Love Child Organics: Detská výživa a quinoa

Ovocné a zeleninové pyré pre najmenších.

Love Child Organics založil manželský pár Leah a John Garrad-Coleovci v roku 2011 v kanadskom Whistleri. Leah je pôvodom Kanaďanka, John je Brit. Vo Whistleri nemal veľa príležitostí ako sa zamestnať vo svojom obore – investičné bankovníctvo, tak sa rozhodli pre založenie malého biznisu. Ovocné a zeleninové pyré pre deti nebola úplna novinka na trhu. Bežne sa dá kúpiť aj na Slovensku a vyrábajú ho aj veľké potravinárske firmy. Rozdiel, ktorým sa Love Child Organics odlíšili, boli 100% organické ingrediencie a pridanie zdraviu prospečnej quinoi.

Hlavným problémom detského pyré, respektíve detskej výživy je pridávanie rôznych hmôt, ktoré nemajú žiadnu alebo len veľmi nízku nutričnú hodnotu. Táto hmota, ktorá je lacná na produkciu, je v podstate zdraviu neškodná, ale obsahuje málo živín. Na pultoch supermarketov je veľká ponuka, množstvo produktov je označené ako organické alebo bio, ale napriek tomu obsahujú tieto produkty rôzne ingrediencie, ktoré nie sú skutočné potraviny a slúžia len na vyplnenie obsahu balenia. Love Child Organics stavilo všetko na jednoduchosť. Obsah na balení konkurenčných produktov je neprehľadný a mätúci pre zodpovedné mamičky, ktoré chcú kúpiť nutrične bohatú stravu pre svoje dieťa. Love Child Organics sa profiluje ako alternatíva, ktorej spotrebiteľ môže plne dôverovať.

Financovanie biznisu na začiatku si vyžadovalo veľa inej práce, z ktorej sa vykrýval chod rozbiehajúcej sa firmy. John zrenovoval a s profitom predal dom a popritom začal pracovať ako realitný maklér, aby zabezpečil dostatočný príjem pre svoju rodinu. Leah pracovala ako učiteľka a potom sa starala o ich prvonarodené dieťa.

Love Child Organics všetky svoje biznis funkcie outsourcovalo. Neinvestovali do výrobných liniek alebo skladových priestorov ani cent. Rovnako je to aj s brandingom, ktorý počnúc názvom firmy, má na starosti lokálna reklamná agentúra z Vancouveru.

V roku 2012 začal John rozposielať prvé ponuky do hlavných reťazcov v Kanade. Hneď od začiatku ich produkty predával jeden z najväčších reťazcov v Severnej Amerike – Walmart. Veľké objednávky od Walmartu si automaticky vyžiadali aj veľké investície do produkcie, ktoré John zabezpečil prefinancovaním cez hypotéku na ich dom.

Cena za jedno balenie Love Child Organics pyré je zhruba 1,50 kanadského dolára, čo je dostupné aj pre široké spektrum spotrebiteľov a značka tak má potenciál stať sa masovou. Značka si rýchlo získala obľubu ako u mamičiek, tak aj u investorov. Organický rast, minimum platenej reklamy a mamičky, ktoré si medzi sebou odporúčajú dobré a odskúšané veci priniesli Love Child Organics rýchlo úspech. V roku 2014 získali veľkú investíciu v hodnote 750 000 kanadských dolárov a v rovnakom roku ich tržby dosiahli na úroveň 5 miliónov dolárov.

V nedávnej minulosti do Love Child Organics vstúpila veľká potravinárska firma GreenSpace. Hodnota celkového obchodu dosahuje 6 miliónov dolárov. Leah a John naďalej ostávajú vo vedení spoločnosti a nechali si hlavný balík akcií svojho podniku. Od veľkého partnera si sľubujú zníženie nákladov a zefektívnenie distribúcie v rámci Severnej Ameriky.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.