môžete mať vynikajúci koncept, ale ak ho budete mať na zlom mieste, tak to nepôjde," povedal spolumajiteľ Deaf Kebab. “Ak chcete byť úspešní v podnikaní, tak by ste mali prísť s niečím, čo v danej oblasti nie je alebo ak je, tak musíte mať jasné, v čom budete odlišní, čo budete robiť lepšie,“ dodal.

V rámci akcie sa uskutočnila aj show šéfkuchára METRO Vojta Artza na tému molekulárna gastronómia. Práve originalita môže podnikateľom pomôcť nielen v gastro biznise odlíšiť sa od konkurencie. Vojto Artz, okrem iného aj aktuálny ambasádor organizácie Šéfkuchári bez hraníc na Slovensku pripravil za pomoci tekutého dusíka, ktorý mení štruktúru jedál rôzne kreácie dezertov či nápojov. Úspech mali miešané koktejly vo forme peny či Panna Cotta s mangom v tvare volského oka, olivový olej v prášku a pod.

Každý si musí nájsť svoju vlastnú cestu

"Ciest ako byť úspešný v podnikaní je mnoho a nedá sa vybrať jedná konkrétna. Deň súkromného podnikania s SBA priniesol začínajúcim, ale aj zabehnutým podnikateľom mnoho informácii, ktoré im pomôžu viesť svoje firmy lepšie," zhrnul celé podujatie predseda Združenia mladých podnikateľov Slovenska, ktoré akciu podporuje, Ján Solík.

Viaceré prednášky, vystúpenia a diskusie si môžete pozrieť na Facebookovej stránke METRO SK a Slovak Business Agency.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

PR článok

Vzdelávajte a informujte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom praktických článkov a PR správ na podnikajte.sk - najväčšom špecializovanom podnikateľskom portáli v SR. Prečítajte si bližšie informácie o podmienkach textovej inzercie u nás.


Deň súkromného podnikania sa blíži, pridajte sa ku stovkám podnikateľov a prihláste sa aj vy

Vyše 500 podnikateľov sa už prihlásilo a ďalší rýchlo pribúdajú. Taká je súčasná bilancia Dňa súkromného podnikania, ktorý sa uskutoční o necelý mesiac, 9. októbra 2018, na celom Slovensku. Podnikatelia môžu s pomocou spoločnosti METRO vďaka nemu osloviť nových zákazníkov, prilákať ich do svojej prevádzky a urobiť si dobrú reklamu.

Podnikatelia, chcete získať nových zákazníkov? Inšpirujte sa touto pekárňou či reštauráciou

Pre svojich zákazníkov urobia čokoľvek – ak vidia, že im chutí kuskus či pohánka, pridajú každý deň do menu aj jedno zdravé jedlo. Alebo ak súrne potrebujú veľké množstvo mäsa, sadnú do auta a do pár hodín ho zoženú. Traja slovenskí podnikatelia porozprávali, čo pre nich podnikanie znamená a prečo by sa bez podpory rodiny nezaobišli.

Deň súkromného podnikania sa oslavuje aj tento rok, zaregistrujte sa a získajte nových zákazníkov

Podnikatelia môžu aj tento rok spoločne so zákazníkmi osláviť svoj deň. Druhý októbrový utorok, čo pripadá na 9. októbra, sa už po tretíkrát uskutoční Deň súkromného podnikania.

Druhý ročník Dňa súkromného podnikania dal tomu minulému 3:1

Druhý ročník podujatia Deň súkromného podnikania prekonal všetky očakávania. Nielenže sa podarilo prekročiť magickú hranicu tisícky zúčastnených podnikateľov, ale počet z minulého roka sa podarilo takmer strojnásobiť. Kým pri historickom prvom ročníku spolupracovalo viac než 500 prevádzok, tento rok to už bolo presne 1 441 podnikov. 10. október 2017 tak slúžil na to, aby podnikatelia so zákazníkmi oslávili Deň súkromného podnikania a vzdali tak hold ich tvrdej a poctivej práci. Záštitu nad podujatím prevzal prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska.