Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.3) – Predávajte to, čo ste práve nakúpili

Od sandálov až po vodnú posteľ – Johann Haslberger a jeho päťčlenný tím predávajú prostredníctvom internetovej platformy eBay takmer všetko. Každý mesiac jeho sklad opúšťa od 8000 do 10000 kusov rôzneho tovaru, predovšetkým z oblasti športového oblečenia, obuvi a módy. Pri podnikaní, ktoré funguje od roku 2000, mu pomáhajú štyria zamestnanci, ktorí sa starajú predovšetkým o administratívu, dizajn a fotografie na internetových stránkach spomínaného aukčného portálu Ebay.

„Predávame to, čo sme práve nakúpili“, opisuje každodennú činnosť pán podnikateľ. V jeho firme sa pracuje na základe jednoduchého pravidla: „Najdôležitejšie je mať radosť z obchodovania pri akceptovateľnej miere rizika“. Hovorí, že so svojimi dodávateľmi vedú síce tvrdé, ale korektné obchodné rokovania. Svoje účty však platia vždy načas a podľa uzatvorenej dohody. Vďaka tomu sú vítaným zákazníkom takých športových značiek ako Puma, Adidas a pod.

Tovar sa nepredáva len prostredníctvom aukčného portálu eBay, ale tiež prostredníctvom vlastného internetového obchodu, prostredníctvom telefónu či iných obchodníkov. Tovar pochádza buď od veľkoobchodníkov, samotných výrobcov, z totálnej likvidácie tovaru iných obchodníkov alebo z vlastnej produkcie. „Zákazníci prichádzajú takmer výlučne z portálu eBay a sú najmä z Nemecka, resp. takmer výlučne z celej Európy. Máme však aj niektorých stálych zákazníkov v USA, Austrálii, Honkongu či dokonca na Filipínach“, hovorí pán Haslberger.

Článok pokračuje pod reklamou

Kľúčom k úspechu v tomto type podnikania je prístup k cenovo zvýhodneným produktom – napríklad vďaka skutočne výhodným nákupom produktov vo výpredaji outletových predajní a zvládnutie logistiky, teda včasného a cenovo dostupného spôsobu doručenia tovaru zákazníkovi, od ktorého získavate kredit v podobe kladnej referencie.

Pre začiatočníkov, ktorí sa podobným obchodovaním chcú živiť na plný úväzok, má pán Haslsberger jedno odporúčanie. „Kto sa chce obchodovaním na eBayi uživiť, mal by si byť vedomý toho, že musí byť absolútnym odborníkov na tovar, na ktorý sa špecializuje. Takto môže účinne eliminovať riziko strát a ihneď vypozorovať nastupujúce zmeny na trhu. Pre každého začiatočníka je dôležité učiť sa od obchodníkov s dlhoročnými skúsenosťami, koniec koncov vždy je lepšie poučiť sa z chýb ostatných. Keď je človek pozorný, otvorený príležitostiam a ochotný sa učiť, má slušnú šancu uspieť. Trh internetových aukcií rastie v desiatkách percent ročne.“

Na záver len dodávame, že na podobnom princípe ako Ebay funguje v slovenských podmienkach internetový aukčný portál www.aukro.sk.

Seriál po inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Filip Glasa (FinStat) – už sedem rokov odhaľuje ekonomickú kondíciu slovenských firiem

Projekt trojice priateľov sa rozrástol do firmy s 30-timi ľuďmi. Slovenský FinStat v súčasnosti expanduje do zahraničia a ráta so stovkou zamestnancov.

Podnikanie v oblasti zdravej výživy. 4 inšpiratívne príbehy zo zahraničia, ktoré dokazujú, že je to dobrý nápad

Zdravší trend v stravovaní sa stáva čoraz viac obľúbeným. Prispôsobujú sa mu aj podnikatelia, ktorí na trh prinášajú nové typy reštaurácii či obchodov.

Česká čajovňa ich inšpirovala k vlastnému biznisu. Do Ameriky priniesli sypaný čaj

Pre nás prirodzené, pre Američanov nezvyčajné a nové. Zakladatelia americkej Tiesta Tea využili dieru na trhu a z Európy priniesli domov biznis so sypaným čajom.

Začali podnikať na materskej. 8 slovenských nápadov, ktoré majú úspech

Veľa žien si nedokáže predstaviť vypadnúť z pracovného tempa, keď idú na materskú dovolenku. Niektoré z nich preto začnú podnikať s dieťaťom na rukách.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky