Copa di Vino – prémiové víno v plaste, ktoré zarába milióny

Atypické spojenie plastu a kvalitného vína šetrí čas aj oblečenie. Víno prenesie aj tam, kde by ste si ho inak mohli dopriať len veľmi ťažko. Vývrtku pritom môžete pokojne hodiť za hlavu.

Copa di Vino je kvalitné víno predávané v malom plastovom pohári, ktorý zastupuje úlohu tradičnej 7 dcl fľaše. Pohár s objemom približne 200 ml je z vrchu zalepený a víno v ňom má trvanlivosť až jeden rok. Špeciálnemu poháru nechýba vrchnák, ktorý kedykoľvek založíte na vrch pohára a zabránite tak neželanému vyliatiu vína na odev. Tento jednoduchý nápad, ktorý priniesol svojmu tvrdohlavému majiteľovi viac ako 25 miliónov dolárov v tržbách, je v USA veľkým úspechom. Predaj stále rastie a objavuje sa množstvo podobných firiem imitujúci biznis model Copa di Vino.

Tradične sa Copa di Vino predáva v jednom balení po 12 kusov. Cena za balenie sa pohybuje na úrovni 35 dolárov. Samotný pohár nie je zo skla, ale z recyklovateľného plastu. Na jednej strane tu vzniká nepravdepodobné spojenie plast a kvalitné víno, na strane druhej je tu veľká príležitosť priniesť víno na miesta, kde sklo je nepraktické alebo zakázané. Netradičné balenie zároveň ponúka spestrenie firemného večierku alebo podobnej akcie. Každý pohár Copa di Vino obsahuje čerstvé víno. Obavy z toho, ako dlho bola otvorená fľaša rozlievaného vína alebo z toho, čo v skutočnosti pijete, sú neopodstatnené. Copa di Vino verí, že praktickejšie balenie prinesie víno na nové miesta, pre ktoré je veľká fľaša vína nepraktická – napríklad futbalový štadión.

Pri výrobe vína sa štandardne pridáva určité množstvo oxidu síričitého, ktorý má za úlohu viazať na seba kyslík a zabrániť tak oxidácii. Pri Copa di Vino je snaha síru z výrobného procesu obmedziť na minimum. Preto využíva nové metódy atmosférického balenia a vákuum. Prvé pokusy s touto metódou balenia priniesli zaujímavé situácie, keď vo vyšších nadmorských výškach začali vrchnáky z pohárov odstreľovať.

Nápad na podnikanie s pohárom vína bez potreby kupovania veľkej fľaše, hľadania vývrtky a vhodného pohára vznikol v hlave Jamesa Martina z The Dalles v Oregone. James bol na dovolenke vo Francúzsku a na palube vysokorýchlostného vlaku TGV dostal podobný pohár vína podávaný a balený ako tzv. jednorázovka.

Štart, o akom sníva každý podnikateľ

V prvých šiestich mesiacoch od spustenia tohto konceptu Copa di Vino dosiahlo tržby na úrovni 500 000 amerických dolárov. Dopyt po jednoduchom uzatvárateľnom poháriku vína rástol tak rýchlo, že dvojnásobne presiahol kapacitu produkcie. Copa di Vino je pre investorov veľmi príťažlivé.  Financovanie a rast sú aj preto zabezpečené práve z externých zdrojov. Do dvoch rokov od spustenia Copa di Vino boli v spoločnosti preinvestované viac ako 4 milióny dolárov od desiatok rôznych investorov, ktorí v Copa di Vino vidia príležitosť.

Zaujímavosťou je zázemie, z ktorého James Martin pochádza. Jeho rodina sa už 5 generácií venuje pestovaniu čerešní. K vínu sa James Martin  dostal samoštúdiom a experimentovaním. Trvalo presne sedem rokov od otvorenia prvej knihy po zrod značky Copa di Vino v roku 2010. Ponuka vína v pohároch Copa di Vino pochádza z lokálnych vinohradov v Oregone, no určitá časť vína sa importuje až z Čile. Napriek tomu, že spoločnosť dnes zamestnáva viac ako 50 zamestnancov, James stále trávi veľa času pri samotnej produkcii vína a vo vinohradoch.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.