Inšpiratívny podnikateľský nápad (č. 6) - Úspešné podnikanie s počiatočným kapitálom 5 Eur!

Dnes si predstavíme veľmi jednoduchý a na financie nenáročný podnikateľský nápad pochádzajúci z Japonska, s ktorým už tretí rok slávi úspech študentská firma Free-Copy, Gmbh z Nemecka. Už samotný názov spoločnosti napovedá, že predmetom činnosti tejto spoločnosti je zabezpečenie služieb bezplatného kopírovania pre konečného zákazníka. Áno, čítate dobre a iste si kladiete tú istú logickú otázku ako sme si položili i my: „Ako je možné dosiahnuť podnikateľský úspech ak poskytujeme bezplatné služby?“

Odpoveď je jednoduchá. Náklady súvisiace s kopírovaním uhradia za zákazníka rôzne spoločnosti prostredníctvom reklamy, ktorá je umiestnená na zadnej strane kopírovacieho papiera. Spoločnosť Free-Copy, Gmbh túto službu poskytuje predovšetkým na univerzitách v rôznych nemeckých mestách. Vďaka tomu, že tento typ reklamy je možné presne cieliť na konkrétny zákaznícky segment (t.j. študent pôsobiaci v konkrétnom meste s konkrétnou študijnou a profesijnou orientáciou), z pohľadu inzerujúcich spoločností, ide o veľmi atraktívny a nákladovo efektívny spôsob, ako osloviť cieľovú skupinu zákazníkov. Na rozdiel od letákov, ktoré vyhodíte skôr, ako ich prečítate, reklamu, ktorá je súčasťou študijných materiálov, nemáte dôvod vyhadzovať, čím niekoľkonásobne stúpa šanca, že upúta vašu pozornosť. Tento podnikateľský model teda prináša win-win situáciu pre študentov, ktorí ušetria, ako aj pre firmy, ktoré získajú možnosť efektívne inzerovať.

Článok pokračuje pod reklamou

Záujem o bezplatné kopírovanie je v Nemecku enormný, každoročne sa rozdá viac ako pol milióna bezplatných kusov kópií. Aby sa predišlo zneužívaniu služby len niekoľkými študentmi, čo je vzhľadom na povahu služby nevyhnutné (spoločnosti majú záujem, aby sa reklama dostala k čo možno najväčšiemu počtu študentov), je stanovený vrchný limit bezplatných kópií  na 100 ks strán na jedného študenta.

Ešte stále pochybujete o tom, že je možné začať podnikať len s piatimi eurami?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.