V oblakoch, a pritom na zemi – netradičná reštaurácia pre cestovateľov

Cestovanie a lietanie chýba počas koronakrízy aj ľuďom v Nigérii. Vznikla tam preto reštaurácia, v ktorej si hostia tento pocit aspoň na chvíľu pripomenú. Na čom jej zakladateľ stavia marketing?

Letecké spoločnosti museli kvôli pandémii zastaviť svoju činnosť na niekoľko týždňov aj mesiacov. Vášniví cestovatelia, ktorí v lietadle sedeli hoci niekoľkokrát za mesiac zrazu museli ostať vo svojej krajine omnoho dlhšie ako boli zvyknutí. Práve to bolo podnetom pre Nigérijčana Uga Younga, aby vytvoril reštauráciu pre všetkých, ktorí by si radi pripomenuli atmosféru letu.

Investícia priniesla svoje ovocie

Do svojej prevádzky investoval približne 22 000 eur, aby vytvoril interiér s koženými sedačkami, steny oblepil výklenkami podobnými oknám a do nich vložil tapetu s oblohou a oblakmi. Menu vyskladal z jedál a nápojov podobných jedálničku v lietadle. Kuchyňu a priestory pre zamestnancov prispôsobil vzhľadu kokpitu. Svetlá v priestore sú vhodné na vytváranie fotografií a selfie zákazníkov, no zároveň sú dostatočne jemné a nie príliš jasné, aby sa hostia necítili nepríjemne. Po jedle v Urban Air zákazníkom ponúkajú bezplatný snack box, v ktorom je napríklad džús a niečo malé pod zub. Majiteľ urobil všetko preto, aby vytvoril dokonalú ilúziu, že hostia využívajú služby aeroliniek.

Interiér reštaurácie Urban Air. Zdroj: goodiescorner.com.ng
Interiér reštaurácie Urban Air. Zdroj: goodiescorner.com.ng

Vyššia cena neprekáža, zákazníkov láka možnosť zviditeľniť sa na sociálnych sieťach

V priebehu pár týždňov od otvorenia prevádzky každý deň obslúžili približne 100 Nigérijčanov, ktorým chýbalo cestovanie. A to aj napriek tomu, že cena jedla v tejto reštaurácii nebola pre domácich v najdostupnejšej cenovej kategórii. Majiteľ však staval na fakte, že v tom období išlo o jedinú šancu dostať sa k oblohe, navyše očakával, že aj po obnovení letov budú ceny leteniek vyššie minimálne o cenu povinných testov na ochorenie COVID-19.

Netradičné zariadenie prevádzky sa teší obľube na sociálnych sieťach. Zákazníci sa radi odfotia pri okienku pripomínajúcom let v oblakoch. Atmosféra reštaurácie im totiž ľahko navodí pocit, že sa nachádzajú v súkromnom lietadle a o ten sa radi podelia s priateľmi, čo je pre Urban Air v konečnom dôsledku len dobrou reklamou.

Zdroje: www.goodiescorner.com.ng, www.indiatoday.in

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky