V januári začína finančná správa komunikovať elektronicky obojsmerne

Finančná správa začína komunikovať elektronicky už aj smerom k daňovým subjektom. Obojsmernú elektronickú komunikáciu na spotrebných daniach spúšťa od 11. januára 2016.

Podnikatelia, ktorí sú platiteľmi DPH musia s finančnou správou povinne elektronicky komunikovať od januára 2014. Komunikovať elektronicky smerom k daňovým subjektom začína od 11. 1. 2016 aj finančná správa. Platí to pre skupinu firiem, ktoré podnikajú v oblasti spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia sa nebude týkať len subjektov, ktoré musia  povinne elektronicky komunikovať, ale aj tých daňových subjektov, ktoré o to finančnú správu požiadali alebo tak urobia v budúcnosti.

Obojsmerná elektronická komunikácia daňovníka a finančnej správy umožní vysokú úroveň personalizácie. Vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.

Viac informácií, ako aj príručku s jednoduchým návodom, ako je možné využívať elektronické služby finančnej správy je možné nájsť na stránke www.financnasprava.sk v časti Elektronické služby.

Prečítajte si tiež

Aktuálne informácie týkajúce sa obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) zverejňujeme v časti Infoservis. V prípade potreby je možné využiť aj kontaktné centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Štátna aplikácia ePeňaženka: na čo slúži a čo ponúka zákazníkom?

Na overovanie pravosti pokladničných dokladov možno využívať novú aplikáciu finančnej správy ePeňaženka. Pre používateľov má aj praktický zmysel.

Úhrada správneho poplatku finančnej správe: ako na to?

Aké sú možnosti úhrady správneho poplatku finančnej správe a kde nájsť platobné inštrukcie po odoslaní žiadosti, ktorá podlieha správnemu poplatku?

Formulár A1 pre prácu v zahraničí možno vybaviť elektronicky

Od 15. mája 2023 možno požiadať o PD A1 aj prostredníctvom elektronického formulára. Ako postupovať v prípade vyslania zamestnancov či SZČO?

Index daňovej spoľahlivosti: zoznam firiem je už zverejnený

Kto v zozname (ne)bude, ako v ňom vyhľadávať a v akom prípade sa index daňovej spoľahlivosti prehodnotí?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky