Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.11) – Bláznivá Simonova mačka

Jeho meno je Simon a vytvoril kult, ktorý si podmanil nielen celú Britániu, ale pomaly dobíja i celý svet. Malé bielo-čierne, večne hladné a milo zákerné stvorenie s 20 miliónmi prehratí jedného videa na YouTube. Simonova mačka, alebo ak chcete aj Simon´s cat. Kreslený podnikateľský nápad za milión...

Jedna z jeho mačiek môže za to, že je podnikateľom

Mladý Brit menom Simon Tofield od detstva rád kreslil. Jeho záľuba sa časom premietla i do štúdia, ktoré absolvoval na De Montfort University v odbore grafika a animácie. Kreslenie bolo a je súčasťou jeho každodenného života a práve z neho čerpá aj gro svojej inšpirácie. Simon je okrem milovníka grafického umenia aj milovníkom mačiek, má ich dokonca štyri. A práve jedna z jeho mačiek môže dnes za to, že je Simon úspešným podnikateľom.

Jedného ospalého rána na jar 2008, keď sa nemohol prinútiť vsať, ho jeho mačka začala ťahať za vlasy, za ucho a rôznymi ďalšími inovatívnymi spôsobmi mu spríjemňovala ono nešťastné vstávanie. Simon napokon vstal, dal mačke nažrať a sám si sadol k raňajkám. Práve pri rannej káve zobral do rúk nový tablet, ktorý v tej dobe testoval, a začal kresliť príbeh o milej ale mierne otravnej mačke, ktorá sa tými najnemožnejšími spôsobmi snaží upútať pánovu pozornosť. V to ráno sa zrodila Simonova mačka.


Z čarbaníc hit na YouTube

Článok pokračuje pod reklamou

Simon spočiatku kreslenie príbehov o svojej mačke nebral príliš vážne. Testoval technológiu Adobe Flash a svoje animátorské zručnosti, a práve jednoduché čiernobiele príbehy o vynaliezavej mačičke boli preňho dobrým „cvičením“. Keď však vzniklo prvé, druhé a tretie dielko, pretavila sa zábava do malej posadnutosti. Jeho štyri mačky Hugh, Maisie, Jess a Teddy mu boli každým dňom „podnetnou“ inšpiráciou, a tak kreslil a kreslil. Jedného dňa sa rozhodol krátku animáciu zavesiť na YouTube. Len tak zo zvedavosti. Príbeh o milo zákernej mačičke si však okamžite získal srdce celej Británie a šíril sa ďalej skoro ako vírus. Prvé video pod názvom Simon´s cat si pozrelo takmer 19 miliónov ľudí po celom svete.

Ďalší úspech nenechal na seba dlho čakať. Simon zverejnil aj ďalšie videá o svojej mačke a zo Simon´s cat sa razom stala veľmi atraktívna kultová značka. Každé nové video si v priemere pozrie vždy okolo 20 miliónov divákov a aj na základe tejto mimoriadne silnej odozvy sa Simonovi Tofieldovi dostalo uznania nielen na internete. So svojou okúzľujúcou bláznivou mačkou získal vo svete grafiky a animácií hneď niekoľko ocenení. Medzi tie najvýznamnejšie patria napríklad Best Comedy v súťaži British Animation Awards alebo ocenenie v súťaži YouTube's Blockbuster Award, ktoré Simonovi udelil portál, ktorý ho preslávil.


Z internetu do sveta

Celkovo však neostalo len pri internetovom spracovaní podarených animácií. Zakrátko po prvotnom úspechu vznikol web www.simonscat.com, neskôr prvá a posledné Vianoce aj druhá kniha o čierno-bielej mačičke a jej dobrodružstvách. Práve prvá kniha bola ďalším veľkým medzinárodným úspechom – vyšla totiž v 42 krajinách sveta a predalo sa z nej viac ako 400 000 kópií. Tofield rád hovorí, že jeho mačka nepozná hranice, animáciám totiž vraj rozumejú v každej krajine.

Dnes je talentovaný animátor nielen tvorcom zrejme ďalšieho kresleného kultu, ale aj úspešným podnikateľom, ktorý vie, ako svoj dar speňažiť. Jeho firma Simon´s cat Ltd. spravila z mačičky medzinárodnú hviezdu, ktorá má dokonca vlastné suveníry. V internetovom obchode na domovskej stránke si s motívom Simon´s cat môžete kúpiť takmer čokoľvek od dáždnikov, cez plyšáky, diáre, kalendáre, misky pre mačky, knihy, DVD, tričká, pohľadnice, šálky, kľúčenky, magnetky, dizajnové poznámkové bloky, až po tašky. Bokom neostala ani iPhone aplikácia, ktorú si všetci milovníci jablkovej značky môžu kúpiť v App Store.

Na príklade Simona Tofielda je vidieť, že úspešný podnikateľský nápad môže vzniknúť aj z nepríjemného ranného vstávania a z povinného zdokonaľovania sa v pracovných zručnostiach, ktoré predtým človek vyštudoval na univerzite. Stačí zmeniť pohľad na vec, pridať štipku zábavy a zvedavosti a potom nájsť 20 miliónov ľudí, ktorým touto kombináciu uhasíte hlad (po inteligentnej zábave). A keď už je reč o zábave... prichádza rad na majstra v odbore – Simonovu bláznivú mačku!

 

 

 

 

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.