Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.58) – Zarobte svoj prvý milión – na e-knihách!

Ak sa vám v niečom nedarí a na presadenie svojho plánu potrebujete súčinnosť vonkajšieho prostredia, často prichádza na výrok „Urob si sám!“. O to viac, ak máte talent na písanie a chceli by ste vydať knihu, no vydavateľstvá pred vami zatvárajú dvere. Čo tak vydať si knihu vo vlastnej réžii? A potom sa stať najlepšie predávaným autorom bez vydavateľstva na svete, ako sa dočítate v dnešnom inšpiratívnom podnikateľskom nápade?

Zobrať osud do vlastných rúk

V dnešnom príbehu bude reč o Američanovi menom John Locke. Jeho záľubou bolo písanie, no nevenoval sa mu naplno, práve naopak, mal svoje stále zamestnanie. Keď začal premýšľať nad full-time kariérou spisovateľa, prišiel na rad klasický scenár – nekonečné neúspešné obiehanie vydavateľstiev s požiadavkou vydať jeho prvotinu. Keďže John na bežných cestách nepochodil, rozhodol sa zobrať osud do vlastných rúk. Vydanie klasickej knihy v papierovej podobe vo vysokom náklade a vo vlastnej réžii nepripadalo vzhľadom k obrovským nákladom do úvahy. Ako alternatíva sa ponúkala e-kniha. Vytvorenie e-knihy je pomerne lacná záležitosť a jej distribúcia je tiež oveľa jednoduchšia. O to viac, ak je k dispozícii služba najväčšieho internetového kníhkupectva na svete Amazon pod názvom Kindle Direct Publishing (Kindle je názov čítačky e-kníh od Amazonu, pozn.red.). Ide v zásade o jednoduché online rozhranie, prostredníctvom ktorého môže akýkoľvek autor sám publikovať svoju e-knihu. Tá sa okamžite zobrazí na predaj v internetovom kníhkupectve a čitatelia si ju môžu hneď zakúpiť a stiahnuť. Takýto spôsob vydávania kníh sa za oceánom volá self-publishing (samostatné vydávanie kníh, pozn.red.) a v poslednom období sa stal veľmi populárnym. Vďaka nemu a aj vďaka e-knihám sa totiž zviditeľnil nielen John Locke, ale aj ďalší autori, ktorí by zrejme inak nemali šancu.

Článok pokračuje pod reklamou


Za 99 centov v miliónovom klube

Príbeh Johna Locka sa po vydaní jeho prvej detektívky o bývalom ostreľovačovi CIA rozbehol veľmi rýchlo. Strategickým ťahom bola zrejme aj cena e-knihy, ktorá bola priam symbolická – 99 centov. Aj vďaka tomu sa jeho knihy začali masívne predávať a sťahovať, čomu podľa samotného autora dopomohli aj ústne odporúčania. John napriek povzbudivým prvým výsledkom neopustil svoje zamestnanie a písal vo voľnom čase. Za 6 mesiacov napísal 6 bestsellerov v troch rôznych žánroch. Úspech nenechal na seba dlho čakať. Za prvých 5 mesiacov predaja si cez Amazon kúpilo Johnove knihy 1 100 000 čitateľov. Keď si počet stiahnutých kníh vynásobime ich cenou... dostaneme sa k Johnovmu miestu v tzv. KINDLE MILLION SALES CLUB (Klub miliónových autorov Kindle, pozn.red.). V tomto rebríčku je John Locke jediný autor bez vydavateľstva a zároveň sa stal prvým autorom, ktorý bez vydavateľstva v intermetovom kníhkupectve Amazon dosiahol prvú priečku najobľúbenejších e-kníh. Výpočtom jeho úspechov sme však ešte neskončili – sympatický Locke si získal aj titul New York Times best-selling autor. To všetko bez akejkoľvek reklamy. Vo voľnom čase, len s vlastným talentom a minimálnym úsilím s prípravou e-knihy...


E-knihy na Slovensku

Na koniec tohto príbehu je potrebné povedať, že John Locke mal a má výhodu v neporovnateľne väčšom anglicky hovoriacom publiku. Do kariet mu hral navyše aj fakt, že v USA sú e-knihy oveľa obľúbenejšie ako u nás. Čítačky a e-knihy sa však pomaly ale isto dostávajú do povedomia aj u nás. Môžeme to teda zobrať z toho optimistickejšieho hľadiska a pokúsiť sa zaplniť medzeru na trhu, kým je ešte prázdna. Samostatné publikovanie (e-kníh) je plnohodnotným riešením aj  pre našich šikovných autorov a ak do úvahy ešte zoberieme aj možnosť dať si knihu preložiť a publikovať ju priamo v zahraničí, úspech Johna Locka už nemusí ostať neporaziteľný.
Ak vás príbeh Johna zaujal a chceli by ste vedieť viac o jeho ceste za slávou, môžete si cez Amazon zakúpiť aj jeho ďalšiu e-knihu, tentokrát s názvom „How I Sold 1 Million eBooks in 5 Months“ (Ako som predal milión e-kníh za 5 mesiacov, pozn.red.), možno aj vás inšpiruje k spisovateľskému a podnikateľskému začiatku...

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Inovatívne slúchadlá prispôsobujú zvuk každému používateľovi na mieru

Startup Nura ponúka slúchadlá, ktoré fungujú na základe špeciálnej lekárskej techniky. Nápad zaujal aj na crowdfundingovej platforme a získal najviac financií zo všetkých austrálskych kampaní.

So šetrením vody v domácnosti či vo firme pomáha tryska s netradičným dizajnom

Jednoduché riešenie zo Švédska má veľký dopad na udržateľnosť. Inovatívny nápad pomáha v boji proti plytvaniu vodou a šetrí aj peňaženky domácností, gastro prevádzok či ubytovacích zariadení.

Originálne prianie k sviatkom: správa vyrytá do zemiaku

Bežné odkazy či fotografie sa môžu stať výnimočnými – napríklad, keď sú vyryté do zemiaku. Ako môže takýto nápad zarábať a stať sa úspešným biznisom? Dokázala to firma Potato Parcel.

Originálne (nielen vianočné) darčeky: kreatívne nápady slovenských a českých podnikateľov

Obdarovať blízkeho „netuctovým“ darčekom pomáhajú kreatívni podnikatelia. Čo pripravili pre zákazníkov, ktorí hľadajú niečo originálne?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky