V oblakoch, a pritom na zemi: netradičná reštaurácia pre cestovateľov

Cestovanie a lietanie chýba počas koronakrízy aj ľuďom v Nigérii. Vznikla tam preto reštaurácia, v ktorej si hostia tento pocit aspoň na chvíľu pripomenú. Na čom jej zakladateľ stavia marketing?

Letecké spoločnosti museli kvôli pandémii zastaviť svoju činnosť na niekoľko týždňov aj mesiacov. Vášniví cestovatelia, ktorí v lietadle sedeli hoci niekoľkokrát za mesiac zrazu museli ostať vo svojej krajine omnoho dlhšie ako boli zvyknutí. Práve to bolo podnetom pre Nigérijčana Uga Younga, aby vytvoril reštauráciu pre všetkých, ktorí by si radi pripomenuli atmosféru letu.

Investícia priniesla svoje ovocie

Do svojej prevádzky investoval približne 22 000 eur, aby vytvoril interiér s koženými sedačkami, steny oblepil výklenkami podobnými oknám a do nich vložil tapetu s oblohou a oblakmi. Menu vyskladal z jedál a nápojov podobných jedálničku v lietadle. Kuchyňu a priestory pre zamestnancov prispôsobil vzhľadu kokpitu. Svetlá v priestore sú vhodné na vytváranie fotografií a selfie zákazníkov, no zároveň sú dostatočne jemné a nie príliš jasné, aby sa hostia necítili nepríjemne. Po jedle v Urban Air zákazníkom ponúkajú bezplatný snack box, v ktorom je napríklad džús a niečo malé pod zub. Majiteľ urobil všetko preto, aby vytvoril dokonalú ilúziu, že hostia využívajú služby aeroliniek.

Interiér reštaurácie Urban Air. Zdroj: Goodiescorner.com.ng
Interiér reštaurácie Urban Air. Zdroj: Goodiescorner.com.ng

Vyššia cena neprekáža, zákazníkov láka možnosť zviditeľniť sa na sociálnych sieťach

V priebehu pár týždňov od otvorenia prevádzky každý deň obslúžili približne 100 Nigérijčanov, ktorým chýba cestovanie. A to aj napriek tomu, že cena jedla v tejto reštaurácii nie je pre domácich v najdostupnejšej cenovej kategórii. Majiteľ však stavia na fakte, že momentálne ide o jedinú šancu dostať sa k oblohe, pretože aj po obnovení letov, budú ceny leteniek vyššie minimálne o cenu povinných testov na ochorenie COVID-19.

Netradičné zariadenie prevádzky sa teší obľube na sociálnych sieťach. Zákazníci sa radi odfotia pri okienku pripomínajúcom let v oblakoch. Atmosféra reštaurácie im totiž ľahko navodí pocit, že sa nachádzajú v súkromnom lietadle a o ten sa radi podelia s priateľmi, čo je pre Urban Air v konečnom dôsledku len dobrou reklamou.

Zdroje: www.goodiescorner.com.ng, www.indiatoday.in

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Vybrať džínsy na mieru či zistiť úbytok centimetrov po cvičení pomáhajú inteligentné legíny

Legíny, ktoré vám povedia na milimeter presne, aké máte miery a pomôžu vybrať vhodné oblečenie z e-shopu – ako funguje netradičný vynález z dielne Izraelčaniek?

Problémy detí nemajú šancu – s radosťou pomôžu malí jedáci starostí

Plyšovú hračku, ktorá pomáha vyrovnať sa so starosťami deťom aj dospelým, vytvoril filmový producent. Čo ho k tomu viedlo a ako môže malý spoločník zbaviť ľudí strachu či obáv?

Hračky, ktoré si nekúpite, ale požičiate - ušetria vašu peňaženku aj planétu

Materská dovolenka môže byť studnicou nápadov a vhodným obdobím na začatie vlastného podnikania. Zakladateľka americkej „požičovne hračiek“ sa rozhodla bojovať s nudou, zbytočným utrácaním aj znečisťovaním prírody.

Utopená elektronika inšpiráciou na podnikanie: zachraňuje ju slovenský startup

Na trhu je netradičná technológia na ochranu elektronických zariadení z dielne Slovákov. S čím sa museli popasovať pri rozbiehaní technologického startup-u a ako ich vynález funguje?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky