V januári začína finančná správa komunikovať elektronicky obojsmerne

Finančná správa začína komunikovať elektronicky už aj smerom k daňovým subjektom. Obojsmernú elektronickú komunikáciu na spotrebných daniach spúšťa od 11. januára 2016.

Podnikatelia, ktorí sú platiteľmi DPH musia s finančnou správou povinne elektronicky komunikovať od januára 2014. Komunikovať elektronicky smerom k daňovým subjektom začína od 11. 1. 2016 aj finančná správa. Platí to pre skupinu firiem, ktoré podnikajú v oblasti spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia sa nebude týkať len subjektov, ktoré musia  povinne elektronicky komunikovať, ale aj tých daňových subjektov, ktoré o to finančnú správu požiadali alebo tak urobia v budúcnosti.

Obojsmerná elektronická komunikácia daňovníka a finančnej správy umožní vysokú úroveň personalizácie. Vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.

Viac informácií, ako aj príručku s jednoduchým návodom, ako je možné využívať elektronické služby finančnej správy je možné nájsť na stránke www.financnasprava.sk v časti Elektronické služby.

Prečítajte si tiež

Aktuálne informácie týkajúce sa obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) zverejňujeme v časti Infoservis. V prípade potreby je možné využiť aj kontaktné centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Daňový bonus na dieťa: finančná správa upozorňuje na jeho nesprávne uplatnenie

Daňovníci, ktorí si uplatnili daňový bonus na dieťa nesprávne, majú čas na nápravu do konca roka. Finančná správa ich na to v nasledujúcich dňoch upozorní listom.

Biometrický občiansky preukaz už od 1.12.2022

Od decembra bude možné žiadať o vydanie občianskeho preukazu s biometrickou podobou tváre a otlačkami prstov. V závere novembra už preto nebudú vydávané preukazy vôbec.

Zmeny na kontaktných miestach daňových úradov

K 1.12.2022 finančná správa optimalizuje 15 kontaktných miest daňových úradov. Ktoré sa budú presúvať a čo to znamená pre klientov?

Aktivácia občianskeho preukazu eID: ako nastaviť KEP PIN a KEP PUK online

Postup, ako si nastaviť KEP PIN a KEP PUK na diaľku na novom občianskom preukaze a ako získať platné certifikáty pre kvalifikovaný elektronický podpis (KEP) v aplikácii eID klient.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky