Akú reklamu si platia firmy a celebrity na Facebooku? Odteraz to viete zistiť aj vy!

Reklama na Facebooku za posledné mesiace prešla veľkými zmenami. Najnovšie je možné vyhľadať na stránke konkrétnej firmy jej všetky aktívne reklamy. Môžete tak „špehovať“ konkurenciu ako aj sledovať akú reklamu má na vás daná spoločnosť nachystanú.

Kde je možné nájsť aké reklamy si firmy platia na Facebooku?

Dostať sa k údajom o reklamách konkrétnej FanPage nie je nič zložité. Stačí si na Facebooku vyhľadať stránku konkrétnej spoločnosti, združenia alebo celebrity. V ľavom bočnom menu je položka „informácie a reklamy“ (Info and Ads). Po kliknutí získate okamžitý prehľad aktívnych reklám. „Po nedávnych škandáloch majú posledné zmeny v reklame na Facebooku za cieľ väčšiu transparentnosť. Šikovní marketéri vedia informácie, ktoré dnes Facebook zobrazuje využiť vo svoj prospech,“ konštatuje Aleš Lettrich, online špecialista pre Facebook.

V záložke o reklamách na Facebooku nájdete aj tie, ktoré by sa vám inak nezobrazili

V novej záložke môžete nájsť aj tie reklamy, ktoré sa priamo vám nezobrazujú v Novinkách, ak nepatríte do cieľovej skupiny, na ktorú cieli inzerent. Súčasne je potrebné si uvedomiť, že nejde o všetky podoby reklamy danej značky. Zobrazované reklamy v rôznych produktoch Facebooku, layouty či dynamické verzie uvedený prehľad nezachytí. „V každom prípade ide o užitočný nástroj, ktorým sa dozviete opäť o kúsok viac o tom, ako má konkrétna spoločnosť nastavený marketing a komunikáciu na sociálnych sieťach,“ hodnotí Aleš Lettrich.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Ondruš
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.


Tvorte kvalitný obsah a váš biznis sa vám poďakuje

Doba sa posúva veľmi rýchlo dopredu a aj marketing sa presunul z offline priestoru do vôd internetu. Latka sa neustále zvyšuje a dnes už nestačí iba „byť“ online.

Ako tvorba obsahu nahradí prieskum trhu

Či už rozbiehate novú firmu alebo nový projekt, potrebujete si urobiť prieskum trhu. Na tieto účely môže poslúžiť aj natívny obsah. Ukážeme vám ako.

O trendoch v online marketingu budú diskutovať Visibility, Triad Advertising a PS:Digital

Byť o krok, aj dva, dopredu a byť pripravený na trendy, ktoré ovládnu online marketing v blízkej budúcnosti! O tom bude večer so série SmartTalk, ktorý sa so skúsenými hráčmi v slovenskej reklame pozrie na trendy v online marketingu. Hosťami podujatia budú v utorok 19. marca v KC Dunaj agentúry Visibility, Triad Advertising a PS:Digital. Moderátorom večera bude Kamil Aujeský.

Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?