Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.58) – Zarobte svoj prvý milión – na e-knihách!

Ak sa vám v niečom nedarí a na presadenie svojho plánu potrebujete súčinnosť vonkajšieho prostredia, často prichádza na výrok „Urob si sám!“. O to viac, ak máte talent na písanie a chceli by ste vydať knihu, no vydavateľstvá pred vami zatvárajú dvere. Čo tak vydať si knihu vo vlastnej réžii? A potom sa stať najlepšie predávaným autorom bez vydavateľstva na svete, ako sa dočítate v dnešnom inšpiratívnom podnikateľskom nápade?

Zobrať osud do vlastných rúk

V dnešnom príbehu bude reč o Američanovi menom John Locke. Jeho záľubou bolo písanie, no nevenoval sa mu naplno, práve naopak, mal svoje stále zamestnanie. Keď začal premýšľať nad full-time kariérou spisovateľa, prišiel na rad klasický scenár – nekonečné neúspešné obiehanie vydavateľstiev s požiadavkou vydať jeho prvotinu. Keďže John na bežných cestách nepochodil, rozhodol sa zobrať osud do vlastných rúk. Vydanie klasickej knihy v papierovej podobe vo vysokom náklade a vo vlastnej réžii nepripadalo vzhľadom k obrovským nákladom do úvahy. Ako alternatíva sa ponúkala e-kniha. Vytvorenie e-knihy je pomerne lacná záležitosť a jej distribúcia je tiež oveľa jednoduchšia. O to viac, ak je k dispozícii služba najväčšieho internetového kníhkupectva na svete Amazon pod názvom Kindle Direct Publishing (Kindle je názov čítačky e-kníh od Amazonu, pozn.red.). Ide v zásade o jednoduché online rozhranie, prostredníctvom ktorého môže akýkoľvek autor sám publikovať svoju e-knihu. Tá sa okamžite zobrazí na predaj v internetovom kníhkupectve a čitatelia si ju môžu hneď zakúpiť a stiahnuť. Takýto spôsob vydávania kníh sa za oceánom volá self-publishing (samostatné vydávanie kníh, pozn.red.) a v poslednom období sa stal veľmi populárnym. Vďaka nemu a aj vďaka e-knihám sa totiž zviditeľnil nielen John Locke, ale aj ďalší autori, ktorí by zrejme inak nemali šancu.

Článok pokračuje pod reklamou


Za 99 centov v miliónovom klube

Príbeh Johna Locka sa po vydaní jeho prvej detektívky o bývalom ostreľovačovi CIA rozbehol veľmi rýchlo. Strategickým ťahom bola zrejme aj cena e-knihy, ktorá bola priam symbolická – 99 centov. Aj vďaka tomu sa jeho knihy začali masívne predávať a sťahovať, čomu podľa samotného autora dopomohli aj ústne odporúčania. John napriek povzbudivým prvým výsledkom neopustil svoje zamestnanie a písal vo voľnom čase. Za 6 mesiacov napísal 6 bestsellerov v troch rôznych žánroch. Úspech nenechal na seba dlho čakať. Za prvých 5 mesiacov predaja si cez Amazon kúpilo Johnove knihy 1 100 000 čitateľov. Keď si počet stiahnutých kníh vynásobime ich cenou... dostaneme sa k Johnovmu miestu v tzv. KINDLE MILLION SALES CLUB (Klub miliónových autorov Kindle, pozn.red.). V tomto rebríčku je John Locke jediný autor bez vydavateľstva a zároveň sa stal prvým autorom, ktorý bez vydavateľstva v intermetovom kníhkupectve Amazon dosiahol prvú priečku najobľúbenejších e-kníh. Výpočtom jeho úspechov sme však ešte neskončili – sympatický Locke si získal aj titul New York Times best-selling autor. To všetko bez akejkoľvek reklamy. Vo voľnom čase, len s vlastným talentom a minimálnym úsilím s prípravou e-knihy...


E-knihy na Slovensku

Na koniec tohto príbehu je potrebné povedať, že John Locke mal a má výhodu v neporovnateľne väčšom anglicky hovoriacom publiku. Do kariet mu hral navyše aj fakt, že v USA sú e-knihy oveľa obľúbenejšie ako u nás. Čítačky a e-knihy sa však pomaly ale isto dostávajú do povedomia aj u nás. Môžeme to teda zobrať z toho optimistickejšieho hľadiska a pokúsiť sa zaplniť medzeru na trhu, kým je ešte prázdna. Samostatné publikovanie (e-kníh) je plnohodnotným riešením aj  pre našich šikovných autorov a ak do úvahy ešte zoberieme aj možnosť dať si knihu preložiť a publikovať ju priamo v zahraničí, úspech Johna Locka už nemusí ostať neporaziteľný.
Ak vás príbeh Johna zaujal a chceli by ste vedieť viac o jeho ceste za slávou, môžete si cez Amazon zakúpiť aj jeho ďalšiu e-knihu, tentokrát s názvom „How I Sold 1 Million eBooks in 5 Months“ (Ako som predal milión e-kníh za 5 mesiacov, pozn.red.), možno aj vás inšpiruje k spisovateľskému a podnikateľskému začiatku...

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ekologické projekty hýbu aj slovenským podnikateľským prostredím

Že sa oplatí myslieť na ekológiu aj v biznise, dokazujú viaceré úspešné projekty. Aké inovácie vymysleli slovenskí podnikatelia a akú podporu môžu zelené podniky získať?

Nápady na podnikanie: inšpirácia zo zahraničia

Riešenie problémov spočíva často v jednoduchých inováciách. Inšpirujte sa podnikateľskými nápadmi, ktoré si na trhu našli svoje miesto aj zákazníkov.

Ako chrániť životné prostredie? Jedlé slamky ako jedno z riešení

Ako eliminovať množstvo slamiek, ktoré často končia v prírode? Úspešné podnikateľské nápady prišli s riešením, slamka sa dá napríklad zjesť.

Ako bojovať proti škodcom bez chémie? Zatočí s nimi hydina

Jednoduchý nápad sa stal úspešným biznisom. Prenájom kačíc sa postará o zárobok ich majiteľke, zákazníkom zasa o ekologické odstránenie škodcov zo záhrady.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky