TAXANA – chatbot, ktorý bude radiť daňovníkom

TAXANA – chatbot, ktorý bude radiť daňovníkom

Finančná správa spustila najväčšiu novinku tohto roka v oblasti proklientských opatrení – chatbot TAXANA.

Finančná správa je prvá štátna inštitúcia, ktorá zaviedla chatbota

Finančná správa je prvá štátna inštitúcia, ktorá spúšťa automatizovaný chat so svojimi klientami. Každý daňovník, ktorý bude potrebovať poradiť, tak bude môcť využívať nielen služby call centra finančnej správy, ale rovnako aj automatizovaný chat. Chatbot finančnej správy dostal meno Taxana. Vybrali ho zamestnanci finančnej správy ako slovnú hračku anglického slova „tax“, čo v slovenskom jazyku znamená „daň“.

„Finančná správa musí pokračovať v digitalizácii a elektronizácii procesov. Len tak uľahčíme procesy našim daňovníkom. Taxana je vhodným príkladom. Zavedenie automatizovaného chatu do komunikácie s našimi klientami odľahčí pracovníkov call centra, ktorí sa tak môžu venovať zložitejším otázkam daňovníkov. Výhodou je dostupnosť 24/7. Kedykoľvek príde nejaká osoba na portál alebo Facebook finančnej správy, zistí informácie, ktoré ju zaujímajú,“ informoval odchádzajúci prezident finančnej správy František Imrecze.

Chatbot TAXANA je dostupný na webe aj na Facebooku

Taxana funguje na princípe vyskakovacieho okna v prostredí portálu finančnej správy, dostupná je aj na Facebookovej fanpage finančnej správy. Priamou identifikáciou dopytu alebo postupnými otázkami, ktoré kladie daňovníkovi, sa spoločne prepracujú k téme, ktorá občana zaujíma. Z úvodnej správy od používateľa identifikuje kategórie alebo aj podkategórie témy.

Identifikácia prebieha na základe vydefinovaných kľúčových výrazov, prípadne ich kombinácií. V prvej fáze bude radiť v daňovej oblasti vo vybraných jednoduchších odborných témach, konkrétne v oblasti dane z pridanej hodnoty, závislej činnosti, príjmu fyzických osôb, príjmu právnických osôb, elektronickej komunikácie s finančnou správou a v oblasti elektronických registračných pokladníc. Po vyhodnotení úspešnosti projektu chce finančná správa rozšíriť automatizovaný chatbot aj na ostatné daňové a colné témy.

Čo je chatbot a ako funguje?

Chatbot je počítačový program, ktorý napodobňuje rozhovor s človekom. Chatbot poskytuje pohodlný a interaktívny spôsob, ako sa spojiť so zákazníkmi online a dať im podobný zážitok, aký majú z konverzácie so živým operátorom kedykoľvek počas dňa. Je to robot, ktorý komunikuje s užívateľmi (klientmi) a je schopný viesť rôzne komunikácie s tisíckami užívateľov v jednej sekunde. Finančná správa pracovala na príprave aplikácie niekoľko mesiacov.

Súčasný chatbot finančnej správy slúži aj na zbieranie dopytov od užívateľov, čím vytvára podklady pre strojové učenie sa pomocou umelej inteligencie. Cieľom finančnej správy je na základe zozbieraného množstva dopytov vytvoriť chatbot s použitím umelej inteligencie. Na prípravu takejto komplexnej databázy je nevyhnutných aspoň 30 000 individuálnych dopytov tak, aby chatbot poznal všetky možné varianty otázok občanov.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Finančná správa zavádza do praxe index daňovej spoľahlivosti

Daňový poriadok s účinnosťou od 1.1.2018 zaviedol index daňovej spoľahlivosti. Finančná správa začala index daňovej spoľahlivosti zavádzať do praxe a tento týždeň rozposiela oznámenia o tzv. osobitných daňových režimoch. Kto dostane uvedené oznámenie a čo to pre neho znamená?

Čo obsahujú nové zoznamy na finančnej správe?

Na konci júna 2018 zverejnila finančná správa na svojom webovom portáli nové informačné zoznamy, v ktorých je možné online vyhľadávať informácie. O ktoré informačné zoznamy ide a čo obsahujú?

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou

Od 1.7.2018 sú fyzické osoby registrované pre daň z príjmov a ich zástupcovia povinní komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Z uvedeného dôvodu finančná správa začiatkom júla 2018 zjednodušila registráciu a výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy.

Autorizácia už za pár minút

Finančná správa výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy. Daňové subjekty registrujúce sa pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP) alebo občianskeho preukazu s čipom (eID), získajú potvrdenie o autorizácii okamžite.