Content marketing - povedzte zákazníkovi niečo, čo nevie

Content marketing - povedzte zákazníkovi niečo, čo nevie

Pred príchodom webu a sociálnych sietí existovalo iba niekoľko možností ako sa dostať do povedomia širokej verejnosti. Firma si mohla kúpiť masívnu reklamnú kampaň alebo mať širokú sieť často otravných predajcov. V nasledovnom článku poukážeme na iný prístup k marketingu. Rozvoj webu a sociálnych sietí umožnil firmám realizovať nový spôsob komunikácie so zákazníkom, ktorý je v porovnaní s tradičnými formami marketingu lacnejší a efektívnejší.

Čo je to content marketing?

Content marketing je taký spôsob komunikácie so zákazníkmi, prostredníctvom ktorej si firma dlhodobo buduje kvalitné renomé a povesť odborníka vo svojej oblasti. Takáto forma komunikácie v prvom rade vzdeláva zákazníkov o probléme, ktorý sa produktom pokúšajú riešiť. Ak napríklad výrobca bezpečnostných dverí bude vzdelávať svojich zákazníkov (formou blogu, odborných článkov, TV relácie) o vlámaniach a tipoch, ako nedať zlodejom šancu, veľmi trefne tým poukáže na svoj produkt a jeho výhody, čím vyvolá dopyt po ňom. Iným príkladom je ak predajca pneumatík formou videoblogu vzdeláva o bezpečnej jazde v daždi a snehu.

Ak firma začne na webe (vlastná web stránka, blog) vytvárať odborný obsah, ktorý dáva odpovede na otázky/problémy, ktoré zákazníci majú, rieši tým niekoľko problémov:

  1. zákazníkom hovorí to, čo nevedia, pomáha im riešiť ich problém;
  2. ukazuje, že danej problematike rozumie;
  3. oslovuje s informáciami zákazníkov čase, kedy informácie hľadajú a často sú blízko nákupného rozhodnutia.

Ako vytvoriť hodnotný obsah?

  1. je potrebné sa odosobniť od produktov firmy a zamerať sa na problémy zákazníkov. (Vychádzajte z predpokladu, že vaše produkty nikoho okrem vás nezaujímajú. Ľudia sa zaujímajú najmä sami o seba a o to, ako si vyriešiť vlastné problémy. Ľudia zároveň s tým, čo ich zaujme, radi oboznamujú svoje okolie.);
  2. pri tvorbe obsahu je potrebné vychádzať z cieľov firmy (cieľom môže byť napr. rast tržieb);
  3. dôležitý je titulok (musí zákazníka zaujať);
  4. obsah musí byť tvorený „jazykom“ vášho publika, je dobré ak obsahuje aj príklady;
  5. Váš produkt alebo službu komunikujte nenásilne a podprahovo (ak chcete reklamu pre reštauráciu, tak príkladom na podprahovú komunikáciu je napr. on-line kurz varenia, ktorý bude viesť váš šéfkuchár v priestoroch vašej reštaurácie).

Svojej firme dáte publikovaním odborných článkov, videoblogov a podobne punc kvality a dôveryhodnosti. Zároveň robíte svojej firme kontinuálnu reklamu, ktorá je efektívnejšia ako nárazové reklamné kampane. Dávate totiž zákazníkom informácie v čase, kedy ich hľadajú.

Ako obsah šíriť?

Ak začnete tvoriť hodnotný obsah, tak zákazníci majú niekoľko možností ako sa k nemu dostať:

  1. zo strednodobého hľadiska Vám pomôžu vyhľadávače, najmä ak máte texty dobre optimalizované;
  2. oslovte blogerov, reportérov a upozornite na svoj obsah. Je dôležité, aby tí, ktorí dokážu osloviť cieľové skupiny, o vašom obsahu vedeli;
  3. využite sociálne siete, youtube a iné kanály;
  4. ponúknite odmenu pre ľudí, ktorí budú šíriť pozitívnu reklamu (napr. vaši spokojní zákazníci);
  5. publikujte na renomovaných weboch, ktoré majú dostatočnú návštevnosť, navštevuje ich Vaša cieľová skupina a majú vysoký page-rank.

Poskytujete produkt alebo službu vhodnú pre podnikateľov a máte záujem o prezentáciu formou content marketingu na portáli www.podnikajte.sk? Pre viac informácií nás kontaktujte.

Web má v prvom rade predávať

Content marketing ukáže potenciálnym zákazníkom cestu k prahu virtuálnych dverí vašej firmy, teda na Váš web. Ak tam už zákazník príde, tak ďalším kľúčovým faktorom je to, čo sa s ním bude ďalej diať. Významnú úlohu zohráva štruktúra vášho webu.

Dobrou radou je ak rozčleníte informácie na webe podľa cieľových skupín zákazníkov. Z hlavnej stránky sa musia vedieť rýchlo presunúť do časti, ktorá je pre nich určená.

Porovnanie tradičného a novodobého prístupu k marketingu

Popis rozdielov medzi tradičnými formami marketingu a PR nájdete v čitateľsky veľmi príjemnej podobe zhrnutý v knihe, ktorú napísal David Meerman Scott pod názvom Nové pravidlá marketingu & PR. Z uvedenej publikácie sme čerpali aj pri zostavení nasledovnej tabuľky:

Tradičný marketing a PR Novodobý marketing a PR
1. marketing znamenal jednoducho reklamu 1. marketing je viac ako reklama
2. reklama musela oslovovať masy 2. marketéri musia presunúť svoju pozornosť od marketingu pre masy na stratégiu oslovenia veľkého počtu neuspokojených špecifických skupín zákazníkov
3. reklama fungovala na princípe vyrušovania ľudí vo viere, že jej budú venovať pozornosť 3. marketing má dodávať obsah v čase, keď to vaša cieľová skupina potrebuje, nemá ľudí vyrušovať
4. reklama bola jednosmerná od firmy k zákazníkovi 4. Blogy, online video, e-knihy, tlačové správy umožňujú priamu komunikáciu so zákazníkom
5. reklama sa týkala výlučne predaja produktov 5. ľudia chcú participáciu, nie propagandu. Firmy musia motivovať ľudí na nákup kvalitným on-line obsahom
6. reklama bola založená na časovo obmedzených kampaniach 6. trendom je budovať svoje dobré meno kontinuálne
7. kreativita bola považovaná za najdôležitejšiu zložku reklamy. Pre reklamné agentúry bolo dôležitejšie získať za kampaň ocenenia ako nových zákazníkov pre klienta 7. marketing nie je o oceneniach pre agentúry, ale o získavaní nových zákazníkov
8.  reklama a PR boli oddelené disciplíny 8. deliace čiary medzi marketingom a PR sú na webe nejasné

 

Poskytujete produkt alebo službu vhodnú pre podnikateľov?

Ukážte zákazníkom, že problematike rozumiete a prezentujte sa formou content marketingu na portáli www.podnikajte.sk. Takáto prezentácia Vám umožní osloviť stovky nových zákazníkov z radov začínajúcich aj existujúcich malých podnikateľov. Pre viac informácií nás kontaktujte.
 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Natívna reklama - ako z nudnej PR správy vytvoriť pútavý obsah

Túto chybu robia mnohé firmy. Chcú pritiahnuť zákazníkov obsahom, preto dajú na web PR správu o jedinečnosti vlastných produktov. Keď to nefunguje, na obsahovú (natívnu) reklamu zanevrú. Ako teda urobiť natívnu reklamu tak, aby fungovala?

Analýza kľúčových slov

Na čo slúži analýza kľúčových slov, ako postupovať pri jej tvorbe, koľko času a peňazí vás bude stáť?