Content marketing prioritou online marketingu v roku 2014

Content marketing prioritou online marketingu v roku 2014
Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Online marketingové aktivity v roku 2014 by mali začínať aj končiť pri tvorbe kvalitného obsahu. Časy nekvalitných webov a duplikovaného obsahu sú už dávno preč. Kvalita rozhoduje.

O čom je content marketing (obsahový marketing)?

Už nejakú dobu rezonuje medzi online marketérmi pojem “Inbound marketing”, ktorý v podstate zoskupuje všetky online aktivity od získania pozornosti potenciálnych zákazníkov až po ich záujem a konverziu. Veľmi dobre znázorňuje jednotlivé štádia a online kanály inbound marketingu nasledujúci obrázok:

Inbound marketing vytvára koncept pre využitie rôznych foriem propagácie a tvorby obsahu pre všetky štádia nákupného procesu (o tejto téme sme už na Podnikajte.sk písali). A tu nastupuje content marketing alebo po slovensky obsahový marketing. Či už chcete zákazníka spoznať, niečo mu predstaviť, predať alebo ho po nákupe potešiť, vždy existuje spôsob, ako to urobiť kvalitným obsahom.

Prečo je content marketing prioritou online marketing v roku 2014?

Prečo sa dopopredia dáva tvorba kvalitného obsahu až teraz? Pred desiatimi rokmi nebola na internete taká konkurencia stránok ako je tomu dnes. Užívatelia si tak nemohli veľmi vyberať a boli radi, že našli aspoň z časti to, čo hľadali.

Pred desiatmi rokmi boli ľudia menej vzdelaní aj pri používaní internetu. Dôverovali prakticky hocičomu, čo sa aspoň trošku tvárilo ako webová stránka. Vznikal tak priestor pre duplicitný obsah, weby vytvorené len kvôli reklame alebo dokonca cielene škodlivé webové stránky.

Pred desiatimi rokmi ľudia nevedeli vyhľadávať. Väčšinou do vyhľadávača zadávali jednoslovné všeobecné výrazy a čakali na výsledok. Dnes je len približne 35% vyhľadávaní jednoslovných a dokonca až 20% hľadaní je 4 a viac slovných. Tu vzniká obrovský priestor pre tvorbu obsahu, ktorý bude cieliť konkrétne a špecifické kľúčové slová (takzvané long tail frázy). Google dokonca uvádza štatistiky, podľa ktorých sa 25% hľadaných výrazov nikdy predtým nehľadalo. To jasne demonštruje snahu ľudí získať čo najpresnejšiu odpoveď na konkrétne otázky. 

Zdroj: http://www.thelongtail.com/conceptual.jpg

Obsahový marketing začal byť dôležitý aj kvôli samotným vyhľadávačom. Google a ďalšie začali postupne upravovať svoje vyľadávacie algoritmy a začali klásť väčší dôraz na obsah webu ako napríklad na počet spätných odkazov (častá metrika úspechu optimalizácie pre vyhľadávače - SEO)

Videoblog o budúcnosti vyhľadávania

Čo všetko zahŕňa content marketing?

Content marketing by mal byť preto automatickou súčasťou akejkoľvej online aktivity firiem a organizácií. Ľudia očakávajú pridanú hodnotu, ktorú im viete poskytnúť len kvalitným a unikátnym obsahom, ktorý pre nich vytvoríte. Pre zdielanie zaujímavostí internetu majú svojich Facebook priateľov a nepotrebujú vás.

Prečítajte si tiež

Content marketing ale nie je len o bezcielnej tvorbe obsahu. Tak ako všetko ostatné, aj ten musí mať víziu/stratégiu a musí korešpondovať s ostatnými marketingovými aktivitami firmy na internete aj mimo neho.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Juraj Sasko
Juraj Sasko

Raditeľ agentúry VISIBILITY a spoluzakladateľ asociácie internetových marketingových agentúr. Prednáša na Univerzite Komenského, UCM v Trnave a odborných konferenciách. Je expertom najmä na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), online reputation management, online marketing a Google Analytics.


Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.

Prepojenie online a offline sveta v reklame

Viac ako polovica nákupov na predajniach je ovplyvnená online reklamou. Také sú údaje z interných štatistík Facebooku. Otázka znie, ako prepojiť online prostredie s offline predajmi a domerať priamy dopad na tržby.

Investujete do digitálneho marketingu a nedarí sa vám? Možno vám chýba digitálna stratégia!

Ak vám vaše marketingové aktivity v online neprinášajú požadované výsledky napriek tomu, že do nich investujete značnú časť rozpočtu, je čas zamyslieť sa nad vašou digitálnou stratégiou.

Tri príklady natívnej reklamy zo sveta

Ak chcete využívať natívnu reklamu, dajte si pozor, aby ste ňou rozprávali príbeh a nešírili strohé PR o sebe. Pozrite si príklady, ako sa to dá robiť.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky