Nutriment – raw krmivá pre psy a mačky

Rastúci trend preferovania zdravej výživy dorazil aj na trh s jedlom pre domácich miláčikov.

Spoločnosť Nutriment založila Suzanne Brock v roku 2013 v Surrey, juhozápadne od Londýna. Zaoberá sa výrobou raw krmív pre psy a mačky s ohľadom na obsiahnuté živiny a kvalitné zloženie.

Raw vlna vo Veľkej Británii zasiahla aj trh s jedlom pre domáce zvieratá. Na trhu vo Veľkej Británii sú už konkurenčné raw krmivá pre psy a mačky, ale ako hovorí zakladateľka Suzanne Brock, značkou Nutriment sa jej podarilo získať na trhu momentum svojim ľudským prístupom. Nutriment sa špecializuje na výrobu prírodných raw krmív pre psy a mačky. Hlavným nepriateľom sú všetci, ktorí do žrádla pridávajú umelé látky, konzervanty a nekvalitné zložky. Zaujímavosťou stratégie Nutrimentu je aj ich strikné vyhranenie sa voči predaju ich produktov v supermarketoch. Nutriment je v prvom rade odpoveď na lacné a nekvalitné žrádlo pre psy a mačky, ktoré predávajú hlavne supermarkety. Nutriment nechce, aby ich produkty boli na jednej polici s produktami, proti ktorým bojuje.

Suzanne, predtým ako založila Nutriment, pracovala v oblasti potravinárstva a raw stravovania, takže vytvorenie receptúr a nájdenie odborníkov, ktorí by s ňou spolupracovali nebolo pre ňu až tak náročné. Jej prístup ku tvorbe zloženia krmív sa stal kľúčovým pre úspech biznisu, a tak už v roku 2015 celkové tržby atakovali hranicu 3 milióny libier. Dôležité pri týchto číslach je spomenúť, že sa jedná o organický rast spoločnosti. Hneď od začiatku mal Nutriment 10 zamestnancov a financovanie bolo zabezpečené zadlžením majiteľky.

Nutriment rozdeľuje svoje krmivá do kategórii podľa toho, či sa jedná o malého bytového psíka alebo o tzv. pracovného psa, ktorý má úplne iné nároky na výživu. Týmto odborným prístupom si získali dôveru mnohých chovateľov, ale aj bežných majiteľov psov. Suzanne investuje svoje zdroje do vývoja ďalších produktov a vylepšenia receptúr. Všetky nové receptúry komunikuje cez sociálne siete, čo pomáha dotvárať imidž zodpovednej spoločnosti, do ktorej zákazníci vidia a môžu jej dôverovať.      

Kľúčové slovo pri zdravej výžive, ktoré dobehlo aj stravu pre psy je slovo – superpotraviny. Preto medzi ingredienciami produktov Nutrimentu nájdete také zložky ako kokosový olej, spirulina alebo sézam. Ak sa zdravo stravujete, je silný predpoklad, že rovnako kvalitnú a vyváženú stravu doprajete aj svojmu štvornohému miláčikovi. Hlavné príjmy Nutrimentu pochádzajú z predaja cez malé nezávislé predajne s potrebami pre majiteľov domácich zvierat. Iba tretina tržieb z celkového predaja prichádza priamo cez vlastný eshop a objednávky online.

Značka Nutriment vyrástla organicky bez zásadnej investície do reklamy. Produkt je sám o sebe vysoko kvalitný a úspech sa dostavil vďaka pozitívnym ohlasom a oceneniam kvality. Komunikácia prebieha hlavne cez PR články, cez ktoré Nutriment odhaľuje potenciálne zdravotné riziká, ktoré môžu vzniknúť pri konzumácii nekvalitných krmív. Bojuje tak proti obezite domácich maznáčikov, čo je populárna téma medzi chovateľmi v Británii, a tak sa Nutrimentu dostáva veľa mediálneho priestoru. V súčasnosti zamestnáva 25 ľudí, plánuje otvoriť druhú výrobnú prevádzku a expandovať do USA.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.