Poďte von, alebo 5 dôvodov, prečo má vonkajšia reklama stále zmysel

Je veľkou chybou myslieť si, že reklama by sa mala dnes robiť len na internete. Aj billboardy, či citylighty dokážu inzerentom priniesť v dnešnej dobe želaný efekt, ak sa vonkajšia reklama urobí kvalitne a profesionálne. Teraz si priblížime niekoľko dôvodov, prečo sa stále oplatí robiť vonkajšiu reklamu.

Fakt, že žijeme v dobe internetu, sa nedá nijak spochybniť. Presúva sa tam čím ďalej tým väčšia časť nášho života a voľného času. Navyše vďaka nemu môžeme množstvo vecí vyriešiť v kľude, z pohodlia domova. To sa týka aj nakupovania. Tomu sa musel prispôsobiť marketing, ktorý sa stále viac digitalizuje. Prečo ale napríklad politické strany pred voľbami stále vydávajú papierové noviny, stretávajú sa s občanmi a používajú billboardy? Áno, pretože tento spôsob propagácie stále funguje, len ho je treba urobiť kvalitne a profesionálne. Prečo sa stále oplatí robiť vonkajšiu reklamu?

Tu ma uvidia všetci

Predovšetkým si musíte uvedomiť, aká je vaša cieľová skupina. Sú to najmä ľudia stredného a staršieho veku? Tak presne tieto generácie internet príliš nepoužívajú a akákoľvek inzercia na ňom vyznie do prázdna. U ľudí nad tridsať rokov nebol internet od malička bežnou súčasťou ich života, takže jeho používanie v súčasnosti je individuálne.

Celkovo dnes milióny ľudí na Slovensku stále nepoužívajú internet každý deň, nemalé percento z nich v podstate vôbec. Práve na nich je potrebné zacieliť pomocou vonkajšej reklamy, či už formou letákov, plagátov či billboardov. Avšak aj pri cielení na mladších jedincov majú tieto spôsoby propagácie zmysel. Prečo?

Pretože pozornosť človeka na webe je veľmi krátka a málokto si pozerá všetky reklamy, ktoré sa mu zobrazujú. Množstvo ľudí dnes navyše používa aj AdBlock, takže vaše bannery neuvidia. Ak si však niekde všimnú billboard, budú mu venovať omnoho viac pozornosti než zvyčajne. A teda o dosť pravdepodobnejšie si vašu značku zapamätajú.

Ako sa inzerciou volá, tak sa od zákazníkov ozýva

Teraz už je nám jasné, prečo musíme ísť s reklamou von. Je však nutné si uvedomiť, akým spôsobom sa do toho obujeme. V tomto prípade záleží najmä na zameraní danej firmy.

Ak robí stavebné práce, zjavne pre ňu bude lepšie rozmiestnenie pri cestách, alebo menších dedinách, pretože ľudia tam potrebujú takýto typ služby omnoho častejšie než v meste. Kaderníctvo je zase treba inzerovať blízko miesta svojej prevádzky.

Záleží aj na rozpočte danej firmy. Musíte mať jasne stanovené, koľko peňazí ste ochotní investovať do svojej propagácie. Podľa toho je následne možné sa rozhodnúť, či vašu značku budú propagovať billboardy alebo citylighty.

Citylighty sa vyskytujú väčšinou na zastávkach MHD, alebo inde v mestách. Billboardy majú omnoho širšie spektrum toho, kde ich je možné vidieť. Pre inzerentov je dobré, že sa zakázali v blízkosti diaľnic, pretože ich množstvo už nebude šoférov tak otravovať a ich vzťah bude pozitívnejší. To nás dostáva k ďalšiemu bodu.

Neprestáva pôsobiť

Základné marketingové pravidlo často hovorí o tzv. svätej trojici. Podľa neho sa ľuďom skutočne dostane nejaký produkt pod kožu vo chvíli, keď ho zaznamenajú tri krát. Vaša propagačná plocha však množstvo chodcov zaujme každý deň, keďže budú chodiť okolo nej do práce alebo do školy. Tým budú vašej reklame neustále vystavení, takže si značku určite zapamätajú.

Vonkajšia reklama dokáže pôsobiť 24 hodín denne 7 dní v týždni. Nie je možné zbaviť sa jej krížikom, takže ju človek príjme a nechá sa skôr ovplyvniť. Len sa potom opýtajte svojich zákazníkov, koľko z nich chodilo denne okolo vášho citylightu tak dlho, až sa rozhodli vaše služby alebo produkty vyskúšať. Pravdepodobne budete prekvapení, o aké veľké percento ľudí pôjde.

Najvhodnejšia chvíľa

Takmer každého reklamy na internete otravujú. Prečo? Pretože im niečo ponúkajú vo chvíli, keď sa ľudia chcú baviť a nič neriešiť. Sami si povedzte, nad čím premýšľate cestou do práce. Čo musíte večer nakúpiť, kde kúpite dieťaťu ten nový počítač, prípadne komu necháte opraviť ten rozbitý vodovod.

A práve v tú chvíľu uvidíte billboard nejakej inštalatérskej spoločnosti. Samozrejme sa potešíte, hneď im zavoláte a dohodnete sa. Ste tak reklame v podstate vďační, že vám vytrhla tŕň z päty. Tento typ zákazníkov sa k vám bude pravdepodobne ešte dlho vracať. Vonkajšia reklama jednoducho nepôsobí ako niekto, kto by sa neustále vnucoval, je príjemnejšia.

A čo ak pôsobím iba on-line?

V takom prípade, aj keď sa to na prvý pohľad možno nezdá, rozhodne vonkajšiu reklamu vyskúšajte. Dostanete totiž svoju ponuku ku skupine ľudí, ku ktorej inak nemáte šancu preniknúť. Človek uvidí váš billboard, zaujme ho, a následne si vyhľadá viac informácií na internete. Tým sa vašimi zákazníkmi stanú aj tí, ktorí inak sotva otvoria prehliadač, takže by ste ich on-line kampaňou neoslovili. Vaša zákaznícka základňa sa rozšíri o množstvo ďalších členov.

Kto mi to zariadi?

Určite sa teraz pýtate, na koho sa obrátiť. Ako sme si už povedali, nesmie ísť o žiadneho babráka, pretože v takom prípade je lepšie rovno vyhodiť tie peniaze von oknom.

Ak teda hľadáte kvalitného sprostredkovateľa, pozrite sa na stránku www.mojeBillboardy.sk. Tá totiž združuje desiatky agentúr vlastniacich inzertné plochy na celom Slovensku, takže vám zaistia reklamu prakticky kdekoľvek.

Z ponuky viac ako dvoch tisíc miest si vyberie každý. Spoločnosť myslí aj na ekonomický faktor, takže sa na prehľadnej mape môžete pozrieť, koľko stojí reklamná plocha v Bratislave a koľko v Košiciach. Po výbere miesta ste priamo spojení s majiteľmi daných plôch, nemusíte jednať cez sprostredkovateľa. Funguje aj stránka www.mojeBillboardy.cz, kde je možné dohodnúť si inzerciu aj v Čechách.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?

Patrí Slovensko na gastronomickú mapu Michelin Guide?

Zaradenie do sprievodcu môže mať prínos pre náš cestovný ruch aj ekonomiku. Od čoho spolupráca s Michelinom závisí, aký význam by mala pre neocenené prevádzky a čo môže Slovensko ponúknuť?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky