Ekologická móda – ručne pletené oblečenie, z ktorého deti nevyrastú

Jednoduché, no moderné oblečenie pre deti, ktoré rastie spolu s nimi, vyrába islandská spoločnosť AS WE GROW. Ručne pletené odevy z ekologických materiálov môžu nosiť deti dlhšie ako pár mesiacov.

Značku AS WE GROW založili v roku 2012 dve Islanďanky – právnička Gréta Hlöðversdóttir a módna návrhárka María Th. Ólafsdóttir. Inšpiroval ich príbeh o pletenom vlnenom svetri z Reykjavíku, ktorý sa už viac ako desať rokov dedí z dieťaťa na dieťa, pričom sa presúva nielen po celom Islande, ale istú dobu mal svoje miesto aj v šatníku v Amsterdame. Tento sveter bol základom myšlienky začať vyrábať oblečenie pre deti, ktoré bude rásť spolu s nimi, a vydrží dlhšie ako len jednu sezónu. Pre každý navrhovaný kúsok je príznačná kvalita, ktorá nielen osloví zákazníka, ale aj vydrží niekoľko generácií. Dôraz na tradičný dizajn vyvoláva pocit domácej výroby z čias, keď bolo oblečenie skôr ručne vyrábané ako nakupované.

Kúsky AS WE GROW sú kvalitné a trvalo udržateľné

Oblečenie sa vyrába tradičnými metódami ručného pletenia s použitím materiálov, ktoré sú ekologickejšie a recyklovateľné – ide o vlnu z alpaky či biobavlnu. Všetky kúsky sú navrhnuté a vyvinuté na Islande a celý proces výroby odevov je udržateľný. Vlna a bavlna neobsahujú žiadne pesticídy ani hormóny. Produkcia týchto materiálov má navyše certifikáciu Fair Trade, ktorá sa zaoberá spôsobom obchodovania s výrobcami z rozvojových krajín.

Aby bol koncept detského oblečenia AS WE GROW udržateľný, jedným z najdôležitejších faktorov je, že každý kúsok je navrhnutý tak, aby rástol spolu s dieťaťom, a namiesto jednej zodpovedá až trom štandardným detským veľkostiam. To umožňuje dlhodobé používanie oblečenia, vďaka čomu sa menej plytvá peniazmi, a tak rodičia ušetria. Každý kúsok AS WE GROW môže jedno dieťa nosiť aspoň 1,5-krát dlhšie ako iný detský odev. Veľkosti pre chlapcov a dievčatá sú rozdelené na 6 až 18 mesiacov, 3 až 5 rokov a 6 až 8 rokov. Materiál oblečenia je prispôsobivý a menším deťom sa sveter dá napríklad založiť na rukávoch, zatiaľ čo pri starších deťoch sa rukávy vystrú, vďaka čomu je sveter opäť vhodný na nosenie.

Neskôr začala spoločnosť vyrábať okrem oblečenia pre deti aj oblečenie pre dospelých, a to najmä svetre, čiapky a šály, na ktoré využívajú zostatkovú priadzu.

3, 4 aj 5-ročné dieťa na fotke v tom istom svetri Zdroj: aswegrow.is
3, 4 aj 5-ročné dieťa na fotke v tom istom svetri Zdroj: aswegrow.is

Spoločnosti záleží na dobrých podmienkach pre pracujúcich

Spoločnosť AS WE GROW vybudovala úspešný obchod nielen so zreteľom na udržateľné použitie a životný cyklus oblečenia, čo vedie k znižovaniu odpadu, no ich produkty sa vyrábajú v továrňach s modernými zariadeniami. Takáto výroba je síce o niečo drahšia, ale pre ľudí vyrábajúcich odevy aj pre životné prostredie má výrazné výhody. Vyššie výrobné náklady sa však premietajú aj do ceny – jeden sveter tejto značky stojí približne 80 až 90 eur.

Napriek vyššej cene je značka obľúbená a prerazila aj v zahraničí

V roku 2018 získalo detské oblečenie AS WE GROW ocenenie „najlepšia ekologická móda pre deti”. Spoločnosť má viacero kamenných prevádzok na Islande, ako aj internetový obchod, vďaka ktorému predáva svoje kúsky aj do zahraničia. 85 % zákazníkov tvoria domáci obyvatelia Islandu, avšak 15 % z tržieb firma dosahuje vďaka zahraničným objednávkam – najčastejšie z New Yorku, Berlína a Kodane. 

Zdroje: aswegrow.is, grapevine.is, icelandmag.is, woollykins.com.au

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Plyšová hračka povie deťom rozprávku na dobrú noc namiesto rodiča

Inteligentná hračka, ktorá je pôsobivou náhradou tabletov a smartfónov, deti dokáže nielen zaujať, ale aj učiť a byť im priateľom. Vynález právnika prerazil na ruskom trhu, cieľom je ale svet.

Krabička FabFitFun obsahuje všetko pre zdravý životný štýl

Z webovej stránky, ktorá hodnotila kozmetické a zdravotnícke produkty, sa stala predplatiteľská služba. Balíčky s kvalitnými kozmetickými produktmi pravidelne tešia viac ako milión zákazníkov.

BibeCoffee dokáže vďaka monitorovaniu kávovarov minimalizovať straty kaviarní

Niet nad chutnú a kvalitnú kávu, avšak dôležitý je aj kávovar. Ak nie je v dobrom stave, môže ovplyvniť kvalitu a chuť aj tej najvýnimočnejšej kávy. Trojica priateľov z Grécka však vymyslela spôsob, ako je možné tento problém riešiť.

Navigácia v topánkach – inovatívne vložky vedú do cieľa pomocou vibrácií

Špeciálne vložky v topánkach nahradia navigáciu v telefóne, pomáhajú nevidiacim, no aj športovcom a ďalším. O predobjednávky nebola núdza a produkt zaujal vo viac ako sto krajinách sveta.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky