Cognikids – nápad z kuchyne, ktorí uľahčí život aj vášmu dieťaťu

Spoznajte dupačky s protišmykovou úpravou pre lezenie na moderných povrchoch.

Značku CogniKids založila Ollwyn Moran z Írska v roku 2012. Cognikids sa zameriava na výrobu produktov pre batoľatá s cieľom pomáhať im pri rôznych etapách vývoja, akými sú lezenie alebo pitie z fľaše.

Ollwyn pracuje ako neurologička, ktorá sa venuje práci s deťmi a vývoju ich mozgu. Nápad pre podnikanie v tomto obore teda neprišiel úplnou náhodu, ale je výsledkom profesijného zamerania. Keďže lezenie má ako vývojový krok v živote batoľaťa vplyv na ďalšie vývojové procesy, skúma sa aj z neurologického hľadiska. Povestný „ahá moment“ ale prišiel až v kuchyni pri káve, keď Ollwyn sledovala svojho syna, ako sa v klasických dupačkách snaží loziť po kuchynskej dlážke. Všimla si jeho snahu získať grip a tiež to, ako sa mu kolená podšmykujú. Ollwyn Moran prirovnáva lezenie na moderných dlážkach k rovnakému výkonu, ako je chodenie po ľade pre dospelých.

Biznisu pri rozbehu pomohola agentúra írskej vlády - Enterprise Ireland a jej podporný program Enterprise Ireland’s High Potential Start-Ups program. Dnes Ollwyn  zamestnáva štyroch stálych zamestnancov a v krátkom čase plánuje prijať ďalších. Spoločnosť funguje už 4 roky, ale zlom v podnikaní a exponencionálny rast s príchodom investície prišiel až v tomto roku. Produkty Cognikids si vyžadovali dlhé obdobie vývoja, testovania a následného patentovania.

Financovanie podnikania si mamička zabezpečila z vlastných zdrojov, peňazí od rodiny a tiež vstupmi investorov. Ollwyn v rozhovore pre Irish Times uviedla, že náklady na biznis boli doteraz na úrovni 250 000 eur. Celkové tržby od začatia predaja do konca roku 2015 sa pohybujú na úrovni 100 000 eur. Cognikids dosahuje priemernú maržu na produkt 40%, čo je veľmi atraktívne pre potenciálnych investorov. Desať percent Cognikids vlastní agentúra Enterprise Ireland a 7,5% podiel je v rukách ďalších investorov.

Článok pokračuje pod reklamou

Produkty Cognikids sú najpopulárnejšie práve v Írsku, ďalšia distribúcia do detských butikov je v štádiu rokovaní. Na pláne je rozvoj značky vo Veľkej Británii a USA. V Írsku sú produkty Cognikids dostupné v sieti obchodov Mothercare a Lloyds Pharmacy. Produkty Cognikids sa tešia veľkej obľube u mamičiek a dostávajú jedno ocenenie za druhým. Spomeňme aspoň niekoľko: v roku 2015 dostali ocenenie Parents Award a cenu Prima Baby and Pregnancy Awards. Cognikids okrem svojho priameho predaja prostredníctvom vlastnej webstránky ponúka svoje produkty celkovo v 40 obchodoch v Írsku a má čerstvo podpísanú zmluvu na expanziu do USA, ktorá zahŕňa sieť 90 obchodov.

Okrem protišmykových dupačiek Cognikids vyrába v podobnom duchu aj obal na fľaše. Tento obal má za úlohu zabrániť vyšmyknutiu fľaše z detských rúk a uľahčiť tak proces učenia sa piť z fľaše. Tretím produktom v aktuálnej ponuke Gognikids je špeciálny podbradník z bambusu s hryzadlom.

Dupačky Cognikids určené pre moderné povrchy, ktoré sú pre malých lezúňov príliš šmykľavé, stoja 18,99 eur.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.