Cognikids – nápad z kuchyne, ktorí uľahčí život aj vášmu dieťaťu

Spoznajte dupačky s protišmykovou úpravou pre lezenie na moderných povrchoch.

Značku CogniKids založila Ollwyn Moran z Írska v roku 2012. Cognikids sa zameriava na výrobu produktov pre batoľatá s cieľom pomáhať im pri rôznych etapách vývoja, akými sú lezenie alebo pitie z fľaše.

Ollwyn pracuje ako neurologička, ktorá sa venuje práci s deťmi a vývoju ich mozgu. Nápad pre podnikanie v tomto obore teda neprišiel úplnou náhodu, ale je výsledkom profesijného zamerania. Keďže lezenie má ako vývojový krok v živote batoľaťa vplyv na ďalšie vývojové procesy, skúma sa aj z neurologického hľadiska. Povestný „ahá moment“ ale prišiel až v kuchyni pri káve, keď Ollwyn sledovala svojho syna, ako sa v klasických dupačkách snaží loziť po kuchynskej dlážke. Všimla si jeho snahu získať grip a tiež to, ako sa mu kolená podšmykujú. Ollwyn Moran prirovnáva lezenie na moderných dlážkach k rovnakému výkonu, ako je chodenie po ľade pre dospelých.

Biznisu pri rozbehu pomohola agentúra írskej vlády - Enterprise Ireland a jej podporný program Enterprise Ireland’s High Potential Start-Ups program. Dnes Ollwyn  zamestnáva štyroch stálych zamestnancov a v krátkom čase plánuje prijať ďalších. Spoločnosť funguje už 4 roky, ale zlom v podnikaní a exponencionálny rast s príchodom investície prišiel až v tomto roku. Produkty Cognikids si vyžadovali dlhé obdobie vývoja, testovania a následného patentovania.

Financovanie podnikania si mamička zabezpečila z vlastných zdrojov, peňazí od rodiny a tiež vstupmi investorov. Ollwyn v rozhovore pre Irish Times uviedla, že náklady na biznis boli doteraz na úrovni 250 000 eur. Celkové tržby od začatia predaja do konca roku 2015 sa pohybujú na úrovni 100 000 eur. Cognikids dosahuje priemernú maržu na produkt 40%, čo je veľmi atraktívne pre potenciálnych investorov. Desať percent Cognikids vlastní agentúra Enterprise Ireland a 7,5% podiel je v rukách ďalších investorov.

Článok pokračuje pod reklamou

Produkty Cognikids sú najpopulárnejšie práve v Írsku, ďalšia distribúcia do detských butikov je v štádiu rokovaní. Na pláne je rozvoj značky vo Veľkej Británii a USA. V Írsku sú produkty Cognikids dostupné v sieti obchodov Mothercare a Lloyds Pharmacy. Produkty Cognikids sa tešia veľkej obľube u mamičiek a dostávajú jedno ocenenie za druhým. Spomeňme aspoň niekoľko: v roku 2015 dostali ocenenie Parents Award a cenu Prima Baby and Pregnancy Awards. Cognikids okrem svojho priameho predaja prostredníctvom vlastnej webstránky ponúka svoje produkty celkovo v 40 obchodoch v Írsku a má čerstvo podpísanú zmluvu na expanziu do USA, ktorá zahŕňa sieť 90 obchodov.

Okrem protišmykových dupačiek Cognikids vyrába v podobnom duchu aj obal na fľaše. Tento obal má za úlohu zabrániť vyšmyknutiu fľaše z detských rúk a uľahčiť tak proces učenia sa piť z fľaše. Tretím produktom v aktuálnej ponuke Gognikids je špeciálny podbradník z bambusu s hryzadlom.

Dupačky Cognikids určené pre moderné povrchy, ktoré sú pre malých lezúňov príliš šmykľavé, stoja 18,99 eur.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.