Webová stránka ukrýva poklad - 6 tipov pri tvorbe webu

Váš firemný web nemá byť len o jednoduchej prezentácií toho, čo robíte. Vaša firemná stránka je doslova vaším pokladom. Ak funguje správne, dokáže vám priniesť množstvo nových zákazníkov. Je len na vás, či využijete výhody internetu pre svoje podnikanie. Pritom je jedno či podnikáte ako opravár obuvi, vediete malý penzión, alebo predávate stavebný materiál. Vaše internetové stránky vám dokážu priniesť zákazníkov. Avšak hneď na začiatku musíte vedieť, čo všetko pre to treba urobiť.

1. Doména je názov vášho webu

Doména je jednoznačný názov vašej webovej stránky na internete. Jedná sa o text, ktorý sa píše za www. Napríklad teraz čítate tento článok na doméne Podnikajte.sk. Väčšinou je zaužívané, že doména je totožná s názvom firmy. Doménu si registrujete cez registrátora. Na Slovensku je skoro 2500 registrátorov, ich ceny, prístup a služby sú rôzne. Ako si teda vybrať toho správneho registrátora a ako správne postupovať? Pri registrácií domény odporúčame doménu zaregistrovať tak, aby ste boli jej vlastníkom. Neregistrujte ju tým spôsobom, aby vlastník domény bol registrátor, grafik, alebo nejaká iná tretia osoba. Aj keď sa v tom nevyznáte a plne niekomu tretiemu dôverujete, po určitom čase sa situácia môže nečakane zmeniť vo váš neprospech. V týchto prípadoch, ak nie ste majiteľ domény, môžete o ňu ľahko prísť.

2. Kvalitný hosting zabezpečí, aby vaša www stránka bola vždy dostupná na internete

V reálnom svete zväčša máte pre svoje podnikanie prenajaté priestory, v tom internetovom svete si je podobne potrebné prenajať priestor pre svoju webovú stránku na serveri. Server je počítač 24 hodín denne napojený na internet. Tým je zabezpečené, že vaša webová stránka je vždy dostupná na internete. Hosting je väčšinou viazaný na konkrétnu doménu. Súčasťou hostingu sú aj mailové kontá v tvare [email protected]. Hosting si môžete objednať u webhostingových firiem. Opäť ich ponuka a ponúkané služby sú rôzne. 

Informácie, ako postupovať pri hľadaní kvalitného webhostingu nájdete v článku Ako si vybrať webhosting: kľúčové faktory, ktoré si treba porovnať pri výbere

Prečítajte si tiež

Samozrejme, existuje aj takzvaný „free hosting“ – hosting zadarmo. Prečo teda vôbec platiť za hosting? Na túto otázku je len jedna odpoveď: "Keď za niečo neplatíte, nemôžete to ani reklamovať". To znamená, ak vám zo dňa na deň prestane fungovať webová stránka, nemáte žiadnu možnosť, ako to zmeniť a reklamovať.

Článok pokračuje pod reklamou

3. Treba vedieť, pre koho webovú stránku robíte

Ak si myslíte, že vaša webová stránka je pre vašu firmu, je to veľký OMYL. Váš web je predovšetkým pre vašich potenciálnych zákazníkov. Vaša internetová stránka by sa mala páčiť vašim klientom, nie vám. Mala by ich presvedčiť, aby si kúpili službu/produkt od vás a nie od konkurencie.
Kto sú vaši potenciálni zákazníci? Sú to ženy, alebo muži? Jedná sa o mladšiu generáciu alebo ľudí v produktívnom veku? Podľa odpovedí na tieto otázky začnite uvažovať o tom, čo všetko na svoj firemný web dáte.

4. Grafika webu je dôležitá, ale obsah webu je kráľ

Mnoho firiem chce mať svoj web výnimočný. Chcú okamžite zaujať a odlíšiť sa. Avšak to, čo vás odlíši od konkurencie nie je pohyblivý baner, alebo úžasné video. Odlíšite sa ponukou svojich služieb. Ich popisom, čo váš produkt alebo služba vyrieši. Práve o tom má byť váš web.

Prečítajte si tiež

Obsah webu je ten najdôležitejší internetový nástroj, ktorý môžete využiť. Na webe by ste mali mať vždy aktuálne informácie, novinky, pripravované zľavy, marketingové akcie a pod. Aby ste si vedeli stránku jednoducho aktualizovať, využite redakčný systém. V ponuke je veľa redakčných systémov s už predpripravenými grafickými šablónami alebo systémy, kde môžete mať na mieru svoju vlastnú originálnu grafiku.

5. Už pri napĺňaní webu treba myslieť na Google

Skoro 80 % Slovákov vyhľadáva cez Google. Ak vaša stránka nie je v Googli, akoby nebola. Na to treba myslieť už pri napĺňaní webu. Správne kľúčové slová z oboru Vášho podnikania majú byť na správnych miestach webu - v titulke, popise v nadpise stránky. Tak ich Google bude vedieť správne prečítať. A váš web nájdete na prvých stránkach tohto vyhľadávača.

Ako sa nestratiť v množstve konkurenčných webov a ako získať čo najviac klientov? Tým sa zaoberá optimalizácia pre vyhľadávače SEO Search Engine Optimization. Je to jedno celé odvetvie internetového marketingu. Jeho názov je zložitý, ale väčšinou je to všetko o „zdravom sedliackom rozume“.

6. Zrealizovaním webu sa všetko len začína

Váš web je zrealizovaný. Ale vaša práca s internetovou stránkou sa len začína. Na stránku budete vkladať najnovšie informácie. Posielať maily o novinkách doterajším zákazníkom. Začnete rozmýšľať o internetovej reklame. Dať si ju alebo nie? Ako si správne vybrať z množstva ponúk? Aby ste vedeli správne odpovedať na tieto otázky, sledujte štatistiky návštevnosti vášho webu. Odporúčame vložiť na webovú stránku štatistiky Google Analytics. Dokáže ich nastaviť každý lepší webový grafik. Sú zadarmo. Poskytujú slušný prehľad tom, koľko ľudí denne navštívi vašu www stránku a čo tam hľadajú. Koľko sa na stránke zdržia a odkiaľ prišli. Veľa odpovedí na hore uvedené otázky môžete dostať aj na seminári Internetový marketing a reklama, ktorý pravidelne organizuje spoločnosť Webygroup, s.r.o..

 

Ing. Eva Šablatúrová
Autorka článku 10 rokov pracuje pre firmu Webygroup s.r.o.
Jej špecializáciou je internetový marketing a reklama.

Chcete sa poradiť, čo s Vašou www stránkou?
Objednajte si konzultáciu zadarmo u spoločností, ktoré odporúča podnikajte.sk

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky