Pavol Bankovich (Sharkam V.I.P. Catering): Iba schopný a stabilný tím vie zabezpečiť stálu kvalitu služieb

Pavol Bankovich je príkladom toho, ako cieľavedomosť a zodpovedný prístup k práci, ktorú vždy robí na 120%, vedie k úspechu.

Vyštudoval hotelovú akadémiu a už prvé kroky po škole ho zaviedli do jednej z prvých cateringových spoločností na Slovensku – Hotel Management – v ktorej niekoľko rokov pôsobil na pozícii cateringový manager. Potom však došlo v jeho kariére k zásadnému zlomu. Všimol si ho Róbert Šaradin, majiteľ spoločnosti Sharkam s.r.o. a rozhodol sa s Pavlom spolupracovať.

„Sharkam si ma vybral“

Pavol Bankovich je príkladom toho, ako cieľavedomosť a zodpovedný prístup k práci, ktorú vždy robí na 120%, vedie k úspechu. Svojimi zručnosťami prilákal pozornosť, a tak získal príležitosť, ktorá preňho bola možno osudovou. Nastúpil ako marketingový riaditeľ spoločnosti Sharkam. Na tomto poste pôsobil dva roky a neskôr sa stal výkonným riaditeľom firmy, ktorá je dnes lídrom vo svojej branži.

„Robo Šaradin na mňa zapôsobil ako človek. Bol vždy úprimný a komunikoval jasne. Vedel mi vysvetliť, čo odo mňa chce a ako by to malo fungovať. Snažil sa akcie pre klientov robiť najlepšie ako sa dalo a bol ochotný zaplatiť za kvalitný a skúsený personál.“ Napriek tomu, že spoločnosť Sharkam nebola v tom čase priestorovo veľká, obsluhovala všetky dôležité udalosti v meste. Sharkam vedel oceniť prácu a dbal na kvalitu jedla. Vedel si vybrať správnych ľudí do kolektívu. Každý zamestnanec bol dôležitý a určite tu neplatilo staré známe – každý je nahraditeľný. „Je to o tíme, ktorý je schopný zabezpečiť stálu kvalitu služieb.“ Aj to zaujalo Pavla, ktorý sa pre spoločnosť Sharkam rozhodol pracovať.

To, že je to spoločnosť úspešná, dokazuje aj jej pozícia na trhu v dnešnej dobe. Dokázala sa rozvíjať nielen čo sa priestorov týka, ale najmä rástla kvalita služieb, a tým sa rozvíjala aj spokojná klientela.

Zo zamestnanca podnikateľom

Spoločnosť Sharkam čelila výraznej dileme, ktorá bola podstatnou v jej ďalšom smerovaní. Prišla ponuka na odkúpenie zo zahraničia a bolo potrebné prijať rázne rozhodnutie. Vtedy pristúpil Róbert Šaradin k rozhodnutiu, ktoré sa dotklo viacerých kolegov. V tom najpozitívnejšom zmysle slova. Rozhodol sa ponúknuť Pavlovi Bankovichovi post spolumajiteľa. „Dostal som to od neho darom. Nie je obvyklé, aby niekto takto dostal časť zabehnutej firmy. Znamenalo to pre mňa záväzok stále sa zlepšovať.“ Pavol oslovil svojou zodpovednosťou, prístupom a zrejme v ňom Róbert Šaradin videl potenciál. Pavol vždy robí všetko naplno. Spolu s ním začal vo firme pôsobiť nový šéfkuchár z firmy Do & Co – Andrej Bruna, pôsobiaci najprv v Rakúsku. Do & Co je špičková rakúska spoločnosť, ktorá sa venuje event cateringu a zvláštnym druhom cateringu ako airline či train catering. ,,Trvalo to, kým sme Andreja „zlomili“. Do spoločnosti nenastúpil ako radový zamestnanec, ale ako spolumajiteľ. Až táto pozícia ho presvedčila, aby sa vzdal miesta v Do & Co a vrátil sa na Slovensko,“ spomína na tieto udalosti Pavol. „Tlak sa vtedy rozdelil. Je veľmi rozumné takto rozdeliť firmu. Každá z dôležitých súčastí nášho biznisu (kuchyňa, obchod) zrazu získala spolumajiteľa, ktorý za ňu zodpovedal.“

Sharkam sa venuje najmä V.I.P. akciám, čo vyplýva aj z názvu spoločnosti Sharkam V.I.P. Catering. „Chceli sme, aby mal Sharkam nejaký prívlastok, ako napríklad Volvo, ktoré je symbolom bezpečnosti. Chceli sme, aby aj názov evokoval kvalitu a aby sme určili, kam naša firma smeruje.“ Sharkam V.I.P. Catering v súčasnosti pokrýva väčšinu V.I.P. akcií, ktoré sa konali na Slovensku. Jednou z najvýznamnejších bola návšteva anglickej kráľovnej Alžbety II, na ktorej zabezpečovali catering. „Bol to pre nás veľký stres. Videl som obrovský tlak v celom organizačnom tíme,“ spomína Pavol na jedno z najvýznamnejších podujatí, ktoré zabezpečovali a dopadlo veľmi dobre.

V čom spočíva unikátnosť Sharkamu?

Už spomenutá kreatívnosť a najmä spoľah na rovnakú, stále špičkovú kvalitu služieb. Zákazníci vedia, že sa môžu spoľahnúť na kvalitu premyslenú do najmenších detailov. „Zákazníci vedia, čo si u nás kupujú a vedia, že kvalita neskáče.“ Ani tím nie je vyberaný len tak. Využívajú užší okruh čašníkov, s ktorými spolupracujú dlhodobo.

Slovenský trh potrebuje zaujať, preto je vyvíjaný tlak na kreativitu. Kreativita je základným symbolom práce spoločnosti Sharkam V.I.P. Catering. „Robili sme veľa uletených a nevídaných akcií. Poskytnúť dnes zákazníkom iba kvalitné jedlo nestačí, očakávajú viac. Catering je podnikanie so zážitkami. Jednou z noviniek, ktoré sme priniesli zákazníkom, je práca s tekutým dusíkom. S jeho pomocou pred zákazníkom dokončíme jedlo. Trh si pýta nové nápady a inovácie.“ Na otázku, kde ich v Sharkame berú, Pavol odpovedá s úsmevom: „Rád pijem víno:). Snažíme sa inšpirovať a komunikovať s ostatnými a hľadať všetky možnosti. Kreativitu však musí mať človek v krvi.“

Ako si Sharkam V.I.P. Catering dokáže udržať klientov?

„Tlak konkurencie vždy je a bude. Najväčší tlak necítime v kvalite, ale v cene.“ Veľa konkurentov sa snaží preraziť cenou na úkor kvality. Nakúpia menej kvalitné potraviny, zamestnajú menej zaškolený personál a často sa stane, že sa na týchto nedokonalostiach popália. Ľuďom dnes na kvalite záleží, a to je dôvod, prečo sa nakoniec k Sharkamu vrátia alebo si ho vyberú ako prvú možnosť. „Stane sa, že zákazníci chcú vyskúšať iné firmy, ktoré možno sú lacnejšie, no nakoniec aj tak zistia, že nižšia cena sa kvalite nevyrovná, a preto sa nakoniec vrátia k nám. Kvalita a dobrá obsluha je dôležitejšia.“

Článok pokračuje pod reklamou

Každý podnik si klientelu snaží získať aj reklamou. Sharkam V.I.P. Catering aj v tejto oblasti vsádza na kreativitu. Jednou z posledných reklamných kampaní boli billboardy, na ktorých ste mohli vidieť troch sympatických pánov v obleku, ako sa usmievajú a radia: Voľte catering číslo 1. „Táto kampaň prebiehala krátko pred voľbami do vyšších územných celkov a stala sa mi v tejto súvislosti milá príhoda. Suseda ma zastavila a spýtala sa, za ktorú stranu to kandidujem, aby vedela odvoliť za mňa.“

Spoločnosť Sharkam V.I.P. Catering v poslednom období rozširuje paletu svojich služieb. Stále poskytuje V.I.P. Catering, ale snaží sa priniesť novinky aj v iných oblastiach. Jednou z nich je projekt Event catering a ďalšou Ľadová továreň a ľadový bar.

Event catering – kvalitné jedlo za prijateľnú cenu

Event catering je nový produkt spoločnosti Sharkam. Je určený pre zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitné jedlo na menšie akcie ako napríklad business obedy, ktoré sa často konajú v priestoroch firiem alebo občerstvenie na rôzne podobné firemné akcie, kde sa počet hostí pohybuje zhruba okolo čísla 10 a nie je potrebná špičková obsluha. Možno povedať, že ide o produkt spoločnosti Sharkam osekaný na absolútny základ – kvalitné jedlo s dovozom bez akejkoľvek dodatočnej pridanej hodnoty. A s možnosťou objednania pomocou e-shopu.

Ľadový bar

Nielen event catering patrí k novinkách, ktoré spoločnosť zavádza. Už niekoľko mesiacov môžete v Bratislave navštíviť AMUNDSEN Ice Bar. Špecifiká priestoru sú v prepojení letnej terasy, klasického baru a ľadového baru, ktorý je zároveň galériu ľadových sôch. Viac o vzniku ľadového baru sa dočítate v našom článku Podnikanie s mrazivými zážitkami.

Náš tip: Ďalšie inšpiratívne príbehy a rady nájdete v e-booku 59 inšpiratívnych podnikateľských príbehov (Ako vybudovať úspešnú firmu na Slovensku)

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?

Cukráreň Floril: súdržnosť rodiny sa odráža v ich fungovaní aj zákuskoch

Z pivnice do vlastných prevádzok, kaviarní či hotelov. Ako funguje 80-členný kolektív, ktorého štvrtinu tvoria príbuzní zakladateľov a čo by im uľahčilo podnikanie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky