Wee Woollies – Funkčná bielizeň pre deti

Wee Woollies je kanadská spoločnosť, ktorá sa špecializuje na výrobu funkčného oblečenia pre deti z merino vlny.

Funkčná bielizeň pre deti je podceňovaný segment. Ak idete do hôr, športovať, alebo len tak sa prechádzať do prírody a robíte to častejšie, v niektorom bode začnete riešiť funkčné oblečenie. Otázkou ostáva, prečo deti, ktoré sú neustále v pohybe a treba ich obliekať a vyzliekať desaťkrát denne, aby sa nespotili a neofúklo ich, nie sú cielené spoločnosťami vyrábajúcimi takéto oblečenie výraznejšie?

Nápad pre tento biznis vznikol počas návštevy Nového Zélandu. Filip Hribal a Cindy Finley sú aktívny mladý pár a v rovnakom duchu vychovávajú aj svoje deti. Na Novom Zélande videli popularitu merino produktov, ale nenašli dostatočnú ponuku pre deti. Po návrate späť do Kanady začali prieskum trhu a možností produkcie merino oblečenia pre deti. Ako milovníci prírody trvali na nulovom negatívnom vplyve pri výrobe na životné prostredie. Pokiaľ sa im podarilo nájsť správne vstupné suroviny a miesto pre samotné šitie v Kanade, ubehli dva roky. Biznis oficiálne začal v roku 2012 spustením eshopu. Od samého začiatku sa snažili dostať svoje oblečenie do detských butikov. Oblečenie sa stalo okamžitým hitom a oslovené butiky spravili objednávky. V roku 2014 dosiahli tržby úroveň 110 000 kanadských dolárov. Zároveň nastali aj prvé komplikácie v podnikaní. Biznis rástol pomalšie ako dopyt. V predvianočnom období museli prerušiť svoje dodávky do butikov z dôvodu neschopnosti naplniť objednané zakázky.

Finálny produkt je ušitý v Kanade, ale vlna pochádza z Nového Zélandu. Produkt je maximálne prírodný, vlna je certifikovaná a pochádza z udržateľných chovov oviec. Nie je dodatočne napúšťaná žiadnymi chemikáliami a umelými farbivami. Marketingová komunikácia je cielene postavená na pilieri 100% prírodného produktu, ktorý nepoškodzuje planétu.

Wee Woollies sa špecializuje na výrobu tričiek a pyžám. Merino materiál je známy svojou schopnosťou regulácie telesnej teploty a odvádza vlhkosť. Je to prírodný antialergénny materiál, ktorý dýcha a to sú kľúčové slová pre každú mamičku, ktorá takýto produkt rada dopraje svojim deťom. Tričká aktuálne stoja 44 kanadských dolárov, cena pyžama je o pár dolárov vyššia. V čase, keď prišli na trh v Kanade, bola Wee Woollies prvá detská značka merino oblečenia na trhu.

Tento rodinný biznis od začiatku rastie iba organicky s minimom reklamy a bez veľkej investície z vonku. Zásadným spomaľovačom rastu je nákup a dovoz vlny z Nového Zélandu. Od zaplatenia za veľkú dodávku merino vlny po koncový predaj prejde dlhé časové obdobie, čo spôsobuje tlak na financovanie. Bez externého financovania je rast spoločnosti veľmi limitovaný.

Spoločnosť investuje minimum peňazí do marketingovej komunikácie. Na propagačných materiáloch Wee Woollies sa väčšinou vyskytujú sami majitelia alebo ich deti. Pozornosť sa upriamuje na komunikáciu funkčnosti merino oblečenia a edukáciu trhu. Najsilnejším nástrojom v marketingovej komunikácii sú odporúčania spokojných mamičiek a ústne podanie. Určitá časť aktivít je nasmerovaná aj na blogerov a ich recenzie.

                                                                                                                    

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Máte nápad na biznis? Takto si otestujte, či funguje

Asi to poznáte. Zobudíte sa ráno s parádnym nápadom, ktorý určite musí fungovať. Nasleduje hľadanie spôsobov, ako ho uviesť do života. Načo váhať, veď ste predsa čítali, že až trh povie, čo uspeje. Síce to platí, ale dá sa to urobiť aj s menším rizikom finančnej straty. Predtým, než nápad uvediete do života, otestujte ho.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.