Love Child Organics: Detská výživa a quinoa

Ovocné a zeleninové pyré pre najmenších.

Love Child Organics založil manželský pár Leah a John Garrad-Coleovci v roku 2011 v kanadskom Whistleri. Leah je pôvodom Kanaďanka, John je Brit. Vo Whistleri nemal veľa príležitostí ako sa zamestnať vo svojom obore – investičné bankovníctvo, tak sa rozhodli pre založenie malého biznisu. Ovocné a zeleninové pyré pre deti nebola úplna novinka na trhu. Bežne sa dá kúpiť aj na Slovensku a vyrábajú ho aj veľké potravinárske firmy. Rozdiel, ktorým sa Love Child Organics odlíšili, boli 100% organické ingrediencie a pridanie zdraviu prospečnej quinoi.

Hlavným problémom detského pyré, respektíve detskej výživy je pridávanie rôznych hmôt, ktoré nemajú žiadnu alebo len veľmi nízku nutričnú hodnotu. Táto hmota, ktorá je lacná na produkciu, je v podstate zdraviu neškodná, ale obsahuje málo živín. Na pultoch supermarketov je veľká ponuka, množstvo produktov je označené ako organické alebo bio, ale napriek tomu obsahujú tieto produkty rôzne ingrediencie, ktoré nie sú skutočné potraviny a slúžia len na vyplnenie obsahu balenia. Love Child Organics stavilo všetko na jednoduchosť. Obsah na balení konkurenčných produktov je neprehľadný a mätúci pre zodpovedné mamičky, ktoré chcú kúpiť nutrične bohatú stravu pre svoje dieťa. Love Child Organics sa profiluje ako alternatíva, ktorej spotrebiteľ môže plne dôverovať.

Financovanie biznisu na začiatku si vyžadovalo veľa inej práce, z ktorej sa vykrýval chod rozbiehajúcej sa firmy. John zrenovoval a s profitom predal dom a popritom začal pracovať ako realitný maklér, aby zabezpečil dostatočný príjem pre svoju rodinu. Leah pracovala ako učiteľka a potom sa starala o ich prvonarodené dieťa.

Love Child Organics všetky svoje biznis funkcie outsourcovalo. Neinvestovali do výrobných liniek alebo skladových priestorov ani cent. Rovnako je to aj s brandingom, ktorý počnúc názvom firmy, má na starosti lokálna reklamná agentúra z Vancouveru.

V roku 2012 začal John rozposielať prvé ponuky do hlavných reťazcov v Kanade. Hneď od začiatku ich produkty predával jeden z najväčších reťazcov v Severnej Amerike – Walmart. Veľké objednávky od Walmartu si automaticky vyžiadali aj veľké investície do produkcie, ktoré John zabezpečil prefinancovaním cez hypotéku na ich dom.

Cena za jedno balenie Love Child Organics pyré je zhruba 1,50 kanadského dolára, čo je dostupné aj pre široké spektrum spotrebiteľov a značka tak má potenciál stať sa masovou. Značka si rýchlo získala obľubu ako u mamičiek, tak aj u investorov. Organický rast, minimum platenej reklamy a mamičky, ktoré si medzi sebou odporúčajú dobré a odskúšané veci priniesli Love Child Organics rýchlo úspech. V roku 2014 získali veľkú investíciu v hodnote 750 000 kanadských dolárov a v rovnakom roku ich tržby dosiahli na úroveň 5 miliónov dolárov.

V nedávnej minulosti do Love Child Organics vstúpila veľká potravinárska firma GreenSpace. Hodnota celkového obchodu dosahuje 6 miliónov dolárov. Leah a John naďalej ostávajú vo vedení spoločnosti a nechali si hlavný balík akcií svojho podniku. Od veľkého partnera si sľubujú zníženie nákladov a zefektívnenie distribúcie v rámci Severnej Ameriky.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.