Akú reklamu si platia firmy a celebrity na Facebooku? Odteraz to viete zistiť aj vy!

Akú reklamu si platia firmy a celebrity na Facebooku? Odteraz to viete zistiť aj vy!
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Reklama na Facebooku za posledné mesiace prešla veľkými zmenami. Najnovšie je možné vyhľadať na stránke konkrétnej firmy jej všetky aktívne reklamy. Môžete tak „špehovať“ konkurenciu ako aj sledovať akú reklamu má na vás daná spoločnosť nachystanú.

Kde je možné nájsť aké reklamy si firmy platia na Facebooku?

Dostať sa k údajom o reklamách konkrétnej FanPage nie je nič zložité. Stačí si na Facebooku vyhľadať stránku konkrétnej spoločnosti, združenia alebo celebrity. V ľavom bočnom menu je položka „informácie a reklamy“ (Info and Ads). Po kliknutí získate okamžitý prehľad aktívnych reklám. „Po nedávnych škandáloch majú posledné zmeny v reklame na Facebooku za cieľ väčšiu transparentnosť. Šikovní marketéri vedia informácie, ktoré dnes Facebook zobrazuje využiť vo svoj prospech,“ konštatuje Aleš Lettrich, online špecialista pre Facebook.

V záložke o reklamách na Facebooku nájdete aj tie, ktoré by sa vám inak nezobrazili

V novej záložke môžete nájsť aj tie reklamy, ktoré sa priamo vám nezobrazujú v Novinkách, ak nepatríte do cieľovej skupiny, na ktorú cieli inzerent. Súčasne je potrebné si uvedomiť, že nejde o všetky podoby reklamy danej značky. Zobrazované reklamy v rôznych produktoch Facebooku, layouty či dynamické verzie uvedený prehľad nezachytí. „V každom prípade ide o užitočný nástroj, ktorým sa dozviete opäť o kúsok viac o tom, ako má konkrétna spoločnosť nastavený marketing a komunikáciu na sociálnych sieťach,“ hodnotí Aleš Lettrich.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Ondruš
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky