Wee Woollies – Funkčná bielizeň pre deti

Wee Woollies je kanadská spoločnosť, ktorá sa špecializuje na výrobu funkčného oblečenia pre deti z merino vlny.

Funkčná bielizeň pre deti je podceňovaný segment. Ak idete do hôr, športovať, alebo len tak sa prechádzať do prírody a robíte to častejšie, v niektorom bode začnete riešiť funkčné oblečenie. Otázkou ostáva, prečo deti, ktoré sú neustále v pohybe a treba ich obliekať a vyzliekať desaťkrát denne, aby sa nespotili a neofúklo ich, nie sú cielené spoločnosťami vyrábajúcimi takéto oblečenie výraznejšie?

Nápad pre tento biznis vznikol počas návštevy Nového Zélandu. Filip Hribal a Cindy Finley sú aktívny mladý pár a v rovnakom duchu vychovávajú aj svoje deti. Na Novom Zélande videli popularitu merino produktov, ale nenašli dostatočnú ponuku pre deti. Po návrate späť do Kanady začali prieskum trhu a možností produkcie merino oblečenia pre deti. Ako milovníci prírody trvali na nulovom negatívnom vplyve pri výrobe na životné prostredie. Pokiaľ sa im podarilo nájsť správne vstupné suroviny a miesto pre samotné šitie v Kanade, ubehli dva roky. Biznis oficiálne začal v roku 2012 spustením eshopu. Od samého začiatku sa snažili dostať svoje oblečenie do detských butikov. Oblečenie sa stalo okamžitým hitom a oslovené butiky spravili objednávky. V roku 2014 dosiahli tržby úroveň 110 000 kanadských dolárov. Zároveň nastali aj prvé komplikácie v podnikaní. Biznis rástol pomalšie ako dopyt. V predvianočnom období museli prerušiť svoje dodávky do butikov z dôvodu neschopnosti naplniť objednané zakázky.

Finálny produkt je ušitý v Kanade, ale vlna pochádza z Nového Zélandu. Produkt je maximálne prírodný, vlna je certifikovaná a pochádza z udržateľných chovov oviec. Nie je dodatočne napúšťaná žiadnymi chemikáliami a umelými farbivami. Marketingová komunikácia je cielene postavená na pilieri 100% prírodného produktu, ktorý nepoškodzuje planétu.

Wee Woollies sa špecializuje na výrobu tričiek a pyžám. Merino materiál je známy svojou schopnosťou regulácie telesnej teploty a odvádza vlhkosť. Je to prírodný antialergénny materiál, ktorý dýcha a to sú kľúčové slová pre každú mamičku, ktorá takýto produkt rada dopraje svojim deťom. Tričká aktuálne stoja 44 kanadských dolárov, cena pyžama je o pár dolárov vyššia. V čase, keď prišli na trh v Kanade, bola Wee Woollies prvá detská značka merino oblečenia na trhu.

Tento rodinný biznis od začiatku rastie iba organicky s minimom reklamy a bez veľkej investície z vonku. Zásadným spomaľovačom rastu je nákup a dovoz vlny z Nového Zélandu. Od zaplatenia za veľkú dodávku merino vlny po koncový predaj prejde dlhé časové obdobie, čo spôsobuje tlak na financovanie. Bez externého financovania je rast spoločnosti veľmi limitovaný.

Spoločnosť investuje minimum peňazí do marketingovej komunikácie. Na propagačných materiáloch Wee Woollies sa väčšinou vyskytujú sami majitelia alebo ich deti. Pozornosť sa upriamuje na komunikáciu funkčnosti merino oblečenia a edukáciu trhu. Najsilnejším nástrojom v marketingovej komunikácii sú odporúčania spokojných mamičiek a ústne podanie. Určitá časť aktivít je nasmerovaná aj na blogerov a ich recenzie.

                                                                                                                    

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky