Akú reklamu si platia firmy a celebrity na Facebooku? Odteraz to viete zistiť aj vy!

Akú reklamu si platia firmy a celebrity na Facebooku? Odteraz to viete zistiť aj vy!
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Reklama na Facebooku za posledné mesiace prešla veľkými zmenami. Najnovšie je možné vyhľadať na stránke konkrétnej firmy jej všetky aktívne reklamy. Môžete tak „špehovať“ konkurenciu ako aj sledovať akú reklamu má na vás daná spoločnosť nachystanú.

Kde je možné nájsť aké reklamy si firmy platia na Facebooku?

Dostať sa k údajom o reklamách konkrétnej FanPage nie je nič zložité. Stačí si na Facebooku vyhľadať stránku konkrétnej spoločnosti, združenia alebo celebrity. V ľavom bočnom menu je položka „informácie a reklamy“ (Info and Ads). Po kliknutí získate okamžitý prehľad aktívnych reklám. „Po nedávnych škandáloch majú posledné zmeny v reklame na Facebooku za cieľ väčšiu transparentnosť. Šikovní marketéri vedia informácie, ktoré dnes Facebook zobrazuje využiť vo svoj prospech,“ konštatuje Aleš Lettrich, online špecialista pre Facebook.

V záložke o reklamách na Facebooku nájdete aj tie, ktoré by sa vám inak nezobrazili

V novej záložke môžete nájsť aj tie reklamy, ktoré sa priamo vám nezobrazujú v Novinkách, ak nepatríte do cieľovej skupiny, na ktorú cieli inzerent. Súčasne je potrebné si uvedomiť, že nejde o všetky podoby reklamy danej značky. Zobrazované reklamy v rôznych produktoch Facebooku, layouty či dynamické verzie uvedený prehľad nezachytí. „V každom prípade ide o užitočný nástroj, ktorým sa dozviete opäť o kúsok viac o tom, ako má konkrétna spoločnosť nastavený marketing a komunikáciu na sociálnych sieťach,“ hodnotí Aleš Lettrich.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Ondruš
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.


Rozbeh e-shopu: 10 krokov, ktoré treba urobiť

Rozbehnúť úspešne online obchod nie je len tak. Ako ho založiť, na čo dať pozor pri tvorbe domény či mailovej adresy a ako si získať prvých zákazníkov?

Marketing vo filmovom priemysle: spôsob propagácie sa prispôsobuje aj divákom

Vylepiť plagát o premietaní filmu v kine už v súčasnosti nestačí. Ako v iných odvetviach, aj v tom filmovom sa treba prispôsobiť trendom. Čím sa snažia tvorcovia divákov zaujať a vyniknúť medzi konkurenciou?

Ako zvýšiť predaj na e-shope a udržať si zákazníkov?

Ako môže webová stránka, sociálne siete či vhodný ERP systém zvýšiť šancu, že e-shop na trhu zaujme a získa zákazníkov? Na čo by mali podnikatelia myslieť, radia odborníci z praxe.

55 tipov a návodov na úspešný e-shop: to najpodstatnejšie v jedinej knihe

Viac ako 50 expertov zdieľalo svoje skúsenosti v e-commerce (nielen) so začínajúcimi podnikateľmi. Čo v knihe možno nájsť a „ochutnávku“ niekoľkých rád, ponúkol jeden z autorov Štefan Polgári.
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky