Inšpiratívny podnikateľský nápad (č. 6) - Úspešné podnikanie s počiatočným kapitálom 5 Eur!

Dnes si predstavíme veľmi jednoduchý a na financie nenáročný podnikateľský nápad pochádzajúci z Japonska, s ktorým už tretí rok slávi úspech študentská firma Free-Copy, Gmbh z Nemecka. Už samotný názov spoločnosti napovedá, že predmetom činnosti tejto spoločnosti je zabezpečenie služieb bezplatného kopírovania pre konečného zákazníka. Áno, čítate dobre a iste si kladiete tú istú logickú otázku ako sme si položili i my: „Ako je možné dosiahnuť podnikateľský úspech ak poskytujeme bezplatné služby?“

Odpoveď je jednoduchá. Náklady súvisiace s kopírovaním uhradia za zákazníka rôzne spoločnosti prostredníctvom reklamy, ktorá je umiestnená na zadnej strane kopírovacieho papiera. Spoločnosť Free-Copy, Gmbh túto službu poskytuje predovšetkým na univerzitách v rôznych nemeckých mestách. Vďaka tomu, že tento typ reklamy je možné presne cieliť na konkrétny zákaznícky segment (t.j. študent pôsobiaci v konkrétnom meste s konkrétnou študijnou a profesijnou orientáciou), z pohľadu inzerujúcich spoločností, ide o veľmi atraktívny a nákladovo efektívny spôsob, ako osloviť cieľovú skupinu zákazníkov. Na rozdiel od letákov, ktoré vyhodíte skôr, ako ich prečítate, reklamu, ktorá je súčasťou študijných materiálov, nemáte dôvod vyhadzovať, čím niekoľkonásobne stúpa šanca, že upúta vašu pozornosť. Tento podnikateľský model teda prináša win-win situáciu pre študentov, ktorí ušetria, ako aj pre firmy, ktoré získajú možnosť efektívne inzerovať.

Článok pokračuje pod reklamou

Záujem o bezplatné kopírovanie je v Nemecku enormný, každoročne sa rozdá viac ako pol milióna bezplatných kusov kópií. Aby sa predišlo zneužívaniu služby len niekoľkými študentmi, čo je vzhľadom na povahu služby nevyhnutné (spoločnosti majú záujem, aby sa reklama dostala k čo možno najväčšiemu počtu študentov), je stanovený vrchný limit bezplatných kópií  na 100 ks strán na jedného študenta.

Ešte stále pochybujete o tom, že je možné začať podnikať len s piatimi eurami?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Inovatívny nápad z dielne SPANNER SK- dezinfekčné brány môžu pomôcť mnohým firmám

Ešte donedávna vyrábali na zákazku zvárané a montované zariadenia. Kvôli koronakríze sústredili svoju pozornosť na vlastnú výrobu a za pár týždňov vytvorili produkt, ktorý pomáha s prevenciou pred šírením koronavírusu a uľahčuje firmám plniť vládne nariadenia.

E-šport alebo klasický šport? Hranie na počítači môže byť slušný biznis

Z miliónového biznisu sa za rok stal miliardový. Popularita e-športov každoročne rastie a sú veľkým lákadlom pre investorov. Ako vyzerá biznis vo svete e-športov?

Ako 17-ročný sa stal pilotom. Dnes Adam Kacvinský (Aprop) učí, ako lietať s dronmi

Letectvo nemali v rodine a nepatrilo ani k jeho vášni od detstva. Napriek tomu sa z Adama Kacvinského stal pilot bezmotorového lietadla a dronov, inštruktor lietania a zakladateľ spoločnosti zameranej na letecký výcvik Aprop s.r.o.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky