V januári začína finančná správa komunikovať elektronicky obojsmerne

Finančná správa začína komunikovať elektronicky už aj smerom k daňovým subjektom. Obojsmernú elektronickú komunikáciu na spotrebných daniach spúšťa od 11. januára 2016.

Podnikatelia, ktorí sú platiteľmi DPH musia s finančnou správou povinne elektronicky komunikovať od januára 2014. Komunikovať elektronicky smerom k daňovým subjektom začína od 11. 1. 2016 aj finančná správa. Platí to pre skupinu firiem, ktoré podnikajú v oblasti spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia sa nebude týkať len subjektov, ktoré musia  povinne elektronicky komunikovať, ale aj tých daňových subjektov, ktoré o to finančnú správu požiadali alebo tak urobia v budúcnosti.

Obojsmerná elektronická komunikácia daňovníka a finančnej správy umožní vysokú úroveň personalizácie. Vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.

Viac informácií, ako aj príručku s jednoduchým návodom, ako je možné využívať elektronické služby finančnej správy je možné nájsť na stránke www.financnasprava.sk v časti Elektronické služby.

Prečítajte si tiež

Aktuálne informácie týkajúce sa obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) zverejňujeme v časti Infoservis. V prípade potreby je možné využiť aj kontaktné centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Index daňovej spoľahlivosti: podnikatelia volajú po výraznejších benefitoch

Aj firmy dostávajú od štátu „vysvedčenia“. Najlepší však čakajú, kedy to pocítia v praxi. Čo by podnikateľov motivovalo viac a prečo má zlepšenie systému zmysel aj pre štát?

Zmeny v Elektronickom účte poistenca (EUP): pribudli nové funkcie

Platobná brána pre úhradu poistného a nedoplatkov, stav konania o dôchodkovej dávke aj informatívna suma dávky v nezamestnanosti – ako novinky v EUP fungujú v praxi a ako si prístup aktivovať?

Doklady v mobile: postup, využitie a bezpečnosť

Ako dostať občiansky a vodičský preukaz do mobilu a možno digitálnymi dokladmi podpisovať elektronické dokumenty? Čo robiť pri strate zariadenia a na čo myslieť z hľadiska bezpečnosti?

E-faktúra od roku 2027

Zavedenie systému e-faktúra v SR prinesie zásadné zmeny pre podnikateľov. Koho sa povinnosť elektronickej fakturácie má týkať, aké výhody a nevýhody prináša a ako by to malo fungovať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky