V januári začína finančná správa komunikovať elektronicky obojsmerne

Finančná správa začína komunikovať elektronicky už aj smerom k daňovým subjektom. Obojsmernú elektronickú komunikáciu na spotrebných daniach spúšťa od 11. januára 2016.

Podnikatelia, ktorí sú platiteľmi DPH musia s finančnou správou povinne elektronicky komunikovať od januára 2014. Komunikovať elektronicky smerom k daňovým subjektom začína od 11. 1. 2016 aj finančná správa. Platí to pre skupinu firiem, ktoré podnikajú v oblasti spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia sa nebude týkať len subjektov, ktoré musia  povinne elektronicky komunikovať, ale aj tých daňových subjektov, ktoré o to finančnú správu požiadali alebo tak urobia v budúcnosti.

Obojsmerná elektronická komunikácia daňovníka a finančnej správy umožní vysokú úroveň personalizácie. Vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.

Viac informácií, ako aj príručku s jednoduchým návodom, ako je možné využívať elektronické služby finančnej správy je možné nájsť na stránke www.financnasprava.sk v časti Elektronické služby.

Prečítajte si tiež

Aktuálne informácie týkajúce sa obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) zverejňujeme v časti Infoservis. V prípade potreby je možné využiť aj kontaktné centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zmena v doručovaní dokumentov k spotrebnej dani od 12.12.2021

Finančná správa ukončí duálne doručovanie elektronických úradných dokumentov (napr. rozhodnutí) za spotrebné dane k 12. decembru tohto roka. Ako ich bude posielať po novom?

Elektronické doručovanie od januára 2022: návod aktivovania schránky na tento účel

Finančná správa bude doručovať dokumenty elektronicky do schránok na Ústrednom portáli verejnej správy za všetky druhy daní. Túto schránku však treba mať aktivovanú na doručovanie. Ako na to?

Registrácia bankových účtov s pomocou predvyplneného tlačiva od 15.11.2021

Platitelia DPH musia do 30. novembra oznámiť finančnej správe všetky bankové účty, ktoré používajú na podnikanie. Pomôže im vzor tlačiva, ktorý bude doručený do ich schránok na portáli finančnej správy.

Zmeny v obchodnom registri: novinky v elektronických službách

Obchodný register a jeho elektronické služby si prechádzajú zmenami, podávanie návrhov bude rýchlejšie a jednoduchšie. Prvá fáza je už spustená – pozrite si prehľad noviniek.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky