Hodnota vianočných objednávok e-shopov od BiznisWebu medziročne vzrástla o 21%

Za vianočné darčeky sme ochotní zaplatiť čoraz viac. Na internete nakupujeme najmä kozmetiku, oblečenie, spodnú bielizeň, hračky pre deti či šperky.

Podľa prieskumu BiznisWeb.sk, ktorý ponúka redakčný systém na tvorbu e-shopu a webstránky, hodnota objednávok u slovenských e-shopov medziročne vzrástla až o 21 %.

„V prieskume sme zisťovali medziročný nárast objednávok vybraných e-shopov v období od 1. do 23.12.2015 a v rovnakom období v roku 2016. Medziročný nárast hodnoty objednávok u slovenských klientov stúpol o 21% a u českých o 13%. V Českej republike je však trh rozvinutejší, preto je menší nárast pochopiteľný,” popisuje výsledky prieskumu Peter Polakovič, CEO BiznisWeb.sk/ByznysWeb.cz.

Vianočné koláčiky cez internet

Slováci v špecializovaných e-shopoch objednávajú aj zákusky či drobné vianočné pečivo.

„Najmasívnejší medziročný nárast hodnoty objednávok sme zaznamenali u e-shopov ponúkajúcich cukrárske výrobky a pomôcky na pečenie či zdobenie. Jednalo sa v priemere o 187 % zvýšenie oproti roku 2015,” vysvetľuje Polakovič.

Zdravie pod stromčekom

Slováci svojim blízkym kupujú aj praktické a zdravé darčeky, ako napríklad fitness a výživové doplnky, ale aj programy na chudnutie alebo jedálničky na mieru. E-shopy ponúkajúce komplexné balíčky na chudnutie zaznamenali v porovnávanom období v priemere až 58% nárast hodnoty objednávok.

E-shopy s fitness doplnkami priemerne 31 % medziročný nárast hodnoty objednávok.

Ako získať viac objednávok v roku 2017?

Podľa klientov BiznisWebu je dôležité udržať si aj v náročných predajných obdobiach 100 % zákaznícky servis,venovať sa obsahovému marketingu a on-page SEO, využívať e-mailové kampane a samozrejme Google AdWords či reklamu na Facebooku.

Tú správnu marketingovú stratégiu si musí každý e-shop nájsť sám. Ideálne je, ak má k dispozícii štatististické údaje z minulých rokov.

„Na základe spätnej väzby od našich klientov jasne vyplýva, že trendom a najlepšou cestou k úspechu je multikanálový marketing. Dôležité je však poznať svoju cieľovú skupinu a svoje stratégie prispôsobiť mobilným zariadeniam, ktoré každý rok zohrávajú významnejšiu úlohu. Z tohto pohľadu je nevyhnutné prevádzkovať e-shop s responzívnou verziou, kedy sa dizajn e-shopu a webstránky automaticky prispôsobí šírke displeja konkrétneho zariadenia,” uvádza Polakovič.

Okrem responzívneho webdizajnu sú základom úspechu aj samotné funkcie e-shopu, ktoré dokážu urýchliť vybavenie a expedíciu objednávky. Okrem skladového hospodárstva a fakturačného systému sem určite patrí aj ponuka online platieb či vyzdvihnutia zásielky v balíkomatoch, parcelshopoch či v zásielkovniach.

„Som veľmi spokojný, že sa vianočná sezóna 2016 našim e-shopárom vydarila. Verím, že k úspechu im pomohlo aj priame napojenie na dopravcov a ďalšie skvelé funkcie, o ktorých rozhodli hlasovaním v Knihe prianí,” dodáva Peter Polakovič.

O prieskume

Prieskumu Medziročný nárast objednávok e-shopov od BiznisWebu 2015-2016 sa zúčastnilo 200 náhodne vybraných slovenských e-shopov využívajúcich verziu systému Flox 3 od BiznisWeb.sk a 150 náhodne vybraných e-shopov pôsobiacich na českom trhu využívajúcich českú verziu ByznysWeb.cz. V prieskume boli použité interné dáta klientov získané porovnaním celkovej hodnoty objednávok vo vymedzenom období (od 1. - 23.12.2015 a 2016).

O BiznisWebe

BiznisWeb je lídrom medzi dodávateľmi e-shopových riešení na slovenskom trhu. Od roku 2003 vyvíja vlastný redakčný systém na tvorbu e-shopov a webstránok. Aktuálne ho využíva približne 5000 klientov na celom svete. Prioritou BiznisWebu je používateľsky prívetivé, moderné a cenovo dostupné riešenie pre tvorbu e-shopu či webstránky s bohatou funkcionalitou a profesionálnou zákazníckou podporou. Viac informácií o službách a novinkách nájdete na BiznisWeb.sk.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Poznáme top 7 tém tohtoročnej e-shop konferencie CREATIVE summit & EXPO

Od objednávky k objednávke či od produktu k zákazníkovi. Aj tak by sme mohli charakterizovať bežný deň majiteľov e-shopov. Chod internetového obchodu si vyžaduje veľa času a energie a na sledovanie trendov či noviniek z tejto sféry tak nezostáva veľa času. Ako to dobehnúť?

Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet

Za akých okolností môže spotrebiteľ odstúpiť od uzatvorenej zmluvy a vrátiť zakúpený tovar? Ako by mal podnikateľ v takomto prípade postupovať? Prinášame vám rady a tipy, ako postupovať pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy do 14 dní.

Geo-blocking (geografické blokovanie) a jeho zrušenie od 3.12.2018

Európska únia zrušila s účinnosťou od 03.12.2018 tzv. geoblocking (geografické blokovanie). Čo je podstatou geo-blockingu a čo prinesie v praxi jeho zrušenie?

Ako zvýšiť obrat vášho e-shopu? Skúste navštíviť CREATIVE summit

Či ešte len začínate, alebo ste skúsenejší e-shopár, vždy je kam napredovať. Ale kde získať užitočné tipy pre váš e-commerce biznis? Kde nájsť odpovede na svoje otázky? Vyskúšajte konferenciu bez komerčných rečí - CREATIVE summit. Spíkri budú hovoriť o SEO, content aj e-mail marketingu, expanzii a ďalších témach. Nebudú však prezentovať svoju firmu či chváliť svoje projekty, ako to zvyčajne býva. Ale prezradia vám praktické informácie, ktoré viete následne zaviesť aj do vášho biznisu. A čo ešte?