Valentínske darčeky a kampane: ako sa ich chopili podnikatelia tento rok?

Valentínske darčeky a kampane: ako sa ich chopili podnikatelia tento rok?
Zdroj: Pexels.com

Ako sa firmy rozhodli zaujať na sviatok sv. Valentína počas pandémie? Inšpirujte sa netradičnými darčekovými a marketingovými nápadmi.

Tohtoročný sviatok zamilovaných sa bude od tých predošlých líšiť. Páriky si Valentín nebudú môcť vychutnať na romantickej večeri v reštaurácii ani zájsť do kina či divadla. Prevažovať budú skôr vecné dary a ak budú chcieť večeru, pokiaľ si ju neuvaria sami, fungovať bude donáška. Podnikatelia sa nedali zahanbiť a aj v časoch zúriacej pandémie a prísnych opatrení sa vynašli. 10 zaujímavých a netradičných nápadov podnikateľov vás inšpiruje v biznisovom využití sviatku sv. Valentína a poradí, čo darovať svojej polovičke.

Krása valentínskeho darčeka môže spočívať aj v jednoduchosti

Mestanazed – mapa prvého stretnutia

Zdroj: Facebook @mestanazed.cz
Zdroj: Facebook @mestanazed.cz

Spôsobov, ako spomínať na prvé stretnutie zamilovaného páriku je niekoľko. Môže ale takáto spomienka slúžiť aj ako darček? Môže, a pritom veľmi jednoducho. Česká firma Mestanazed sa venuje vytváraniu veľkých čiernobielych máp v rámoch, s presnými súradnicami a vyznačením akéhokoľvek miesta, ktoré zákazník chce. Takéto zarámované obrazy slúžia ako dekorácia, obraz a zároveň milá spomienka na nejakú udalosť či obľúbené miesto. Ako vhodný darček na Valentína spoločnosť komunikuje práve mapu prvého stretnutia zamilovaného párika, avšak zaujímavé môže byť tiež vyznačenie miesta svadby či počatia potomka. Jedna takáto mapa stojí približne 40 eur.

Vymaľuj si sám aj vlastnú fotografiu

Pri obrazoch ešte zostaneme. Pre tých, ktorí majú na stenách radšej farebné dekorácie a nebránia sa ani vlastným fotografiám, ponúka originálny darček spoločnosť Vymaľuj si sám. Zákazníci si môžu objednať obraz z vlastnej fotografie, ktorý im však príde v inej podobe ako býva zvykom. Rozbalia si len plátno s čiarami a číslami. Netradičný darček môže byť dobrým spôsobom na večernú spoločnú zábavu – fotografiu si zákazníci vlastnoručne vymaľujú podľa čísel. Ak si na stenu chcú zavesiť radšej obraz s kvetmi či zvieratami a nie vlastnú fotografiu, vybrať si môžu z rôznych šablón, ktoré spoločnosť ponúka. Okrem klasického maľovania tiež umožňujú „maľovanie“ diamantmi. K obrazu zašlú farebné kamienky, ktorými sa podľa čísel obrázok vyplní. Cena obrazov sa pohybuje rôzne podľa typu a rozmeru, avšak v desiatkach eur.

Zdroj: Facebook @vymalujsisam.sk
Zdroj: Facebook @vymalujsisam.sk

Čokoládová fotografia

Využiť zážitky a spomienky z fotografií je možné aj v kombinácii s čokoládou, ktorá k sviatku sv. Valentína určite patrí. Viaceré firmy ponúkajú možnosť vytlačiť vlastnú fotku buď na obale bonboniéry, alebo priamo na obale jednotlivých čokoládových kúskov. Takúto možnosť ponúka aj spoločnosť Chocomaze, ktorá čokoládou doslova žije. Deväť kociek čokolády je potiahnutých jedlou potlačou obrázkov zaľúbencov, rodiny či priateľov, podľa preferencií zákazníka. Takáto bonboniéra stojí 6,60 eur. Pre zákazníkov, ktorí sa ale predsa len rozhodnú, že nechcú svojej polovičke darovať nič s fotografiou, v Chocomaze vytvorili sekciu Valentín – sladké pokušenie. Nájsť je tu možné rôzne čokoládové pery s názvom „Čokocmuk“ či veľké čokoládové srdce s ovocím.

Čokoládky s vlastnými fotkami. Zdroj: Chocomaze.sk
Čokoládky s vlastnými fotkami. Zdroj: Chocomaze.sk
Veľké čokoládové srdce a Čokocmuk. Zdroj: Chocomaze.sk
Veľké čokoládové srdce a Čokocmuk. Zdroj: Chocomaze.sk

Prísny Valentín z kože

Zdroj: Facebook @brasnarstvitlusty
Zdroj: Facebook @brasnarstvitlusty

České brašnárstvo Tlustý sa s Valentínom nehralo. Alebo skôr naopak, vyhralo sa s ním až-až? Posúďte sami. Firma, ktorá sa špecializuje na výrobu koženných peňaženiek, opaskov, tašiek, aktoviek či púzdier a stavia na firemných hodnotách ako doživotná záruka, najlepšie materiály, manufaktúrna výroba a spokojný zákazník, pre zaľúbencov vymyslela valentínske balíčky so zaujímavými, pikantnými, výrobkami z kože. Základný „Prísny set“ obsahuje putá, obojok s mašľou a stuhu „I love you“.

Zákazníkom okrem balíčkov ponúkajú aj možnosť nakombinovať si vlastný výber a na každý výrobok je možné doplniť aj vlastný monogram. Pre pražských zákazníkov majú navyše na Valentína akciu – môžu si k objednávke pridať aj kyticu červených ruží. Sety stoja od 35 do 58 eur.

Zmes šťastného ovocia v čaji ako prejav lásky

Firma Veselý čaj vznikla z rodinnej lásky k čaju ako nápoju. V ich ponuke je viacero rôznych druhov čajov v netradičnom obale. Okrem „Ovocnej víly“, „Kamilkového neba“ či „Čaju šťastia“ ponúkajú aj čaj Love you. Ten obsahuje zmes „šťastného ovocia“ – jablko, šípky, vanilku, bazu a ibištek. Chýbať, samozrejme, nesmie ani ružová nádobka so zaľúbenou potlačou. Jedno balenie tohto zaľúbeného čaju stojí necelých 8 eur.

Zdroj: Facebook @veselycaj
Zdroj: Facebook @veselycaj
Článok pokračuje pod reklamou

Bežný produkt pretavený do valentínskej tematiky

Darovanie imunity

Zdroj: Instagram @mmmmsirupy
Zdroj: Instagram @mmmmsirupy

Odkaz na neľahké „korona časy“ môže byť aj pozitívnym krokom v marketingovej valentínskej kampani. Výrobca slovenských sirupov mMMm - Vlčie sirupy odporúča zákazníkom ako vhodný darček na Valentína trendový Ginger shot, ktorý je podľa nich „new bonboniéra“. Posilnenie imunity je podľa nich tým najlepším darčekom nielen pre partnera / partnerku, ale aj rodičov či kamarátov.

Známa sladkosť zaujala jednoduchou fotografiou

Fidorka je na trhu už desaťročia a asi nepatrí medzi klasické valentínske darčeky. Tentokrát sa to ale môže zmeniť. V kampani ku dňu zaľúbených vytvorila jednoduchú, no zaujímavú fotografiu – žiadanie o ruku, no namiesto prsteňa je v krabičke Fidorka. V statuse k reklame spoločnosť odkazuje na darovanie najväčšej vzácnosti, ktorou má byť práve spomínaná sladkosť, ako záruku na „Áno“ od partnerky/partnera.

Zdroj: Instagram @fidorka
Zdroj: Instagram @fidorka

Aj donáška môže byť uchopená netradične

Reštaurácie sú zatvorené, no páriky nemusia byť o romantickú večeru ukrátené. Smolenická reštaurácia Tree club sa so situáciou, kedy ju nemôžu zákazníci navštíviť, vyrovnala po svojom - ponúkla Valentínske menu, ktoré doručí každému domov. K objednávke pre dve osoby taktiež pribalia ružové víno.

Zdroj: Facebook @treeclubsmolenice
Zdroj: Facebook @treeclubsmolenice

Korenie pre lásku

Korenička a korenie na Valentína? Netypický darček. Pepper Field sa však zaujať rozhodol zaujímavým sloganom – Okoreňte svoju lásku. Zrazu sa aj korenie zdá ako dobrý nápad na obdarovanie svojej polovičky.

Zdroj: Facebook @thepepperfield
Zdroj: Facebook @thepepperfield

Pozor na zasielanie pozvania na rande

Poviete si, že spoločnosť so zariadením pre kancelárie, sklady a priemysel môže len ťažko vymyslieť zaujímavú a vtipnú valentínsku kampaň. Opak je však pravdou. Na aktuálnu situáciu reagovala firma AJ Produkty, ktorá upozorňuje na správne zasielanie sms s pozvaním na rande. Nesprávne kliknutie a trapas môže byť na svete.

Zdroj: Facebook @ajproduktysk
Zdroj: Facebook @ajproduktysk

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Nákup cez platformu Alibaba: na čo si dať pozor?

Ako rozoznať podvodníkov, prečo neplatiť na súkromné účty a čo si od dodávateľa pýtať? Tipy, ako neprísť o peniaze a ako sa vyhnúť problémom s dodaním tovaru.

Koľko reťazce zarobili na inflácii? Čísla neodzrkadľujú tvrdenia politikov

Ako obchodné reťazce pretavili infláciu do svojich tržieb či marží? Ktoré spoločnosti zarobili najviac a čo je príčinou rozdielu v ziskových maržiach reťazcov na českom a slovenskom trhu?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky