Content marketing prioritou online marketingu v roku 2014

Content marketing prioritou online marketingu v roku 2014

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Online marketingové aktivity v roku 2014 by mali začínať aj končiť pri tvorbe kvalitného obsahu. Časy nekvalitných webov a duplikovaného obsahu sú už dávno preč. Kvalita rozhoduje.

O čom je content marketing (obsahový marketing)?

Už nejakú dobu rezonuje medzi online marketérmi pojem “Inbound marketing”, ktorý v podstate zoskupuje všetky online aktivity od získania pozornosti potenciálnych zákazníkov až po ich záujem a konverziu. Veľmi dobre znázorňuje jednotlivé štádia a online kanály inbound marketingu nasledujúci obrázok:

Inbound marketing vytvára koncept pre využitie rôznych foriem propagácie a tvorby obsahu pre všetky štádia nákupného procesu (o tejto téme sme už na Podnikajte.sk písali). A tu nastupuje content marketing alebo po slovensky obsahový marketing. Či už chcete zákazníka spoznať, niečo mu predstaviť, predať alebo ho po nákupe potešiť, vždy existuje spôsob, ako to urobiť kvalitným obsahom.

Prečo je content marketing prioritou online marketing v roku 2014?

Prečo sa dopopredia dáva tvorba kvalitného obsahu až teraz? Pred desiatimi rokmi nebola na internete taká konkurencia stránok ako je tomu dnes. Užívatelia si tak nemohli veľmi vyberať a boli radi, že našli aspoň z časti to, čo hľadali.

Pred desiatmi rokmi boli ľudia menej vzdelaní aj pri používaní internetu. Dôverovali prakticky hocičomu, čo sa aspoň trošku tvárilo ako webová stránka. Vznikal tak priestor pre duplicitný obsah, weby vytvorené len kvôli reklame alebo dokonca cielene škodlivé webové stránky.

Pred desiatimi rokmi ľudia nevedeli vyhľadávať. Väčšinou do vyhľadávača zadávali jednoslovné všeobecné výrazy a čakali na výsledok. Dnes je len približne 35% vyhľadávaní jednoslovných a dokonca až 20% hľadaní je 4 a viac slovných. Tu vzniká obrovský priestor pre tvorbu obsahu, ktorý bude cieliť konkrétne a špecifické kľúčové slová (takzvané long tail frázy). Google dokonca uvádza štatistiky, podľa ktorých sa 25% hľadaných výrazov nikdy predtým nehľadalo. To jasne demonštruje snahu ľudí získať čo najpresnejšiu odpoveď na konkrétne otázky. 


Zdroj: http://www.thelongtail.com/conceptual.jpg

Obsahový marketing začal byť dôležitý aj kvôli samotným vyhľadávačom. Google a ďalšie začali postupne upravovať svoje vyľadávacie algoritmy a začali klásť väčší dôraz na obsah webu ako napríklad na počet spätných odkazov (častá metrika úspechu optimalizácie pre vyhľadávače - SEO)

Videoblog o budúcnosti vyhľadávania

Čo všetko zahŕňa content marketing?

Content marketing by mal byť preto automatickou súčasťou akejkoľvej online aktivity firiem a organizácií. Ľudia očakávajú pridanú hodnotu, ktorú im viete poskytnúť len kvalitným a unikátnym obsahom, ktorý pre nich vytvoríte. Pre zdielanie zaujímavostí internetu majú svojich Facebook priateľov a nepotrebujú vás.

Content marketing ale nie je len o bezcielnej tvorbe obsahu. Tak ako všetko ostatné, aj ten musí mať víziu/stratégiu a musí korešpondovať s ostatnými marketingovými aktivitami firmy na internete aj mimo neho.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.


O trendoch v online marketingu budú diskutovať Visibility, Triad Advertising a PS:Digital

Byť o krok, aj dva, dopredu a byť pripravený na trendy, ktoré ovládnu online marketing v blízkej budúcnosti! O tom bude večer so série SmartTalk, ktorý sa so skúsenými hráčmi v slovenskej reklame pozrie na trendy v online marketingu. Hosťami podujatia budú v utorok 19. marca v KC Dunaj agentúry Visibility, Triad Advertising a PS:Digital. Moderátorom večera bude Kamil Aujeský.

Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?