Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.79) – Jedinečný win-win koncept fotografického štúdia

Podnikanie je zväčša založené na princípe ja predám – ty kúpiš. Podnikateľ získa, klient dostane produkt, no stratí peniaze. Verejnosť sa zväčša iba prizerá. Čo ak však existuje brilantný koncept, v ktorom získa podnikateľ, klient i verejnosť? Nemožné? Čítajte ďalej a uvidíte, na čo prišli traja šikovní Belgičania...

 

Originálny biznis z Bruselu

Za inšpiratívnym nápadom z oblasti fotografie a marketingu z hlavného mesta Európy stoja traja mladí muži – Max, Kevin a Nils. Prví dvaja študovali fotografiu a získali titul na umeleckej škole Saint-Luc v belgickom Bruseli. Nils je fotograf samouk a absolvent marketingu. Všetci traja sa dali dohromady a rozhodli sa otvoriť si fotografické štúdio v centre Bruselu.
Obyčajných štúdií, ktoré vám za istú finančnú čiastku nafotia vaše produkty, však nájdete na každom rohu desiatky. Bolo preto na mieste byť inovatívny. Pokúsiť sa priniesť koncept, vďaka ktorému klient nemusí platiť obrovské sumy za profesionálne produktové fotografie a získať tak obrovskú konkurenčnú výhodu.
Otázkou teda bolo, ako by sa klient mohol inak odvďačiť za fotografie, ak nie peniazmi? Nebolo treba premýšľať dlho... odpoveď totiž ležala priamo vo fotoštúdiu ako na (bielom) podnose. Môže predsa platiť produktom! Jednoduché, extrémne inteligentné, ľahko realizovateľné a výhodné pre všetky strany. Presne tak sa zrodil fotoštúdio Yoopia.

Článok pokračuje pod reklamou


Ako to funguje?

Yoopia má príznačný firemný slogan, ktorý v dvoch vetách vystihuje celý podnikateľský koncept. Slogan znie: „Fotografické štúdio, ktoré predáva všetko, čo odfotí. Za menej.
Ak si teda máme vysvetliť fungovanie firmy v niekoľkých krokoch, bolo by to asi takto... Klient si objedná produktové fotenie, zašle svoj produkt do štúdia a tam mu ho profíci odfotia. Tí potom pošlú klientovi fotografie zadarmo a zároveň mu pošlú aj šek na určitú čiastku z ceny produktu. Samotný produkt si ponechajú a potom nasleduje jeho predaj s výraznou zľavou vo vlastnom e-shope. Výsledná suma tvorí zisk firmy.
V čom spočíva pridaná hodnota tohto biznis modelu? Firma nemusí platiť za fotografie cash, ale vlastným produktom, za ktorý ešte k tomu získa aj určitú časť financií späť ako pri klasickom predaji. Získa profi fotografie, ktoré by si inak možno nemohla dovoliť, hlavne na začiatku podnikania, keď býva problém s cash-flow. Fotoštúdio má zároveň zaručený prísun klientov, keďže je pre nich takáto ponuka veľmi lákavá. Ďalšou výhodou je predaj produktov cez e-shop – štúdio má zaručený odbyt tovaru, pretože ide o novinky na trhu s výraznou zľavou. Koncoví klienti e-shopu teda získajú hodnotný tovar za nízku cenu. A získava aj firma vytvárajúca produkt, pretože má ďalšiu reklamu zadarmo. Jednoducho všestranne výhodný win-win koncept.
Netreba tiež zabudnúť na to, že Yoopia je veľmi dobre technicky vybavené pracovisko. Ateliér je taký veľký, že v ňom nie je problém fotiť ani automobily. A Yoopia fotí naozaj všeličo – módu, dizajnérske výrobky, šperky, nábytok, autá, čokoľvek v akejkoľvek veľkosti. Medzi zvučných klientov štúdia patria napríklad aj firmy ako Samsonite, Veritas či Axis71.



prezentačné video Yoopia (iba v angličtine)


Podobné podnikanie na Slovensku?

V našej krajine máme určite dostatok šikovných fotografov, no podobných inovatívnych a inšpiratívnych myšlienok asi minimum. Čo teda skúsiť sa pustiť do podobného konceptu aj na Slovensku?
Ak ste fotograf freelancer a nemáte na vybavenie profesionálneho štúdia, skúste si ho na začiatok prenajímať. Ak si správne spočítate náklady, stále môžete byť v peknom pluse. E-shop sa tiež dá v dnešnej dobe zaobstarať už sa pomerne slušné peniaze. Stačí málo a môžete získať veľa. Tak teda? Pustite sa do toho...
 

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.