Claudi & Fin – úspešný biznis z náhodného rozhovoru na detskom ihrisku

Trend mamičiek – podnikateliek je nový fenomén nielen západnej Európy. Veľa úspešných podnikateliek, ktoré naštartovali svoj biznis počas materskej dovolenky, nájdeme aj na Slovensku.

Starostlivosť o dieťa bezpochyby nie je jednoduchou záležitosťou, no niektorým ženám sa podarí počas materskej dovolenky naštartovať vlastné podnikanie s vidinou, že sa už nebudú musieť vrátiť do starej práce. Lucy Woodhouse a Meriel Kehoe z Veľkej Británie sú dve mamičky, ktoré sa celkom náhodou stretli na detskom ihrisku počas toho, ako dávali pozor na svoje hrajúce sa deti a spoločne založili úspešný biznis.

Zdravá maškrta pre deti

Nápad vyrábať mrazený jogurt pre deti v tvare nanuka vznikol ako inšpirácia pri návšteve USA, počas ktorej si Lucy uvedomila veľkú popularitu mrazeného jogurtu. Predstavila tento nápad Meriel a spolu sa pustili do výroby mrazeného jogurtu pre deti. Prvotná inšpirácia síce pochádza z cesty do zahraničia, ale hlavnou motiváciou pre Lucy bolo zároveň vytvoriť zdravú maškrtu pre svoju dcéru Claudi. Lucy bola frustrovaná z ponuky nekvalitných potravín, a tak sa rozhodla vytvoriť vlastnú sladkosť podľa jej preferencií. Nanuky Claudi & Fin obsahuju iba 50 kalórií na kus a sú vyrobené z kvalitných surovín bez pridania chemických látok.

Okrem samotnej kvality produktu a použitých surovín je silným argumentom značky Claudi & Fin hlavne použitie mien detí Lucy a Meriel. Ako už bolo spomenuté, Claudi je dcéra Lucy a Fin zase syn Meriel. Značka Claudi & Fin takto hovorí, že v týchto zdravých nanukoch nie je nič, čo by nedali mamy svojim vlastným deťom. Kupujúcim, a čo je najdôležitejšie – rodičom, to dáva znak dôvery.

Prvé várky jogurtu ponúkali v poldecákoch

Spoločnosť na výrobu mrazeného jogurtu gréckeho štýlu orientujúcu sa špeciálne na deti založili Lucy a Meriel v roku 2012. Pred samotným založením spoločnosti svoj produkt najprv testovali. Jogurt začali pripravovať pre svoje ratolesti najprv v poldecákoch a ponúkať vo svojom okolí. Samotný tvar poldecáku pravdepodobne nebol najšťastnejší výber vzhľadom na detského koncového užívateľa, ale ako to býva pri rozbehu podnikania – čo je doma, to sa počíta. Prvé várky mrazeného jogurtu boli pripravené na požičanom stroji na výrobu zmrzliny.

Výhra v Startup súťaži a finančná investícia

Lucy a Meriel plánovali najprv svoje mrazené jogurty predávať na lokálnych remeselných trhoch, ale v roku 2013 sa im podarilo vyhrať startupovú súťaž “PitchUp with Sainsbury’s”. Spomedzi 400 súťažiacich Claudi & Fin zvíťazilo a získalo investičnú pomoc. Spolu s pomocou získali aj prvú veľkú objednávku na 16 000 nanukov od britskej siete supermarketov Sainsbury’s .

Zaujímavosťou je, že zatiaľ sú v ponuke iba dve príchute mrazeného jogurtu – jahoda a mango. Napriek tomu úspech a popularita Claudi & Fin priam prenasleduje. Obrat za minulý rok sa hýbal na úrovni 750 000 libier a zakladateľky stále vlastnia 90% spoločnosti. Iba 10% Claudi & Fin je v rukách dvoch externých investorov. Úspech tomuto produktu prinieslo fantastické cielenie, celkový branding a kvalita produktu, ale aj fakt, že Meriel pracovala dlho v mediálnom prostredí a priniesla do Claudi & Fin cenné mediálne kontakty, a tak aj publicitu a reklamu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zážitkové aktivity: netradičné spôsoby, ako slovenskí podnikatelia lákajú turistov

Na Slovensku je mnoho zaujímavých miest a aktivít na trávenie času s rodinou či priateľmi. O turistov je veľký boj a konkurencia veľká – ako sa vynašli slovenskí podnikatelia?

Alexandra Šeligová z Ihličkova: Recept starých rodičov pretavila do úspešného podnikania

Rodina je za vznikom jej firmy, no nenahraditeľnú úlohu má aj v jeho fungovaní. Zakladateľka Ihličkova o výhodách rodinného podnikania, aj o prínose koronakrízy a súťaže Mladý inovatívny podnikateľ.

Dvanásť rád pre jednoduchšie rozbehnutie biznisu, ktoré budete milovať

Ako premeniť svoj nápad na podnikanie a splniť si tak sen, aj keď nemáte veľký kapitál? Na základe vlastných skúseností radí hudobník, ktorý sa „nechtiac“ stal úspešným podnikateľom.

Glamping vo svete: pestrá paleta netradičných ubytovaní so zachovaným komfortom

Novodobý trend medzi ubytovacími zariadeniami sa teší veľkému záujmu. Ako ho uchopili podnikatelia a akým spôsobom svojim zákazníkom prinášajú netradičné kempovanie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky